Paylaş
YILDA 30 milyon turisti ağırlayıp, kasasına 25 milyar dolar geliri koyan turizim sektörünün son dönemlerde ağırlık verdiği erken rezervasyon sistemi sayesinde, seyahat eden Türkler’in sayısı da sonunda 10 milyona ulaştı. Bu da, hızla büyüyen yerli turist pastasından daha fazla pay almak isteyen bazı fırsatçı turistik tesis işletmeleri ile seyahat acentelerinin anında devreye girmesini sağladı. Ancak, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, 3 yıldızlı otellerde “5 yıldız konforunda tatil” sloganıyla tatilcileri yanıltmaya çalışan bu firmalara karşı harekete geçti.
Resmi verilerle karşılaştırma
Gazete, televizyon ve radyolara verilen reklamları, tek tek incelemeye alan Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, tatilcilerin zarara uğramasını önlemek için bu tesislerle ilgili reklamlarda yer alan bilgileri, resmi kayıtlarla karşılaştırarak, gerçeği yansıtıp, yansıtmadığını tespit etmeye çalışıyor. Bu tespitlerin sonucunda, yıldız sayısı gerçeği yansıtmayan tesisler ile bu tesislerin pazarlamasını yapan seyahat acenteleri, Reklam Kurulu’na sevk edilerek, her birine 84 bin lira para cezası uygulanması sağlanacak. Bu ceza da, bir yıl içerisinde tekrarlanması halinde ikiye katlanacak.
Termal tesislerde de görüldü
Gelen turist sayısındaki artışın yanı sıra, Türkler’in de ‘tatilci’ kimliğine yavaş yavaş bürünmeye başlaması, yüzde 40’lara varan erken rezervasyon indirimleri sayesinde yurtiçi ve yurtdışında tatile çıkan Türkler’in sayısını 10 milyona ulaştırdı. Türkiye’de tatil alışkanlığının yaygınlaşmasıyla birlikte suistimallerde de artış yaşanmasına yol açıyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, erken rezervasyon uygulamasının başladığı kış aylarından itibaren medya kuruluşlarında yer alan ilan ve reklamlarla ilgili yaptığı ilk incelemelerde bazı otellerin duyurulan yıldız sayılarını yansıtmadığı ortaya çıktı. Buna benzer uygulamalar, termal tesislerde de görüldü. Termal işletme ruhsatı olmadığı halde, bunun reklamını yaptıkları tespit edildi. Ayrıca, butik otellerde de kuralları içermeyen farklı uygulamalarla da karşılaşıldı.
Ceza uygulanacak
Tatilcileri yıldız oyunuyla yanıltan tesis ve acenteleri Reklam Kurulu’na sevk edeceklerini söyleyen Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, “Yıldız sayısı gerçeği yansıtmayan tesislerin her birine 84 bin lira para cezası uygulanacak. Bu ceza, uygulamanın bir yıl içerisinde tekrarlanması halinde ikiye katlanacak” açıklamasında bulundu.
Türkiye’nin turist yelpazesi genişliyor
DENİZ-kum-güneş imkânları sunan Akdeniz otelleri yerine, Türkiye’nin saklı kalmış bölgelerindeki kültür turlarına çıkanların sayısında da artış yaşanıyor. , Türkiye’ye en fazla gelen Alman, Rus ve İngiliz turistlere, İskandinav ülkeleri de eklendi. Arap ülkelerinden gelen turistlerin sayısında da artış gözlendi.
Tarih, kültür ve inanç turizminin payı artıyor
TARİH, kültür, inanç ve sağlık turizminin payı hızla artmaya başladı. Bu da, Türk turizminin kıyılardan iç bölgelere çekerek, çeşitlendirme politikasını beraberinde getirdi. Artık Türkiye’de Doğu Anadolu’da Van Gölü, Güneydoğu’da Hatay, Mardin, İç Anadolu’da Kapadokya’nın yanı sıra Doğu Karadeniz’de de farklı konseptlerde turizmi geliştirme çalışmaları başladı. Turizmciler, erken rezervasyon kampanyalarını daha da öne çekerek, iç turizme hareket katmanın hesaplarını yaparken, seyehat acentelerinin yurt dışında açtıkları şube sayısı da 70’e ulaştı. Anadolu’da da otel yatırım hamlesi devreye girdi.
Paylaş