Yeşil alan beklerken yoğunluk artışı çıktı

15 Temmuz’daki kanlı darbe girişiminin ardından askeri alanların şehir dışına taşınması kararlaştırıldı.

Haberin Devamı

Yeşil alan beklerken yoğunluk artışı çıktı

Beraberinde “Ne olacak bu askeri alanlar?” sorusu geldi ve bakandan belediye başkanlarına, “Yüzde 99’u yeşil alan olacak” benzeri açıklamalar yapıldı.
Taşınma kararının ilk zamanlarında bu köşeden Şehir Plancısı Doç. Dr. Zafer Savaş Şahin’in bir çalışmasına yer vererek, askeri alanların Başkent’te kapladığı alanı duyurmuştum. Hatırlatmakta fayda var.:
Ankara’daki askeri alanların toplamda büyüklüğü 50 milyon metrekare. Yani yaklaşık Çayyolu kadar...
‘Yüzde 99’u yeşil alan olacak’ açıklamasına bu rakamlar eşliğinde bakınca ‘Kentin nefes alması için büyük ve son fırsat’ olarak değerlendirmiştik.

* * *

Haberin Devamı

Bugün endişe verici bir hazırlığı sizinle paylaşacağım. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü, 8 Ağustos’ta Keçiören Gümüşdere Mahallesi Kara Kuvvetleri Lojistik Komutanlığı’na ait alanda yeni bir imar planı çalışması başlattı.
Çalışmanın başlatıldığı askeri alan 294 bin 355 metrekare büyüklüğünde, yaklaşık 300 dönüm.
Yapılan planda bu alan üzerine 2 emsal verileceği ifade ediliyor. Yani 600 bin metrekarelik bir inşaat alanı öngörülüyor.

* * *

Bakanlık bu değişiklikle ilgili geçtiğimiz günlerde Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Dairesi’ne ‘görüş’ sordu.
Büyükşehir Belediyesi bu değişikliğe olumsuz görüş bildirirken gerekçelerini şöyle sıraladı:
* Şehir merkezinde kalan askeri alanların inşaat alanı arttırılarak yeni inşai faaliyetlere kaynak ayrılması rasyonel olmaz.
* Söz konusu askeri alan içinde yer alacak kullanımların alansal olarak dağılımı yapılmamış. Bu nedenle bölgeye gelecek nüfus ve gerekli altyapı alan miktarı tam olarak tespit edilemiyor.
* Alanın tamamının lojman olarak değerlendirilmesi halinde Keçiören’e yapılacak olan şehir hastanesi projesiyle artacak olan trafik yoğunluğu daha da artacak, gelecek nüfusla birlikte yetersiz olan sosyal ve teknik altyapı dengesi bozulacak.
* Kent içi askeri alanların yeniden incelenerek şehir dışına çıkarılmasının ülkemizin gündeminde olduğundan bu aşamada verilecek görüş olumsuz.

* * *

Haberin Devamı

Büyükşehir Belediyesi’nin olumsuz görüşünün bir yaptırımı yok. Yani tamamen tavsiye niteliğinde. Eğer Bakanlık isterse bu plan geçecek. Taşınan askeri alanların yeşil alan olmasını beklerken, böylesi bir hazırlık hayli can sıkıcı...

NE YAPILACAĞI BELİRSİZ

Plan değişikliği yapılması öngörülen 300 dönümlük alan, sabah-akşam trafiğinin çekilmez olduğu Samsun Yolu üzerindeki 1011 kavşağının hemen yanı. Ne yapılacağını Büyükşehir Belediyesi de bilmiyor olacak ki olumsuz verdiği görüşte ‘tamamının lojman olarak değerlendirilmesi halinde’ ifadesi kullanılıyor.
‘Ne yapılacak?’ sorusunu sorduğumuz Bakanlık yetkililerinden ise, “Keçiören Belediyesi’nin görüşünü bekliyoruz” yanıtını aldık, net bilgi alamadık.

