İlk günün ardından...

21. yılına giren Ankara’daki Melih Gökçek iktidarında ilk kez gece ulaşımı başladı.

Haberin Devamı

Her ne kadar gecenin bilançosu hedeflenenin çok altında olsa da bunun sebeplerine bir bakmak gerekir.
Tartışmasız öncelikli sebep Soma. Kimsenin ne dışarı çıkacak ne enerjisi ne de keyfi vardı.
Yüzlerce maden işçimizi göz göre göre kaybettiğimiz ‘kaza’dan sonra herkesin gündemi aynıydı.
Hafta içi olması da otobüslere ilgisizliğin sebeplerinden biriydi.
Ana sebeplerin başında ise pek çok Ankaralı’nın yeni uygulamadan haberinin olmaması geliyor.
Ankara Bulvarı, ODTÜ Yolu ya da Ankarapark gibi projeler billboardlarla dünya aleme duyurulurken, ilk kez başlayan gece ulaşımı yeteri kadar duyurulmadı.
Uygulamaya gelecek olursak.
* Gece boyunca otobüs hatlarını takip eden başarılı muhabirlerimiz Ender Baykuş ve Mert Gökhan Koç Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin işi çok ciddiye aldıklarını ifade ettiler. Hem EGO yetkilileri hem de şoförlerin tutumları takdir topladı.
* İstanbul’da 12, İzmir’de 5 hatta gece seferi yapılırken, Ankara’ya 32 hat fazla geldi.
Bundan sonra ne olur?
* Ankara Alışveriş Festivali, konserler, açılışlar, üniversite bahar şenlikleri ve diğer tüm sosyal aktivitelerin ertelendiği ortamda gece ulaşımına beklenen ilginin olmaması doğal.
* Aktiviteler gibi bir haftalık ‘deneme’ seferleri de ertelenebilir.
* Sabaha kadar değil de 03.00’e kadar hat konulup, kademeli olarak ihtiyacın ve talebin olduğu bölgelere saat düzenlemesi getirilebilir.
* 32 hat yerine yoğun olan ana arterlerden geçen 8-10 hatta otobüs verilerek uygulama devam edebilir.
Ya da 1 haftalığına gece ulaşımı yapılıp, bir daha tartışılmamak üzere rafa kalkacak.

Haberin Devamı

Anlamsız çekişmeler gereksiz gerginlikler

Ülkenin gündemi birden tuz buz oldu. Soma’dan gelen kara haber zamanı durdurdu, bize dayatılan önceliklerin ne kadar gereksiz olduğunu hatırlattı.
Bundan 45 gün önceye kadar ‘belediye başkanı ben olacağım’ diye adayı-taraftarı birbirini yedi.
Şimdi tam Cumhurbaşkanlığı çekişmesi için birbirimizi yemeye kodlanırken, Soma faciasıyla sarsıldık.
Ne kadar sürecek? Bu işin sorumluları ne ceza alacak? Rutin gerginliklerimize ne zaman döneceğiz?
Çok geçmeden anlarız.

Haberin Devamı

Taşınsa da kurtulsak

Ankara’nın ortasında kalmış iki askeri havaalanı var. Biri Etimesgut diğeri Güvercinlik.
Kentin en önemli gelişim alanı Eskişehir Yolu’nun yanı sıra Çayyolu, Etimesgut ve Yenimahalle bu havaalanlarından nasibini alıyor.
Aralarında bir kilometre olmayan alanların bazılarında yüksek kata izin veriliyor, bazılarında verilemiyor.
Mania (uçuş güvenliği) hatları sürekli değişiyor, şehrin planları alt üst oluyor. Davalar açılıyor, şehir hem enerji hem zaman kaybediyor.
Olayın diğer boyutu eğitim uçuşları. Aralık ayında Gölbaşı’nda yaşanan acı kaza hafızalarda.
Kentin hızla gelişen bölgesi Ümitköy-Çayyolu üzerinden vızır vızır eğitim yapan helikopterler geçerken bölge halkı her gün tedirgin oluyor.
Ve tek çözüm bu askeri havaalanlarının taşınması olarak gösteriliyor.

Yazarın Tüm Yazıları