Kış ayları ile birlik
- @Atahanznl Daha fazla rekreasyon alanının yapılıp daha da yeşil bir kent olması...
- @PZLER Yıllardır yeşerecek diye diktikleri sopalar yerine doğru dürüst ağaç görmek. Özellikle Turan Güneş Bulvarı...
- @orrumcex Gri renkten sıkıldık. Ankara biraz yeşillense, ruhumuz dinlense...
- @CemOzata Memur şehri kisvesinden biraz olsun kurtulup, dõrt bir yanında festival, şenlik ve konserlere ev sahipliği yapması.
- @therafluforte Kuyruğu kopmuş kedi, ayağı sakat köpek, göz teması bile kuramayan, korkmuş, aç, bitik ve hatta ölü sokak hayvanı görmemek.
#Ankarada2013dilegim Her yeni yıla, yeni umutlarla başlanır. Gelecek hafta 2013’ün ilk 141. Karakter’i, Twitter’da #Ankarada2013dilegim etiketine yazdıklarınızı isminizle yayınlayacak. 2013’te Ankara’da neler olmasını istersiniz? Hayal gücünüzü kullanın ve Twitter’da #Ankarada2013dilegim etiketine yazın. 141. Karakter de dileklerinizi, sizin isminizle Hürriyet Ankara sayfalarına taşısın. Detayı için tıklayınız
BİRKAÇ gün sonra geride bırakmaya hazırlandığımız 2012’nin Ankarası, hareketli gündemiyle hatırlanacak. Yıl boyunca Ankara’da çok sayıda olay meydana geldi. Ankara Hürriyet, tüm bu gelişmeleri sayfalarıyla Başkent’e internet sitesi üzerinden de tüm dünyaya ulaştırdı. Peki Ankaralılar için Ankara’da 2012’nin olayı neydi? 141. Karakter’in geçtiğimiz hafta duyurduğu #Ankarada2012ninolayi etiketini kullanan Başkentliler hafızalarını zorladı. İşte Ankaralı Twitter kullanıcılarına göre 2012’nin olayları:
İNSAN YUTAN GÖÇÜK
Gündemi ilk sırasını insan yutan kaldırım göçüğü meşgul ediyor. 23 Haziran 2012’de İnönü Bulvarı’nda yürütülen metro çalışmaları sırasında meydana gelen kaldırım göçüğü, sabah saatlerinde işine giden 35 yaşındaki Kadir Sevim’i yuttu. Gün boyu sürdürülen kurtarma çalışmaları saatler sonra sonuçlandırılabildi. İki çocuk babası Sevim’in cansız bedeni, olay yerine birkaç kilometre uzaklıkta bulunan Kızılay’daki metro istasyonu kazı alanından çıkarıldı. Olayın ardından çok sayıda açıklama yapıldı, tartışıldı. Gelinen son noktada hakim karşısına çıkan sorumlular suçu birbirlerine yüklerken, Sevim’in ailesi kimseden şikayetçi olmadığını açıkladı.
- @GokceSoydal İnönü Bulvarı’ndaki metro inşaatının çökmesi ve tabiiki de Kumrular’daki patlama...
- @myilmaznet Ankara’nın göbeğinde metro göçüğünün birini yutmasıdır.
- @halil_ersoy Metro çukurunda insan düşüp kaybolduğu halde kimsenin bu işte sorumluluğunun olmaması ve şikayetçi olunmamasıdır.
Sınırları içerisinde bulunan çok sayıda hastane ile Ankara, Türkiye’nin ana sağlık merkezlerinden biri... Öyle ki dertlerine derman bulabilmek için çevre illerden gelenler, Başkent’in günlük nüfusunu yükseltiyor. 141. Karakter bu hafta, böylesine geniş bir kitleye şifa bulma mücadelesi veren sağlık sisteminin, ne kadar sağlıklı olduğu sorusuna Twitter’da yanıt aradı. Gündemi belirleyen okur tweetleri, sistemden yararlananlar kadar uygulayıcıların da sorunlar yaşadığını ortaya koydu.
ŞİMDİ GİDİN 1 YIL SONRA GELİN
Hastane kapısına giden vatandaşlar, aylar hatta bir yıl sonrasına verilen randevu tarihlerinden rahatsız. Acil servislerde uzun süre bekleyenler de seslerini Twitter’da yükseltiyor. Özel hastanelerce tahsil edilen katkı paylarını yüksek bulanlara ek olarak hastaların, hastane personelinden en büyük beklentisi güler yüz... Bir okurumuzdan da Ankara’da sabah 04.00’te randevu alma geleniğinin hala sürdüğünü öğreniyoruz.
