Latif Abi’yi anlatmak

Dergiler sanatın, edebiyatın günlük aylık tutanaklarıdır.

Haberin Devamı

O yüzden yeni çıkan dergilerden seçme yaptım:

Milliyet Sanat (Temmuz 2022)

Farklı karakterleriyle ünlü Colin Farell’ı Sevin Okyay yazdı.

Latif Abi’yi anlatmak

Latif Abi’nin Altını Çizdiği İnsanlığa Dair

“Artık Latif Abi’yi anlatmak, onunla hasret gidermek için anladığı, çizgilediği, bizi hep bir şeylerin ortasına düşüren o dobra ama matrak dünyadan başka miras ve dayanağımız kalmadı. Adına Türkiye dediğimiz bu çizgili dünya, zaten Doğu ve Batı ortasına düşmüşlüğün tarihsel nimetiyle yeterince bize özgüydü, vahim seviyede gülünçtü; ama iyimser, bereketli, kafası hep karışık olsa bile, tercihleri hep anlık olduğundan olsa gerek, sürekli ayakta kalabilendi.”

Evrim Altuğ

Haberin Devamı

Zaman Ona Hak Ettiği Değeri Geri Veriyor

Türk edebiyatının özel ve özgün kalemi Suat Derviş’i aramızdan ayrılışının 50. yılında, İthaki Yayınları Suat Derviş Dizisi editörü Serdar Soydan’ın yazısıyla anıyoruz: ‘Geçen yıllara inat, 50. ölüm yıldönümünde hiç olmadığı kadar aramızda. Bir tür iadei itibar bu. Suat Derviş gitgide edebiyatımızda, hayatlarımızda hak ettiği yeri alıyor.’

Latif Abi’yi anlatmak

Evet, tamı tamına 50 yıl önce ölmüş Suat Derviş. Dile kolay, yarım asır. Ve biz onun edebi mirasını son 20 yılda keşfettik, okuduk, okuyoruz. 1967 yılında, Behçet Necatigil’e yazdığı mektubunda ‘Çok korkarım ki eserlerim tarafımdan bastırılmazlarsa ben ölmeden evvel basılmayacaktır’ demiş.

Serdar Soydan

VARLIK (TEMMUZ 2022)

Editörden:

Varlık dergisi Temmuz 2022 sayısıyla birlikte 89. yılını dolduruyor. “Sadece bir edebiyat, sanat dergisi midir varlık? Diye soruyordu Nurullah Ataç ve sözünü şöyle sürdürüyordu: ‘Hayır, devrim sözünün kapsadığı tüm konulara dokunur, toplumun yeniden kuruluşunda elinden geldiğince yararlı olmasını diler. Bir edebiyat dergisi... Evet, ama sözün en geniş anlamıyla edebiyat(...).’”

Haberin Devamı

89 yıldır bu tavrımızı değiştirmedik; Varlık’ı her ay kurucumuz Yaşar Nabi Nayır’ın ilkelerine sadık kalarak, satış kaygısından uzak bir tavırla yayımlıyoruz. Ama toplumsal meselelerle ilgilenirken edebiyattan asla ödün vermiyor, edebiyat olmadan hiçbir kavrama hayat kazandıramayacağımızı biliyoruz. Edebiyatı dünyanın ve ülkemizin güncel sorunlarından bağımsız düşünmediğimiz gibi, diğer disiplinlerden de ayırmıyor; resimden sinemaya, çağdaş sanattan mimariye her alana uzanıyoruz.

Varlık 15 Temmuz 1933’ten beri kendine özgü yoldan yürüyor. 90. yılımıza girerken bu yolda yalnız olmadığımızı bir kez daha görüyor ve serüvenimize eşlik eden, bize yön veren tüm okurlarımıza, yazarlarımıza teşekkür ediyoruz.

