Paylaş
Kurulduğu günden bu yana gururla takip ettiğim Bahar Alan’ın başarılı zeytinyağı markası Nova Vera bu kez bir tasarım ödülüyle güzel haberler getirdi.
Bir diğer haber de yine içinde kadın eli olan bir marka Oleamea’dan.
Nova Vera’nın ambalajını değiştireceğini duysam kesin itiraz ederdim.
Zaten gayet güzel şişeleri vardı.
Türkiye’deki en zarif etiketlerden birine sahipti.
Değişen ambalajlarını gördüğümde ilk başta şaşırdım.
Kendi kendime “İspanyol olmuş” dedim.
Zeytinyağlarında renkli, çiçekli, neşeli şişeler genelde İspanyol tasarımları oluyor.
İtalyanlar daha tutucu ve klasikler bu konuda.
Yeni ambalajlarında, genç sanatçı Hülya Özdemir’in tasarladığı etiketlerle, zeytin çeşitlerini acılık, yakıcılık gibi özelliklerinden yola çıkarak birer kadına dönüştürmüşler.
Hülya Özdemir gerçekten harika bir iş çıkarmış, zeytinleri anlamış ve ruhlarına harika yansıtan kadın karakterler oluşturmuş.
Şişeler o kadar alımlı ki, baktıkça insanın içi açılıyor.
Bu güzel çalışma, bu senenin MUse ödüllerinde altın madalyayla taçlandırdı.
Bu tür haberlere ihtiyacımız var. Tasarım çok önemli.
Ülkenin başarılı bir sanatçısıyla, başarılı bir üreticinin oluşturduğu sinerjinin ödül alması çok değerli.
Yine de benim için Nova Vera’nın yaptığı en güzel şey tek çeşit zeytinlere, adınını sanını unuttuğumuz, hatta hiç bilmediğimiz zeytinlere şans vermesi.
Uslu, Yamalak Sarısı, Hayat, Tavşan Yüreği, Beylik çeşitleri sayelerinde harika bir vitrine kavuştu.
Artık bu zeytinlerin var olduğunu biliyor meraklı tüketici, yerel çeşitlerin korunması açısından çok kıymetli bir yol.
Bir başka harika haber Oleamea’dan.
İkinci kuşak zeytinyağcı Merve ve Mert Aydın kardeşlerin Oleamea’sı, dünyanın en prestijli zeytinyağı yarışmalarından İspanyol Mario Solinas’ta olgun hasat kategorisinde finale kalmış.
Öncelikle böyle bir yarışmaya ürünlerini gönderecek cesaret ve özgüvenleri için alkışlıyorum Oleamea’yı.
Finale kalabilmek harika bir sonuç.
Bizim erken hasatlarımız, İtalyan ve İspanyol standartlarında hafif olgun hasat kalıyor.
Zamanla değişecek. Tüketicinin damak tadı, üretim maliyetleri gibi pek çok nedeni var durumun.
Yol uzun, zeytinyağı severin de elini taşın altına koyarak damağını eğitmesi ve yeni nesil zeytinyağlarına alışması gerekiyor.
Üretici acı, yakıcı diye zeytinyağını zeytinyağı gibi sıkmaktan korktuğu sürece işi çok zor.
Oleamea ailesi, Çine’deki aile vakıflarının çalışmalarıyla bölgede yıllardır organik tarım yapıyor, çiftçiyi teşvik ediyor.
Bölgenin emeğini ambalajından yağının özenine güzel bir işe dönüştürüyorlar.
Merve Aydın Doran’ın bir ayağı Amerika’da ve aldığı işletme eğitimini de konuşturarak markalarının Amerika’da tanıtım ve satışı için önemli girişimler yapmayı başarıyor.
O halde var olsun zeytinyağının anneleri ve bir gün rötarla da olsa herkesin Anneler Günü kutlu olsun.
Paylaş