- @burmirzer #SaglikliAnkaraİcin bulaşıcı hastalıkların yayıldığı dönemlerde halk uyarılsın, çocuklarımızı kalabalık ortamda bulundurmayarak önlem alalım. Özel hastanelerin SGK’lılardan aldığı muayene, tahlil ve ultrason ücretleri kaldırılsın. Üniversite hastanesinden istenilen ultrason randevusuna verdikleri cevap 1 yıl sonrasına...
- @kibenzaten #SaglikliAnkaraİcin biraz daha güleryüzlü olalım...
- @nt_onur #SaglikliAnkaraİcin vatandaş ve sağlık personeli ele olmalı.
Metropol ilçenin sorunları Çankaya Belediye Başkanı Bülent Tanık’a iletilmek üzere sosyal medyada sıralandı. Hafta boyunca Hürriyet Ankara’ya ulaşan isteklerin başında asfalt ve kaldırım ile ilgili olanlar geliyor. Kent merkezinden “üst yapı” sesleri yükseliyor. Emek, İlker, Keklikpınarı... Kaldırımlara çıkan araçlardan dert yananlara, çamurlu yollarda yürümek istemeyenler ekleniyor. Yaya trafiğinin yoğun olduğu Çankaya bölgesinin bir diğer sorunu da kaldırımlardaki sulu sürprizler... Yerinden oynayan kaldırım taşlarının altına gizlenen su birikintileri yağmurdan kaçan Ankaralıların doluya tutulmasına sebep oluyor. İşte Hürriyet Ankara’ya Twitter üzerinden ulaşan Çankayalıların Başkan Tanık’a notları:
- @bitikpil02 Elçi Sokak’ta asfalt yapmayı düşünüyor musunuz? Bıktık artık çukurlardan.
- @ahmetleben Keklikpınarı 902. Sokak’ta çamur deryasında yüzüyoruz.
- @halil_ersoy Emek 1. Sokak’ta bir göçük var. Her hafta biraz daha derinleşiyor. Biri içine düşüp gidecek.
- @betonkaliplari Emek 1. Sokak’taki asfaltı tamir edin yeter.
- @bal_selda İlker 1. Cadde’nin yapılmış bir tek kaldırımı bile bulunmamakta. İnsanlar, araçlarla kardeş kardeş yürümektedir bilginize...
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’e 141. Karakter üzerinden sesini duyurmak isteyen Başkentliler, hafta boyunca #MelihGokcekeNot etiketi ile Twitter üzerinden paylaşımda bulundu. Kentin genel sorunlarına dikkat çeken Ankaralılar, #MelihGokcekeNot etiketine yoğun ilgi gösterdi. Twitter üzerinden Ankara Hürriyet’e ulaşanların yoğunlaştığı konuların başında toplu taşıma, aşınan yol ve kaldırımlar geliyor. EGO otobüslerinin güzergah ve sefer sıklıklarına ilişkin çok sayıda talep var. Öte yandan Başkan Gökçek’in hizmetlerine ilişkin teşekkür iletileri de Ankaralıların Twitter iletileri arasında yer alıyor.
VAZGEÇİLMEZ SİSTEM
Başkentliler, Gökçek’ten trafik yoğunluk haritası istiyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin uyguladığı sistem ile kent içindeki trafik yoğunluğu, bakım çalışmaları; yol üzerindeki sensör ve kameralar aracılığıyla anlık olarak bir harita üzerine yansıtılıyor. İnternet, televizyon ve akıllı telefonlarla kolayca erişilebilen bu sistemi kullanmak, İstanbul’da yaşayanların vazgeçilmezleri arasında. Araç sayısı ve trafik yoğunluğunun her geçen gün arttığı Ankara’da yaşayanlar da benzer bir uygulamaya ihtiyaç duyuyor. İşte Hürriyet Ankara’ya Twitter üzerinden ulaşan Başkentlilerin Başkan Gökçek’e notları:
- @aucar Ankara’da ne zaman trafik yoğunluk haritası uygulanacak?
- @antimetrekup MOBESE kameraları ne zaman trafik yoğunluğu görseli olarak kullanıma açılacak? İstanbul gibi trafik açık-kapalı göreceğiz?
- @ikidiriki Ankara’da da İstanbul gibi trafik kameraları olsun. Netten takip edelim. Bazen trafikten çıkamıyoruz.
