Paylaş
‘Yalçın Gökçebağ - Yaşam Sanatı’ kitabı yayımlandı.
Sunuş, Aynur Pehlivanlı – Zerrin Özdemir Çolak imzasını taşıyor. Kitabın yayıncısı: Armoni Sanat Galerisi.
Mutlaka okunması gereken bölüm başlıkları:
Yalçın Gökçebağ Yaşam ve Sanatı – Önder Şenyapılı
Yalçın Gökçebağ’ın Resimleri – Zafer Gençaydın
Türk Resminde Yalçın Gökçebağ – M. Zahit Büyükişleyen
Anadolu Düşlerinin Ressamı Yalçın Gökçebağ Üzerine – M. Zahit Büyükişleyen
Yürekle Yapılan Resimlerin Düşündürdükleri – Ferhat Özgür
Yalçın Gökçebağ’ın Paletinden Anadolu Notları – Kıymet Giray
Doğa Resimleriyle Yalçın Gökçebağ – Dilek Şener
Bir Modernist Ressam Portresi – Tansel Türkdoğan
Bu Yarımları Sana Gönderiyorum – Baha Oral
Yalçın Gökçebağ ile Söyleşi - Nurzat Toker
Söyleşiden notlar:
“Resimlerimde ilke olarak ‘bütünlüğü’ aramaktayım. Ayrıntıların önemi yokmuş gibi gelebilir ilk anda. Halbuki küçük büyük ayrıntıların uyumlu dengesi bütünü oluşturur.
Evet, dikkat ettiniz ise resimlerimde perspektif yoktur. Bu fikrim nedeni ile tuvalimde hiçbir varlığı kaçırmak istemiyorum.
Perspektif kurallarına göre, uzakta olan bir cisim yakındakine oranla küçük hatta önemsiz gibi görünür.
Oysa ben perspektifi resimlerimden kaldırmakla, tümü değerlendirmekte ve amacım olan bütünlüğe ulaşmak çabasındayım.”
Söyleşiyi anılar, albüm, biyografi izliyor.
BASIN MÜZESİ’NE YAŞAR KEMAL’İN TABLOSU ASILDI
TGC (Türkiye Gazeteciler Cemiyeti) Müzesi’nin Portreler Salonu’na 74. Tablo olarak Yaşar Kemal’in yağlı boya tablosu asıldı. Tabloyu Ahmet Güneştekin Atölyesi’nden ressam Yahya Bağcı yaptı.
Törende konuşanlar:
TGC Başkanı Turgay Olcayto: “Gazeteciler Yaşar Kemal’den çok şey öğrendi. Yaşar Kemal, kuşağının hem abisi hem de meslekteki ustasıydı. Yaşar Kemal’den çok şey öğrendik.”
Ayşe Semiha Baban: “Basın Müzesi’nde yer alması Yaşar Kemal’i çok mutlu ederdi. Ben çok heyecanlıyım, bu mutluluğu yaşatan herkese teşekkür ediyorum. Basın müzesi biraz da benim evim gibi. Çünkü dört kuşak burada temsil edilen aile fertlerim var.”
Diğer konuşmacılar:
Turhan Günay
Fahri Aral
Ahmet Güneştekin
Yahya Bağcı
SİNEDEBİYAT’TA NELER VAR
SEMİH GÜMÜŞ’ün ‘Hikâyemiz Eskidir’ yazısından satırlar:
“Edebiyatın gücü sözcüklerden geliyor ve yalnızca sözcüklerin anlamlarına dayanarak yazılan öykülerde ve romanlarda hayatlar kuruluyor, hayatlar yıkılıyor. Bunun eşsiz bir olanak ve sonuç olduğu söylenebilir. İnsanı yalnızca sözcükleriyle yoktan var etmek hiç kuşku yok ki büyülü bir dünya oluşturur.”
Öykücülerimizden Anılar: Öykümüz Yaşıttır Cumhuriyet’le – Y. Bekir Yurdakul:
“Cumhuriyet döneminin ilk öykü kitapları 98 yaşında... Evet, yaşıtlar Cumhuriyet’le. Onları anımsamakla başlayalım söze.”
Öykü Üzerine Gelişigüzel Notlar – Kâmil Erdem:
“Öykücü kendini özgür hissetmeli. Yapaylıkların, teknik kuşatmanın sürekli alçaklı yüksekli tepeler oluşturduğu günümüz dünyasında her şey aynılaşıyor.”
Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Yabancılaşmanın Boğuntusu: Cehennem Başkaları – Semiramis Yağcıoğlu
Şiirle Öykü Arasında Bir Sarmaşık – Ömer Erdem
Son Fotoğraf – Murat Gülsoy
Behçet Çelik: Roman Yazmak İstediğim Halde Öykü Yazmak Daha Cazip Geldi Yahut Öykü Yazabildim
(Sinedebiyat, 31 Ocak – Şubat 2022)
Paylaş