Paylaş
O kentlerden biri de hiç kuşkusuz İzmir.
İzmir’de Cemil Tugay büyükşehir belediye başkanı seçildi. Karşıyaka Belediye Başkanlığı öncesinde İzmirliler kendisini doktor kimliğiyle tanıyordu. Oysa siyasete çok önce girmiş, CHP’de bazı görevler üstlenmişti.
Cemil Tugay ile kampanya döneminde çok sık konuştuk, seçildikten sonra ilk kez bir araya geldik.
30 yıldan bu yana siyaseti yakından takip eden bir gazeteci olarak şunu çok iyi bilirim.
Başkan adayları seçim öncesinde birçok projeyi kamuoyuyla paylaşır, öncelik sıralaması da yapar. Ama seçildikten sonra bu öncelikler de değişir, projeler de... Çükü hayatın gerçekleri, vatandaşın beklentileri ve günlük değişimler her zaman bu düzenlemeyi zorunlu kılar.
Cemil Tugay; mazbatasını aldıktan sonra birçok brifing aldı, toplantılar yaptı, bilgi akışı hızlandı.
Kendisine ilk planlamaları ve öncelik sıralamalarının değişip değişmediğini sordum.
Şöyle yanıt verdi; “Tahmin ettiğimiz gibi müdahale gerektiren birçok şey var. Birçok konuda adımlar atmaya başladık. Genel müdür, genel müdür yardımcılarını değiştirmeye başladık. Planlama bölümü tamamen yeniden yapılanıyor. İzmir için planlama anlamında yeni bir sayfa açılıyor. Bunun etkilerini önümüzdeki dönemde vatandaşlarımız görmeye başlayacak. Küçük küçük, parça parça yerine bütünsel bir planlama yapacağız. İstanbul’da bunu yaptılar. Bu şehrin bir planlama anlamında bir anayasası olması lazım. Tarımı, hayvancılığı nerede ne kadar yapacağız, doğal yaşamı ve su kaynaklarını nasıl koruyacağız, kenti nereye doğru büyüteceğiz, sanayi nereye yerleşecek. Bunlara karar vermeliyiz. Bu çalışmanın çok 20-30 yıl önce yapılması gerekiyordu. Birçok plansız kurulan, imar planı olmayan mahalle ve ilçe var. Bu anlamda biz bir sayfa açtık ve bu konuda çalışmaya başladık.”
Bu planlama aşaması çok uzun sürmeyecek.
Cemil Tugay; stratejik planı yapmadan da adım atmayacak.
Yani uzun vadeli bir planlama yapmak istiyor.
İkinci çevre yolu için
bakanlarla görüşecek
İZMİR büyüyor.
Belki de en fazla iç göç alan şehirlerin başında geliyor.
Son yıllarda İstanbullu arkadaşlarım bana takılıyor; “İzmir’in trafikte İstanbul’dan farkı kalmadı” diye... Biz hepimiz bunu çok iyi hissediyoruz. İzmir’in kent merkezinde ciddi bir tıkanma var ve bu sadece işe geliş saatlerinde değil, günün büyük bölümünde yoğun bir trafik yaşıyoruz. Cemil Tugay da bunun farkında...