Haberin Devamı

2022 Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri

Şiirler

Mehmet Fazlı Gök ile Söyleşi

Ayşe Övür

Zamanın Kapıları

İstanbul’un Öteki Yüzü

Remzi Kitabevi

Suat Derviş

Gel Eve Dönelim

Bir Haremağasının Hatıraları

Çöken İstanbul, Röportajlar

İstanbul’un Bir Gecesi

Fosforlu Cevriye

Bilge Miray Aslan

“Şiiri dünyayı kurtaracak bir araç olarak görseydim ne şiire ne de dünyaya inanırdım. Biz bilsek de bilmesek de, göz ucuyla tanıklık etmiş olduğumuz ufak bir şey bir yaşam boyu peşimizde dolaşan bir hayalete ya da bizi bir yaşam boyu besleyen bir kaynağa dönüşebilir. Hakeza şiir tek başına bir yol gösterici olmayabilir, dahası kaybettirebilir, merkezin yitirildiği bir alanda yolu yürümek cesareti baki kalır. Onun destinasyon noktalarından ziyade, olsa olsa referansların yitirildiği bir yürüme eyleminin kendisine vurgu yapan bir harita sunduğunu düşünüyorum.”

Haberin Devamı

Feyza Hepçilingirler

Türkçe Günlükleri

VİRÜS (TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL 2022)

Tanıdığım Rıfat Ilgaz

Doğan Hızlan

Bazı yazarların kimi eserleri diğer bütün yapıtlarının önüne geçer. Hababam Sınıfı da bu durumun tipik örneğidir. Ahmet Muhip Dıranas, Fahriye Abla şiirinin kitleye ulaşmasından yakınmıştı. Şair Rıfat Ilgaz’ın ününü ‘Hababam Sınıfı’ örttü. ‘Karartma Geceleri’ni seyretmeden, yaşamının bütününü anlamak mümkün değildir. Zaten bir yazarı, şairi tanımak, değerlendirmek için mutlaka bütün yapıtlarını okumak şarttır. Nice oğullar, kızlar babalarının yapıtlarının basımını takip etmediler, çeşitli koşullar bunu önlemiş olabilir. Aydın Ilgaz, gerçekten babasının adını, eserlerini yaşattı. Rıfat Ilgaz’la birçok konuşma yaptım, Şişli’deki evinde de, Gezi Otel’de de yapıtları üzerine soruları, derinlemesine yanıtlar, kuşağı üzerine de konuşur onları da unutulmazlar arasında anardık.

Haberin Devamı

Latif Abi’yi anlatmak

Babam Ahmet Say

Fazıl Say

“Son dört yıldır, ayda bir ya da iki kere babamı görmeye gidiyordum. Özellikle iki yıl önce zor bir süreç başlamıştı babam için. Ağır bir ameliyatın ardından haftalarca yoğun bakımda kaldı. Sonra yeni bir ameliyat, entübe mertebesi, evde geçirdiği bilincinin gidip geldiği günler...”

Susarak

Ahmet Telli şiiri

Sarılma Biçimi

Haydar Ergülen

Ahir Zamandan Kıyamete Doğru

Oğuz Demiralp

Yaz Tatili Ol Hayatımda

Mehmet Yaşın

Virüs ve Ecza Dolabı: 8 / PAZ

Ali Cengizkan

“Dokunuş

Ellerim

Varlığının perdelerini açar

Seni daha derin bir çıplaklıkla giydirir

Gövdenin gölgelerini ortaya çıkarır

Ellerim

Gövden için başka bir gövde yaratır.”

O.Paz; Salamandra, çev. A.Ç.

İsim Gibi Cisim

Soyadıyla başlamalı. Bana İspanyolca-Türkçe sözlükler aldırmayı başaran bu şairin ismi de şiirlerinin gövdesi gibi, barışçıl, asude, deri ve ılımlı, yakışıklı ama şairin yaşamıyla bir anlamda çelişkili ve gerilim içinde.

Yazarın Tüm Yazıları