29 milyon abone e-faturaya geçti tasarruf 200 milyon lirayı buldu

Banka ve GSM şirketleriyle Türk Telekom’un 2008 yılından itibaren başlattığı e-ekstre ve e-fatura uygulamasından yararlananların sayısı 29 milyona ulaştı. 50-70 kuruş arasında değişen kağıt, baskı, zarf ve posta masraflarından kurtaran bu uygulama, yıllık 200 milyon lirayı bulan tasarruf sağladı.

Haberin Devamı

BANKALARIN kredi kartı müşterilerine, GSM operatörleri ile Türk Telekom’un da telefon ve internet abonelerine yönelik 2008 yılından itibaren başlattığı elektronik ekstre ve elektronik fatura uygulamasından yararlananların sayısı, 2 yılda 29 milyona ulaştı. Fatura başına 50-70 kuruş arasında değişen kağıt, baskı, zarf ve posta masraflarından kurtaran bu uygulama, banka ve iletişim kuruluşlarına yıllık 200 milyon lirayı bulan tasarrufu da beraberinde getirdi.
Her ay 98 milyon fatura
Bu kuruluşların her ay abone ve kredi kartı müşterilerine düzenlediği fatura sayısı, 98 milyon 200 bine ulaşıyor. Abone sayısı 62 milyona ulaşan GSM operatörü kuruluşlar başı ekiyor. GSM operatörü kuruluşlar, her ay 45 milyon fatura gönderiyor. Bu faturaların 6 milyona yakınını e-faturalar oluşturuyor. Vodafone’un 2.6 milyon, Turkcell’in 2.2 milyon, Avea’nın da 1.1 milyon abonesi faturalarını internet ve SMS yoluyla öğrenmeyi tercih ediyor. GSM operatörlerinin ardından kredi kartı sayısı 44 milyon 392 bin 614’e ulaşan bankalar geliyor. Bankalar, her ay 30 milyon kredi kartı müşterisine ekstre düzenliyor. Bunun da, 10 milyon 500 binini e-ekstreler oluşturuyor. Aboneleri arasında e-faturanın en yaygın olduğu kuruluşların başında ise TTNet geliyor. TTNet’in her ay düzenlediği 6 milyon 800 bin faturadan 6 bin 460’ını e-faturalar oluşturuyor. Toplam sayısı 16 milyon 400 bin olan sabit hatlı telefon abonelerinin 6 milyonu da e-faturayı tercih ediyor.
70 kuruşu buluyor
Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre, bankaların kredi kartı müşterilerine, GSM operatörleri ile Türk Telekom’un da telefon ve internet abonelerine düzenlediği her bir faturanın maliyeti, 50 kuruş ile 70 kuruş arasında değişiyor. Bunun 30-40 kuruşunu kağıt, zarf ve baskı masrafı oluşturuyor. 20 kuruş olan şehir içi posta masrafı, şehirlerarasında 30 kuruşa çıkıyor. Bunlar için ayrıca ekstra istihdam ve ekipman yatırımı da gerekiyor. Hobim, First Data ve Postcom adlı 3 kuruluş, çağrı merkezlerinde olduğu gibi belli bedel karşılığında firmalar adına fatura düzenleme ve gönderme işlemini üstleniyor. Fatura düzenleyen kuruluşlar abone ve müşterileri için hazırladıkları ekstre ve faturaları, elektronik ortamda bu firmalara iletiliyor. Burada basılıp, zarflanıp toplu olarak postaya verilerek, abonelere ulaştırılıyor.
E-faturaya geçmenin ödülü
Bazı banka ve kuruluşlar, e-fatura ve e-ekstre uygulamasından sağladıkları tasarrufu, yeni orman alanları oluşturmada, bazıları da burs vererek eğitimde kullanma yoluna gidiyor. Abone ve müşterileri e-faturaya yöneltmek için de kampanyalar devreye giriyor. Avea, e-fatura abonesi olan şanslı müşterilerine BlackBerry Storm hediye ederken, Denizbank, ING Bank ve TEB de e-ekstreye geçenlere ekstra bonus kazandırıyor. İş Bankası, 5 TL değerinde maxipuan ya da müşteri adına fidan dikimi, HSBC bedava ekstre gönderimi sağlıyor. E-fatura uygulamasından yararlanan müşterileri için hatıra ormanı düzenleyen Vodafone, ayrıca abonelerine bedava SMS gönderme ve bedava data süresi kullanma hakkı da tanıyor. Vodafone’un şanslı e-fatura müşterilerine çekilişle iPhone ve modem kazanma imkanı da sağlanıyor.

Haberin Devamı

Fatura için yatırım yapmaktan kurtuluyor

Haberin Devamı

HOBİM Bilgi İşlem Hizmetleri’nin yöneticilerinden Kıvanç Makaskesen, “Dijital baskı ve zarflama firmaların işi değil. Bu sistemle, maliyetin yanı sıra, ana faaliyet konularına daha fazla odaklanabiliyorlar. Biz dijital baskısını ve zarflamasını yapıyoruz. Daha sonra da posta kanallarıyla gönderimini gerçekleştiriyoruz. Böylece, fatura düzenleyen kuruluşların ekstra bir yatırım ve istihdam yapmalarına gerek kalmıyor” dedi.

Yazarın Tüm Yazıları