Paylaş
Çıplaklık humması
ÇAKIR gözleri çekik, kesin hatlı çehresi genç Moğol kızlarını andıran manken salınarak önümüzden geçiyor. Yanımdakiler alımlı mankenin neresine bakıyorlar bilmiyorum ama gözüm bacak arasını kapayan külodunda. Genç kuşağın gözde modacısı Catherine Malandrino'nun dik yakalı süveterine eşlik eden külotun hırçın bir görünümü var. Kalın, kaba yünle sıkı örgülü. Hassas derili mahrem yeri kapatan bu giysinin azabına dayanacak az kadın olsa gerek. Keder edecek değiliz ya giyen düşünsün.
Manhattan'ın göbeğinde Bryant Park'da New York Moda Haftası nedeniyle 2000 sonbahar modası sunuluyor. Karma defilede Malandrino'nun yanı sıra Mischka, Chaiken, Haten'ın kreasyonları vücut çizgilerini ortaya çıkarmayı amaçlamış. Tek omuzu açık bluzlar, topuklara inen ince askılı gece elbiseleri, çan paça pantolonlar, göğüslere yapışık tuvaletleri taşıyan mankenlerin biri gidiyor, ikisi geliyor podyuma. Stiletto iskarpinler, yılan derisi çizmeler, boyalı tırnakları sergileyen terlikler manzaraya ayrıca seks katıyor.
Milenyumun ilk defileler dizisinde dikkatimizi çeken diğer bir husus çıplaklığın dizayn, kumaş, renk ve stille kaynaşması. Yeni kuşak modacılar tasarımları gazete, dergi sayfalarında yer alsın diye bluz, eteklik, gündüz ve gece kıyafetlerinde şeffaflığı iyice vurgulamışlar. Pingpong topu hacimlı göğüsler, düz karında çukursuz göbekler, butları ayıran dik çizgiyi sergileyen giysileri bakmaktan modellerin neyi tanıtmaya çalıştığını anlamakta zorlandık. Öylesine çıplaklık ki, podyuma çıkan mankenlerin bazılarında üstlerinde bir şey var mı meraka düştüğümüz oldu.
Bizden Rıfat Özbek'i bu kez göremedim. Prenses Diana'nın sağlığında Avrupa'da adından sık bahsedilen Özbek'in acaba modası mı geçti? Modacının modası geçmez herhalde, çünkü Carolina Herrera, Oscar de la Renta, Nicole Miller, Marc Bouwer, Diane von Furstenberg, Ralph Lauren, Ron Chereskin, Donna Karan gibi ünlü eskiler hala Bryant Park'a sırt çevirmiş değil. Yanımda oturan moda yazarı ‘‘20 dakikalık gösteri 250 bin dolara mal oluyor. İşleri iyi gitmeyen modacılar bu harcamaya yanaşmıyor’’ diyor.
Yeni milenyumun ilk moda haftasında dışarda ilik kurutan soğuklar hüküm sürerken Lane Bryant modaevi ‘‘iri yapılı’’ kadınlara hitap eden bir iç çamaşırları defilesi düzenledi. ‘‘Risk alıyorsun, tutmaz’’ uyarısına kulak asmayan Lane Bryant, kürdan vucutlu Naomi Campbell gibi modeller yerine göğüsleri Diyarbakır karpuzuyla yarışacak Anna Nicole Smith'i podyuma sürerek sutyen, şifon eteklik ve gece elbiselerinde büyük yapılı kadınlara yeni modellerini sundu. Amerikan kadınlarının yarısının 46 üstü ölçüde olduğu gerçeğinden yola çıkan Lane Bryant'in riskli girişimi gün dolmadan sonuç verdi. Ekranlara yansıyan defile sonunda modaevi bilgisayarları 80 bin sipariş alarak herkesi şaşırttı.
Sonbahar modasında ana unsur olan seks ve çıplaklık toplum yaşamında da giderek önem kazanmaya başladı. Bu yıl ilk kez ‘‘Valentine Day’’de (Sevgililer Günü) Amerikalı erkek ve kadınlar arasında çiçek, çikolata ve parfüm gibi hediyeler arasında Viagra hapları da ön plana çıktı. Erkeklerin seks performansını yükselten mavi hapların kadınlarda da cinsel arzuyu arttırdığını ortaya koyan ilmi araştırmaların yayımlanması üzerine çiftlerin birdiğerine ‘‘Sevgililer Günü’’nde süslü kutular içinde Viagra verdikleri belirtiliyor.
Pfizer firması kalp sembolu önünde aşk tanrısı Eros'un kucağında Viagra hapı taşıyan resmiyle başlattığı reklam kampanyasında mavi hapların geçen yıl 700 milyon dolarlık satış yaptığı bildiriliyor.
Sosyal bilimciler 2000'li yıllarda seksin Amerikan halkının bir numaralı ilgi odağı haline geleceğine işaret ediyorlar.
Paylaş