Ankaralıların yanıtları ile 141. Karakter’de Başkent’e yeni kaçış rotaları kazandırma niyetindeydik fakat düşündüğümüz gibi olmadı. Başkent’te herkesin benzer yerlere gidip, aynı aktiviteleri gerçekleştirdiğine Twitter üzerinden bir kez daha tanık olduk.
SU KENARI OLSUN LÜTFEN
Bozkır kentinin 5 milyona yaklaşan nüfusu su kenarından şaşmıyor. Eymir ve Mogan gölleri Ankaralıların hafta sonu rotaları arasında ilk sıralarda yer alıyor. Bisiklete binip, göl çevresinde yürüyenler, yorulduklarında soluğu şehir merkezinde alıyor. Yeşile duyulan hasret de ikinci sırada. Pazar kahvaltılarının adresi ise İncek ya da Papazın Bağı oluyor.
KÜRKÇÜ DÜKKANLARI
Hafta sonlarında havanın kararmasına yakın saatlerde yoğunlaşan Ankara’nın “kürkçü dükkanları” Kuğulu Park, Tunalı Hilmi, Tunus caddeleri, Kızılay ve Bahçeli şeklinde sıralanıyor. Tatil günlerinin final adresi ise Atatürk Orman Çiftliği... Eve dönüş öncesi zil çalan mideleri kokoreç ve köfte-ekmek susturuyor.
- @zurcu #Ankaradahaftasonu Eymir’e gidilir 11 kilometre göl kenarı mis gibi bisiklete binilir. :)
Birkaç yıldır Ankara trafiğininin hızını düzenleyen ana arterler üzerindeki Kent Güvenliği Yönetim Sistemi’ne bağlı kameralar artık yaşamımızın bir parçası haline geldi. Bu süreçte Başkentliler de kameraların altından kendilerine has geçiş tarzları oluşturdu. Sürücülerin büyük bölümünü bu durumdan şikayetçi.
KAMUFLAJLI PLAKA
Yüzde 10’luk ek limit ile saatte 77 kilometre sürat yapılmasına müsade eden kameralı bölgelerde 30 kilometre hızla ilerleyenler var. Bir de 100 kilometrenin üzerindeki hızıyla yaklaştığı kameranın önüne gelince aniden frene yüklenenler... Plakalarını “Evleniyoruz”, “Mutluyuz” yazıları ile kamufle edenlere de tanık olduk. Ankaralılar, hız kameralarının altından 30 kilometre süratla geçen ve ardından hızlanan sürücülere tepki gösteriyor.
- @myilmaznet #Baskentingobeginde 70 limitli radarı 30 ile geçmeye çalışan arkadaşım arkanda 30 kilometrelik bir araç kuyruğu oluştuğunun farkında mısın?
- @bulutfs #Baskentingobeginde rahat rahat 100 km hızla gidilecek yere 70 km limit koyanların hiç mi suçu yok?
- @DorukGokalp #Baskentingobeginde 70 km radardan 60’la geçip, geçtikten sonra 120’ye çıkma yarışları yapılıyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca üç ana güzergahta yürütülen metro projesinin daha önce açıklandığı gibi gelecek yılın ekim ayında sonlanması ve Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştirdiği metrobüs alımları Başkent’in toplu taşıma sorununu belirli oranda çözecek gibi görünüyor.
GÜZERGAH VE ZAMANLAMA
Fakat Ankaralının Twitter’da dile getirdiği farklı istekler de var. Şehir merkezindeki belli noktalar arasında aktarmasız ulaşım, Esenboğa Havalimanı’na raylı sistem, Ulaşımın 24 saate yayılması ve İstanbul’da olduğu gibi metro tünellerinde mobil iletişime olanak tanıyan bir altyapı... Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, kent merkezinden Esenboğa’ya ulaşacak raylı sistemin etüd çalışmalarının başladığını daha önce Ankara Hürriyet’e açıklamıştı. Bundan sonraki süreçte, 24 saat ulaşım, yeni güzergah planlaması konularını, Başkentlilerin önemli talepleri olarak dile getirmeyi sürdüreceğiz. İşte Ankaralıların istekleri:
- @SemihOfficial Havaalanına kadar metro #Ankaradaolsunistiyorum
- @yemreto Toplu taşımada metro dışında pek çok proje üretip uygulayan İstanbul’u örnek alan yaklaşım #Ankaradaolsunistiyorum
- @SemihOfficial Telefonun çektiği metro tünelleri #Ankaradaolsunistiyorum