Haberin Devamı

ÖRNEK OLMALI ANKARA'YA YAYILMALI

Yenikart’la ihtiyaç sahibi ailelere ulaşmayı hedeflemişlerdi, başarılı oldular.
‘Sağ elin verdiğini sol el görmesin’ diyerek yola çıkmışlardı, 3 bin 200 aileye yardımı sessiz sedasız Yenikart’a para yükleyip, rencide etmeden yapıyorlar.
Bu kez Yenikart’ın yanına HalkKart’ı eklediler.
Son dönemde ekonomik sıkıntı esnafın da vatandaşın da ana gündemi.
Yenimahalle Belediye Başkanı Fethi Yaşar HalkKart’ı, ‘hem vatandaşa hem esnafa yönelik bir hizmet’ olarak tanıtıyor.
HalkKart ilçede yapılan alışverişlerde yüzde 50’ye varan indirim imkânı sağlıyor.
Şimdiden 276 firma HalkKart üyesi olmuş, kısa sürede Yenimahalle’deki 10 bin aileye kart ulaşmış.
Sadece ekonomik bir proje değil, aynı zamanda yaşadığı yere aidiyet kazandıran bir çalışma olmuş.
Ankara’nın geneline yayılmalı, Ankara Ticaret Odası’na örnek olmalı...

Haberin Devamı

PARK SORUNUNA BİR ÖNERİ DE BENDEN

Ankara’nın nüfusu 5 buçuk milyona yaklaştı. Araç sayısı 1 milyon 750 bin. 

Toplu taşıma ağı -özellikle de raylı sistem- yeterli değil.
Araçlara trafiğin yoğun olduğu saatlerde bir bakın, genelde sadece şoförün olduğunu göreceksiniz.
Hal böyle olunca ne kadar yol yaparsanız yapın, Ankara’daki yetersiz toplu taşıma ve her gün artan araç sayısıyla başa çıkılması mümkün gözükmüyor.
Önümüzdeki yıllarda trafik sıkışıklığı ve park problemi Başkent’in önündeki en büyük kentsel sorun.
* * *
Kentin işlek tüm cadde ve sokakları araçlar tarafından işgal edilmiş durumda. Son olarak dünkü Hürriyet Ankara’da Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen; Turan Güneş, Tunalı ve Tunus’taki çift sıra işgâlden şikâyet ederek, ‘Tek çözüm polisin sıkı denetimi’ dedi.
Evet, polisin denetimi şart ama çözüm değil. Polis denetledi, araçlar parka çekildi, ya sonra?
İnsanlar kentin işlek cadde ve sokaklarına nasıl ulaşacak? Araçlarıyla geldiğinde nereye park edecek?
* * *
Ankara’nın belli noktalarına araç depolama alanları yaratılması şart. Hep deniyor ya ‘Askeri alanların çoğu yeşil alan olacak, yeşil alanı olmayanlar farklı şekilde(konut vs...) değerlendirilebilir’ diye...
Bunların bazıları araç depolama alanı olsa, kent biraz nefes alsa fena mı olur?

Haberin Devamı

SORUMLULUK KİMDE MERAK EDENLERE

Ankara’daki yetki karmaşası her dönemin sorunu.
Büyükşehir ve ilçe belediyeleri arasındaki işbirliği yetersizliğinin faturası hep vatandaşa kesilir.
Vatandaş çoğu zaman sorununun çözülmesini bırakın, muhatabın kim olduğunu bile bulamaz.
Muhatap sorununun başında yakın zamana kadar cadde-sokak karmaşası vardı.
Bu konuda okur şikâyetleri çoğalınca, Okur Yazar köşemize taşıdık ve manşetten duyurduk. Bulunduğu yerin sorumluluğunun hangi belediyede olduğunu merak edenler varsa bugün Fatih Tekeci’nin köşesini muhakkak okumalı...

Yazarın Tüm Yazıları