ÇOCUĞUN Eğitiminde Müzik önemlidir (12.07.2011) başlıklı yazımda, bu konuya değinmiş, İpek Mutaf Böler’in Çocuk Gelişiminde ve Eğitiminde Müziğin Etkileri kitabından söz etmiştim.
Güher Pekinel imzalı bir e-posta aldım: “Bugün çıkan yazınızı büyük ilgi ve sevinçle okudum. Yıllardır kalıplaşmış müzik eğitiminde, yeni bir eğitim anlayışı için, beş senedir yılmaksızın büyük emek veriyoruz. Nihayet yavaş yavaş köşe yazıları da bu eksikliğe dikkat çekip, anaokulları ve ilkokullarda müzik eğitiminin ne kadar önemli olduğuna değiniyorlar. Bu yazınızla küçük yaşta alınan eğitim ile bir neslin nasıl dengeli yetişeceğini ifade etmeniz, toplumda farkındalık yaratmak açısından çok önemli. Yıllardır maalesef müzik eğitiminde hiçbir gelişme sağlanamamaktadır, aksine kalıplaşmış eğitim sistemi ile, bu geçiştirilmeye, hatta yok sayılmaya kadar gitmektedir. Zaman zaman bu yazılarınızı devam ettirebilirseniz, size çok müteşekkir oluruz. İnşallah verilen çabalar çiçek açar.” Uygarlığın temel koşullarından biri, iyi bir dinleyici olmaktır, belki de bir enstrüman çalmak. Dört buçuk yıl önce başlattıkları eğitim programının yanı sıra Güher-Süher Pekinel, müzik eğitimi konusunda, başka projeler aracılığıyla da yararlı ve etkin çalışmalar yapıyorlar. Müziği her zaman bir kültür bütünlüğü içinde değerlendirirler. * * * TUNCEL GÜLSOY’un Güher ve Süher Pekinel kardeşlerden yeni bir jazz kaydı ve özel bir konser.. başlıklı röportajından, özellikle müzik eğitimine dair olan bölümleri yazıma aldım: “Bildiğiniz gibi dört buçuk sene evvel başlattığımız ‘Tevitöl’ projesinin yanı sıra 2 ayrı proje daha yürütmekteyiz. Birinci projede daha önce anlattığımız doğrultuda müzik dersi genel müfredata entegre edilmiş olup, her ders gibi notlandırılmaktadır. Hedefimiz bunun bütün okullarda eskiden olduğu gibi uygulanmasıdır. İkinci projemiz ‘Dünya Sahnelerinde Genç Yetenekler’ ise profesyonel genç müzisyenlerle gelecekteki kariyerleri için Avrupa’da en iyi müzisyen sanatçılarla çalışmalarına destek olurken, uluslararası yarışmalara bu hocalarla hazırlanarak, dünya sahnelerinin yolunu açarak bu podyumlarda kendilerini tanıtmalarını sağlamak. Üçüncü projemiz ise ünlü pedagog ve besteci Carl Orff’un sistemiyle anaokulu ve ilkokullarda müzik dersini tekrar devreye sokarak müfredata entegre edilmesini sağlamak. 5-9 yaşları arası bilindiği gibi çocukların en verimli ve hafızalarının bir sünger gibi algıladığı yaşlar olup bu dönemde bireysel yaratıcılıklarını keşfederek ifade güçlerini geliştirerek özgüvenli ve vizyonları açık kişiler olmalarına müziğin bütünsel etkileyici gücü ile yardımcı olmak. Bu metot dünyanın birçok ülkesinde başarıyla uygulanmakta ve harika sonuçlar elde edilmektedir. Nitekim 12 yıldır birinciliği elinde tutan Finlandiya okullarında Orff sistemi uzun zamandır uygulanmaktadır. Amacımız ve arzumuz tüm okullarda uygulanması.” * * * GÜHER-SÜHER PEKİNEL’lerin müzik eğitimine yönelik bu olumlu çalışmalarıyla, genç yetenekler yetiştireceğinden veya yetişmesine önayak olacaklarından kuşkum yok.