Paylaş
En ‘in’ aplikasyon hangisi? Dönemin yeni ‘hip’ terimi... En alınası teknolojik ürünler... Moda dünyası tarafından dışlanan trilyoneri... New York’tan Paris’e, Londra’ya, dünyadan
en önemli trendler mercek altında
Cool Muppie kuşağı
1980’lerin ‘yuppie’ kavramının günümüzdeki karşılığı ‘muppie’ oldu! Yazar Michelle Miller, ‘milenyum’ kuşak ile ‘yuppie’ kuşağın eklektik bir birleşimi olarak nitelendirdiği kuşağa ‘muppies’ adını verdi. 80 doğumlularla 2000’lileri kapsayan Y kuşağı da denen bu jenerasyon, 80’lerdeki genç kurumsal şehir profesyonelleri kalıbından çok farklı. Yine girişimci, ama aynı zamanda da hippi ruhunu yaşatan bir kuşak bu. Mesela, parasını eve alacağı pahalı tasarım bir kanepe yerine ‘Burning Man’ veya ‘Coachella’ müzik festivallerine harcamayı tercih ediyor. ‘Amerikan Psycho’ filmindeki meşhur kartvizit stresine takılmıyorlar, instagramdaki filtre seçimleriniz onların kartviziti.
Yuppie’ler gibi Donald Trump’a özenmiyolar. Aralarında “sosyal sorumluluk ayağı da olan yeni bir aplikasyon geliştiriyorum..” sohbetlerine rastlamanız çok daha muhtemel.
Sultan’a VIP boykotu
Dünyanın en lüks otel zincirlerinden biri olan Dorchester Collection, crème de la crème ünlüler ve şirketler tarafından boykota uğruyor. Ünlülerin favori mekânlarından The Beverly Hills Hotel, The Dorchester London, Hotel Bel Air başta olmak üzere geçen hafta ciroda1.2 milyon pound’luk bir düşüş yaşanmış. Sebep, otel zincirinin sahibi Brunei Sultanının ülkesinde şeriat kanunlarını benimseyeceğini açıklaması. İlk olarak Ellen DeGeneres ve Kim Kardashian rezervasyonlarını iptal ettiğini açıkladı. Moda devi Saint Laurent, kreatif direktörü Hedi Slimane’le beraber açıklama yaparak, otelleri boykot etti. Gucci, Alexander McQueen gibi markaların yatırımcısı Kering de boykota katılanlar arasında. Vogue’a hükmeden kadın Anna Wintour’da Paris Moda Haftası’nda ekibinin gruba bağlı Le Meurice’de konaklamayacağını açıkladı. İroniktir bunlar olurken Dorchester Collection’ın boy boy reklamları Vogue dergilerinin Amerikan ve İngiliz edisyonlarında yer alıyor.
‘UBER’ trendi bitmiyor
Son dönemin en popüler aplikasyonu ‘UBER’in başı dertte. ‘UBER’ bizdeki ‘Bİ TAKSİ’ uygulamasının özel arabalı hali diyebiliriz. Telefonunuzdan birkaç dakika içinde çağırdığınız en yakın araç size almaya geliyor, nazik şoförler, tertemiz son model arabalar... Üstelik para üstü, bahşiş dertleri yok, çünkü önceden kredi kartından ödemeli bir sistem. Özellikle Paris, Milano ve New York moda haftalarında yaşanan inanılmaz boyutlardaki taksi krizleri için ilaç niteliğinde. Geçen günlerde Londra, Milano ve Paris’te taksi şoförleri UBER’i protesto etmek için iş bıraktılar veya ‘only cash’ yani ‘sadece nakit işler’ tabelalarıyla gezdiler. Fakat bu boykot, UBER’in sadece Londra’da bir günde %850 aplikasyon indirilme artışına neden oldu. Günümüz dijital devrimiyle bu şekilde başa çıkılabileceğini düşünmek oldukça naifçe.
Şapka sevdası yaktı
Günümüzün en ‘hip’ ismi müzisyen Pharell’in şapka sevdası bu sefer başına iş açtı. İngiliz Elle dergisi için çekilen kapakta Kızılderililerin taktığı tüylü başlıkla poz verince tepki çekti. Grammy ödülleri gecesinde taktığı Vivienne Westwood şapkası konu olmuş, şapkaya Twitter hesabı bile açılmıştı. Bu tip ‘kültürel hassasiyet’ örnekleri daha önceleri Gwen Stefani, Chanel, Victoria’s Secret, H&M, gibi markaların da başını yakmıştı.
Son ikon adayı
İngilizlerin ‘stil ikonu’ yaratma sevdası hiç bitmiyor: En son üzerine çalışılan kişi, Hollywood’un müzmin bekârı George Clooney’nin nişanlısı, Oxford mezunu Julian Assange’ın avukatı ve BM danışmanı Amal Alamuddin. Lübnan asıllı İngiliz Alamuddin’in, yedi karatlık, 450 bin pound’luk yüzüğüyle boy boy fotoğrafları dergilerdeki yerini almış bile...
Teknolojinin podyum çıkarması
Giyilebilir teknolojinin önemi markaların bu yöndeki yatırımları ve konsantrasyonu her geçen gün artıyor. Ünlü İtalyan gözlük üreticisi Luxottica’nın Google Glass’la anlaşması gibi veya birçok teknoloji markasının, şirketlerinin önemli pozisyonlarına moda tasarım, moda pazarlama kökenli kişileri getirmesiyle devam eden yarışta en son çıkan giyilebilir teknoloji ürünler şöyle: Telefonunuza gelen mesaj uyarılarını gösteren bir yüzük (Daydream Ring, 145 $), acil durum karşısında, önceden programladığınız kişilere haber yollayan bir bilezik (The Mira Bracelet, 150$) veya el hareketlerinizle komut verebildiğiniz, evin ışıklarını kapatabileceğiniz veya mesaj yollayabileceğiniz bir başka yüzük (Nod Ring, 149$)
Paylaş