Hem sponsor, hem de desteklediği kurum tek vücut halinde çalışarak, içiçe birlikte hareket edip, yeni projeler geliştirebilir ve bunu hayata geçirebilirse sponsorluk gerçek anlamda bir başarı getirir.
DÜNYADA sporun başarılı olabilmesi için en etkili silah sponsorluk. Sponsorluk anlaşmaları maddi katkı veya firmanın ürün desteği üzerine yapılıyor. Desteğini alan taraf saha içi, TV, forma reklamı gibi kendisinin yer aldığı her yerde sponsorunun tanıtım yükümlülüğünü yerine getiriyor. Ama başarının gelebilmesi için sadece maddiyat veya ürün desteği yeterli değil.Sponsorla, spor kurumunun içiçe, tek bir vücut gibi hareket edip birlikte birşeyler üretmesi gerekir.
Basketbolda 2001 yılındaki başarıda ve bu istikrarın sürmesinde yukarıda söz ettiğimiz sponsor desteğinin büyük payı vardı. Gelin bu birlikteliği beraber açalım. Garanti Bankası, Turkcell, AND 1, Wrangler, Mercedes, Altınyıldız ve daha sonra Sarar, basketbolun başarılı olabilmesi için sadece maddiyat ve ürün desteğinde bulunmadılar.
Büyük etken
Garanti Bankası, başta Ergun Özen ve Nafiz Karadere olmak üzere, ürettikleri reklam filmi, 12 Dev Adam sloganı ve müziği ile maddi katkının yanında başarıda önemli rol oynadı ve 2001 Avrupa Şampiyonası'nda Milli Takımımız'ın ikinci olmasında büyük etken oldu.
Türkiye'de hiçbir firma spor giyimi olarak Milli Takımımıza sponsor değildi. Amerika'dan AND 1'ın, Türkiye'de şu anda dahi resmen satışı olmamasına rağmen Türk Milli Takımı'nın başarılı olacağını düşünerek verdiği katkı ve işbirliğini de unutamayız.Altınyıldız'ın Mehmet Hotiç ile resmi giyim sponsorluğunun dışındaki işbirliği basketbolcularımıza itici güç olan ayrı bir sponsorluk örneğiydi.
Wrangler'da da durum farksızdı. Alp Tiryaki'nin sporcularımızın hiçbir isteğini geri çevirmemesi, bütün ekibi inanılmaz motive etti. 2001 yılında yine vitamin olarak ürün sponsorluğunu üstlenen GNC'de, Eren Kale'nin bir yönetim kurulu üyesi gibi basketbolun başarısı için verdiği hizmet de göz ardı edilemez.
2001'de bu sponsorların desteğiyle gelen Avrupa ikinciliği, Turkcell ve Mercedes'i de basketbolun içine çekti. Garanti Bankası ve Naciye Günal, federasyonumuzun geliştirdiği 12 Dev Adam Okulları Projesi'ne yürekten destek verirken, Turkcell, Muzaffer Akpınar, Zuhal Şeker ile basketbolumuzun dünyada vizyona çıkması yolunda büyük katkı yaptı. Bu aşamada da Mercedes, 12 Dev Adam Otobüsü ve Minibüsünü, Milli Takımımız’ın emrine verdi. Bunun temelinde Genel Müdür Çetin Atsür ve Pazarlama Müdürü Eşref Biryıldız'ın içlerindeki basketbol sevgi yatıyordu.
İvme kazandırdı
Futbol Milli Takımımızı giydiren Sarar firmasının da Altınyılıdız’ın yerini alarak, önümüzdeki yıllar için Milli Takımımıza sponsor olmasının altında yukarıdaki birlikteliklerin yattığını söyleyebiliriz.
Sonuç olarak, hem sponsorlar hem de Milli Takım, salt bir sponsorluk anlaşması dışında yaptıkları çalışmalarla, Türk basketbolunu Avrupa'nın sayılı ülkeleri arasına soktular. Şu anda hedef sponsorlarla birlikte Milli Takımımızı Olimpiyatlara taşıyabilmek.