Dedi ki;
“Trafik ve ulaşımla ilgili de çalışmalarımız olacak. Noktasal olarak nerede ne yapacağımızı biliyoruz. Önce Anadolu Caddesi, Altınyol, Mürselpaşa, Yeşildere gibi sıkışan yerlerde çalışmalar yapacağız. Buca Tüneli’nin yapımını hızlandırıyoruz. Şu ana kadar bitmesi gerekiyordu. 2 şeritli planlanmış; onu 3 şeride çıkarmak için firmayla konuştum ancak bu aşamada mümkün olmadığını ifade ettiler. Bayraklı’da hastanenin içinden giden bağlantı yolunu açacağız. O da çevreyolu üzerinden yükü azaltacaktır. İkinci çevreyoluna ihtiyaç var. Bunun için yakında Ankara’ya, bakanlarla görüşmeye gideceğim. Çevreyoluyla ilgili Büyükşehir’in haklı itirazları olmuş. Onları yeniden konuşacağız. Hızlandırmak için ne gerekiyorsa yapılması lazım. Zafer Payzın Kavşağı’nın ömrü dolmuş. Yıkılıp yeniden yapılması gerekiyor. Zeminde oturduğu yerde sıkıntı var. Öncelikli işlerimizden biri o. Körfez Geçişi projesi bizim için bitti. Bütçe ve işletme problemleri yaratır. Oraya yapacağınız yatırımın karşılığını alamazsınız.”
Belki de küçük rötuşlarla bile kentte bazı tıkanan yerleri açmak mümkün olabilir.
O yüzden kent merkezindeki yükü azaltmak gerekiyor.
Bir de İzmir’in otopark problemini de çözmek şart.
Yeraltı otoparklarının sayısını mutlaka artırmak gerekir.
Metroya sinyalizasyon şart
çok uzun zamandır bekliyoruz
VE metro...
İzmir gibi büyüyen şehirler için metro, tramvay şart...
Keşke tramvay güneyde Urla’ya kadar, kuzeyde de Sasalı’ya kadar uzasa...
Elbette metro hatlarına da mümkün olduğu fazla kaynak ayrılabilse...
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’a metro konusundaki önceliklerini sordum.
Şöyle yanıtladı; “Buca Metrosu’nu bitirmek önceliğimiz. Karabağlar-Gaziemir hattının başlanması ve hızla ilerlemesi gerekiyor. Kemalpaşa projesi de var. Ayrıca hükümette olan Otogar-Halkapınar hattı bulunuyor. Bunlar yapılması gereken işler. Bu projeler kent için yeterli olur. Karşıyaka, Çiğli, Menemen’e kadar uzanan bir metro hattı uzun vadede mutlaka lazım. İZBAN’ı yeniden yapılandırmak da gerekebilir. Yüzde 50 ortaklık sistemi bazen yatırımları kilitliyor. Aynı hattı hem TCDD, hem İZBAN kullanıyor. Sinyalizasyon konusunda yatırım gerekiyor ve bu konu yıllardır bekliyor.”
Sadece İzmir’e hizmet etmenin peşindeyim
CEMİL Tugay’ın adaylığı bazılarına sürpriz oldu; oysa Tugay partide uzun yıllardır farklı görevler üstlendiğini, her zaman değişimden yana bir tavır içinde olduğunu söylüyor.
Adaylıktan başkanlık sürecindeki samimi duygularını öğrenmek istedim. Şöyle yanıtladı;
“Büyükşehir Belediye Başkanlığı aklımdan geçmiyordu. Fakat bu noktaya gelirken arkasında bir emek ve çaba var. Karşıyaka’daki başkanlığımın ilk dönemlerinde işin biraz acemiliğini yaşadım. Kısa zamanda birçok önemli işi pek anlatamadım. Çünkü kariyer olarak bir dahaki dönem için Karşıyaka’ya karar vermemiştim. Büyükşehir Belediyesi başkanlığını da düşünmüyordum. Hatta bu dönemin sonunda bırakabilirim bile dedim. Bugün sadece İzmir’e hizmet etmenin peşindeyim. İzmir benim canım ciğerim, her şeyim. Sokaklarında ayak basmadığım yer kalmadı. Öylesine söylenen sözler değil bunlar. İzmir’in böyle horlanması, küçümsenmesi beni rahatsız ediyor.”
Ve belediyenin yeni hizmet binası...
Cemil Tugay kararını vermiş.
“Eski yere yani Konak’a Belediye binasını yapacağız. Eskisinden de daha görkemli bir bina olacak.”
Paylaş