Paylaş
Ne yazık ki dergi dağıtıcıları, çıkan her sayının okura ulaşmasını sağlayamıyor. Nedenini sorduğumda genellikle şu yanıtı alıyorum. Çok satmıyorsa getirmiyoruz.
Birçok kitap mağazasının yönetiminde gezici görevliler var, onlar satış raporlarını genel yönetime sunuyorlar, salt satışa göre karar veriliyor.
Geniş bir beğeni anlayışı pandemiye kurban edildi. Dergileri tanıtmamın bir amacı da bulunmazlık anlayışına karşı bir çözüm.
VİRÜS
HER sayısının ilk sayfalarında bir ressamın ürünü var. Bu sayıda Salih Urallı’nın bir eseri. Önsöz’de derginin içeriği tanıtılıyor. ‘Elinden’ bölümünde Ülkü Tamer’in elyazısıyla şiirlerini okuyoruz.
Kuşakdaşım Ülkü Tamer için yazımın başlığı: ‘Zaman onun lehine çalışıyor’.
Şiirlerini okuyanlar -okumadılarsa iyi bir şairi tanımıyorlar demektir, hemen bu eksikliklerini gidersinler düzyazılarını da ihmal etmesinler. Şairlerin düzyazılarını okurum, onlarda şiirlerine dair gizler vardır.
Yunus Emre yılında onun Yunus’a adadığı ‘Selâm Olsun’ şiiri bence bu ayın şiiri:
*
“Selâm olsun dağa taşa
Yaranlara selâm olsun
Ormandaki kurda kuşa
Cerenlere selâm olsun
*
Dünya üstü kara zindan
Boynumuzda yağlı urgan
Yolculardan hancılardan
Soranlara selâm olsun
*
Ölüm canın has yoldaşı
Diken gülün gönüldeşi
Kar altında deniz düşü
Kuranlara selâm olsun
Kuranlara selâm olsun
*
Ahmet Telli’nin ‘Belirsizlik’ şiiri...
A.Ömer Türkeş, ‘Milli Kimliğin Olmazsa Olmazı Ötekiler’ yazısında, edebiyat, siyaset, tarih üçgeninde, romanımızın anatomisini çıkarıyor. Edebiyat tarihini, siyasal dalgalanmaları, farklılıkları değerlendiren kapsamlı bir inceleme.
(Virüs. Üç Aylık Kültür Sanat ve Edebiyat Ortak Kitabı, Sayı 8, Temmuz/Ağustos/Eylül 2021)
HÜRRİYET GÖSTERİ
‘SALGIN Günlerinde ‘Veba Geceleri’ni Okumak’ - Turgut Göğebakan
“‘Veba Geceleri’ni son kertede Orhan Pamuk’un düşünce dünyasına ve roman kurgusundaki ustalığına dair çok şey söyleyen bir roman olarak değerlendiriyorum.”
(‘Defter ve Karanlık Oda - Aynı Rüyanın İçinde’ - Ulaş Bager Aydemir, M. Safa Özütürk
“‘Aynı Rüyanın İçinde’de Ahmet Hamdi Tanpınar, İstanbul’u defterine yazmış; Ara Güler ise aynı rüyanın karanlık odalarında İstanbul’un fotoğraflarını basmıştır. Bu kitap yazılı bir müzedir.”
‘Türk Edebiyatında Çukurova - Çukurova’da Tarih, Toplum ve İnsan’ - Erol Çankaya
“Türkiye’de, sanayileşmenin öncelikle ortaya çıktığı yörelerden olan Çukurova, aynı zamanda, edebiyat ve sanatın da üzerinde yoğunlaştığı bölgelerden biridir. Osmanlı döneminde, bölgede 19. yüzyıl ortalarında başlayan zorunlu iskân politikası tarımsal gelişmeye ve ardından kapitalist ilişkilerin ortaya çıkışına yol açmıştır. Cumhuriyet dönemiyle hızlanan toplumsal - ekonomik gelişme içinde Adana bölgenin merkezi olarak belirir. Ne var ki bölgede asıl değişim, İkinci Dünya Savaşı sonrasında, 1946’da çok partili siyasal yaşamla ortaya çıkacaktır.”
(Hürriyet Gösteri, sayı 335, Temmuz-Ağustos-Eylül 2021)
MİLLİYET SANAT
DOSYA: ‘Beyazperdenin suçlu çiftleri’
‘Harika Çocuk 80 Yaşında’ - Serhan Bali
“Henüz üç yaşındayken olağanüstü yeteneğiyle başladığı müzik yolculuğunda solo olarak üç bine yakın konser veren, gerçekleştirdiği kayıtlarla üç milyon müziksevere ulaşan İdil Biret, 80. yaşını İstanbul Müzik Festivali’nde kutluyor.”
Efnan Atmaca’nın Filiz Aygündüz’ün yeni romanı ‘Annem Beni Görsün’le ilgili söyleşisi: “İnsanları anladıkça daha kolay affedebilir oldum.”
Aygündüz, yeni romanı ‘Annem Beni Görsün’de çocukluğunda annesi tarafından görülmeyen bir adamın bugününü anlatıyor.
İnsanı anlamak, anlatmak için yazdığını söyleyen Aygündüz, “Karşındaki, dünyanın en kötü insanı da olsa hikâyesine kulak verdiğinde görüyorsun ki senin canını yakmasına neden olan bir geçmişi var” diyor.
(Milliyet Sanat, Ağustos 2021)
Paylaş