Paylaş
Ayrıca sözünü edeceğim uzunçalarların bazıları da yeni.
Sevdiğiniz türlerin müziğin önemli adlarının çalışmalarını yazacağım bugün.
Leman Sam’ın ‘Livaneli Şarkıları’ bunlardan biri. Livaneli’nin iyi Türk şairlerinin metinlerini bestelediği, yıllardır dinlediğimiz, sevdiğimiz parçalar.
* Nâzım Hikmet’ten Orhan Veli’ye, Sabahattin Ali’den Ülkü Tamer’e, Bedri Rahmi’ye kadar şairler. İyi şiirler, iyi bestelerle buluşmuş.
* Bir diğer LP (uzunçalar), Gürol Ağırbaş’ın ‘Bas Şarkıları’.
Sanatçının LP’nin iç kapağındaki yazısından bir bölüm çalışmanın ortaya çıkışını öğrenmemizi sağlıyor:
“Albüm, benim için çok özel bir kavuşmaya vesile oldu. Belki de o yüzden beklemişim onca yıl... (1934–1989) Babam Salim Ağırbaş’ın kayıtları 1972’de yapmış olduğu 45’liğin kayıtları İlayda’nın hediyesidir bize. Albümdeki Koşan Çocuk şarkısı –baba ve iki oğulun buluşması– bu sayede oldu...
Salim, Birol ve Gürol Ağırbaş... Canım oğlum Uzay, babası, amcası ve hiç göremediği dedesini bu albümün o şarkısında tanıyıp büyüyecek...”
Parçalar:
Derun
Sevda Eskisi
Renklendi Kokular
Hal’den Hale
İlayda Şarkısı
Plüto
Yüz Sekiz
Alaturka Bossa
Dilemma
Koşan Çocuk
- ‘Oyun - Ezginin Günlüğü’
İçindekiler:
A
Küçük Hanımın Şarkısı
Şimdi Sevişme Vakti
Bekle Beni
Vazgeçtim
Küçüğüm
Oyun
B
Düşler Sokağı
Şehir
Martı
Kül Vakti
Bir Eflatun Ölüm
- ‘Kent Ozanları’ı
Feridun Hürel
Hümeyra
Mehmet Güreli
Vedat Sakman
Taner Öngür
Murat Hasarı
Tibet Ağırtan
Cenk Taner
Teoman
Umay Umay
Nejat Yavaşoğulları
Kudret Kurtcebe
Serdar Keskin
Murat Yılmazyıldırım
Erdinç Ünlü
Bu dört uzun çalar da ADA Müzik tarafından yayınlandı.
İKİ TÜRK KEMANCISININ HAYATI
HALUK BÜKÜLMEZ, iki Türk müzisyeninin yaşamını yazdı ve iki sanatçının bestelerinin notalarını da kitaba koydu:
Kitabın adı:
‘Türk Müziği Keman İcracılığında Ekol Olmuş İki Usta İsim: Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay’.
“Türk müziği keman icracılığında ekol olarak kabul edilen Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay’ın keman icra tavırlarının öğretilmesi ve benimsenmesi için keman icralarına ait ulaşılan ses kayıtlarında kullanmış oldukları süsleme teknikleri, ilave nota kullanarak yapmış oldukları süslemeler, tartım değişikliği ile yapmış oldukları süslemeler, kullanmış oldukları yay teknikleri, müzikal ifade unsurları dikkate alınarak notaya aktarılmış ve bu ses kayıtlarına barkod oluşturarak okurlara sunulmuştur. Bu sayede notaya aktarılmış icralara ait ses kayıtlarını dinlerken nota ile takip edilebilecek ve eşlik edilebilecektir.”
İki ustanın da hayatını okudum, ikisini de dinledim.
Haydar Tatlıyay’ın ölüm haberi şöyle verilmiş:
“Çok maceralı bir hayat süren Tatlıyay birçok evlilikten sonra 1948 yılında Makbule Hanım’la evlendi. 1963 yılında İstanbul’da öldü.”
Tatlıyay’ın TRT repertuvarında bulunan notaları kitapta yer alıyor.
Paylaş