Enis Berberoğlu: Fay boyunca ağaç Susurluk'ta tabut

Enis BERBEROĞLU
Haberin Devamı

Orman Bakanı Nami Çağan, 17 Ağustos depremine yol açan Kuzey Anadolu fay hattı boyunca ağaç dikerek, yapılaşmaya karşı yeşil uyarıda bulunmayı düşünüyor... ANKA'nın haberine göre Çağan, 220 km'lik Kuzey Anadolu fay hattı boyunca 2 milyon 422 bin 800 adet ceviz, kestane, fıstık çamı ve servi fidanları dikileceğini belirterek, ‘‘Böylece fay hattı boyunca yapılaşma konusunda uyarı yapılacak ve yaşanan depremin acı hatırası gelecek kuşaklara yansıtılacaktır’’ diyor...

* * *

Çok yerinde ve estetik bir öneri ama ne yazık ki necip Türk milletinin ahşap uyarılara pek kulak asmadığını düşünüyoruz...

Aksi halde, Hakkari'de başlayıp İstanbul'a kadar uzanan Güneydoğu fay hattı boyunca dizilen tabutlar aklımızı başımıza getirmez miydi?

Ya, büyük kentlerde zenginle fakiri ayıran fay hattını umursamamak siyasi rejimi sürekli yaş tahtaya bastırmıyor mu?

18 Nisan seçimleri Türkiye'den geçen üç fay hattını ortaya çıkarmadı mı?

DSP'ye oy atan zengin Türkler, Güneydoğu'da HADEP ve Fazilet'i seçen yoksullarla aralarına tahta perde yerine MHP'yi yerleştirmedi mi?

* * *

Toplumsal fay hatları üstünde yaşamak İstanbul depremini eksik demirli-çimentolu, kaçak binalarda beklemeye benziyor...

En ufak sarsıntı bile cinnete yol açıyor.

Lafı Faziletli Mehmet Bedri İncetahtacı'nın vefatına getirmeye çalışıyoruz... Merhumun Susurluk Meclisi Komisyonu Sözcüsü olması, yurtdışında Susurluk konulu bir toplantıya yetişmeye çalışırken direksiyon başında kazaya uğraması kafa karıştırdı. Hatta Susurluk'un sadık araştırmacısı Fikri Sağlar, bu dördüncü kazaya ‘‘tesadüfler politikası’’ adını verdi.

Acaba kaza mı, değil mi?

Bugün anlamak mümkün değil.

Yarınla ilgili kuşkumuz var.

Ama hiç tereddütsüz şunu söyleyebiliriz ki, kamuoyu vicdanında çözülen Susurluk ilişkilerinde suçlular cezalarını çekselerdi, şimdi kimsenin aklına bu tür sorular takılmazdı...

* * *

Bize sorarsanız, Susurluk kazası, çok derin bir fay hattının aktif dönemine rastladı. O yüzden kol kırıldı, yen içinde kaldı.

Ama artık bu tür kazalara gerek kaldığını düşünmüyoruz.

Zaten istatistiklere bakarsanız, bu ülkedeki yıllık 600-700 bin trafik kazasının yaklaşık yüzde 60'lık bölümü binek otomobillerinde yaşanıyor.

Susurluk sanıkları, Susurluk savcıları... Rakam o kadar yüksek, risk o kadar büyük ki, başka bir irtibat kurmaya gerek yok gibi.

Ama yine de tarihe son bir dipnot düşmek lazım gelirse:

Birileri eski dosyalarda tasfiyeye başvuruyorsa, işte o zaman işimiz var demektir... Çünkü devlet yargısız infaz yapmaz, çünkü devlet intikam almaz.



Yazarın Tüm Yazıları