Hafriyat eleştirisi siyasi mi ticari mi

İnşaat Müteahhitleri Konfederasyonu Başkanı Tahir Tellioğlu bu yılın başında, Ankara’daki hafriyat meselesini, “Keyfekeder para alınıyor, otopark meselesine dönmesin” sözleriyle eleştirmişti.

Haberin Devamı

Tellioğlu önceki gün de, “Bu paranın da affınıza sığınarak söylüyorum uyduruk spor kulüplerinin değil, İstanbul’da olduğu gibi belediyenin veya maliyenin kasasına girmesini talep ediyoruz” açıklamasını yaptı.
* * *
Tellioğlu’nun konuştuğu çalıştayda; Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki’nin yanı sıra TOBB, ATO, MÜSİAD başkanları da vardı.
Hafriyat meselesi yıllardır muhalefetin eleştirdiği bir durum.
Bu kez konu ‘siyasi’ eleştiriden ‘ticari’ boyuta sıçradı.
Tellioğlu’nun ‘para uyduruk spor kulüplerine’ gidiyor ifadesi ise hayli ağır. Tellioğlu’nun bu spor kulüplerini, dönen ekonomiyi ve bu paranın nasıl değerlendirdiği açıklayıp açıklamayacağı merak konusu.
Aksi takdirde eleştirisi ‘ticari’den ‘siyasi’ye dönüşmüş demektir.

TEMELDE TIKANDI

Fuar alanının tamamlanmasıyla 5 holden oluşan 580 bin metrekarelik bir tesise kavuşacaktık. Esenboğa Havalimanı’na bağlantı yolu yapılacaktı ve sadece Dubai, Paris ve Berlin’de bulunan ‘havacılık fuarları’ Ankara’da da yapılacaktı. Yılın 12 ayı fuar düzenlenebilecek, Ankara ekonomisi canlanacaktı. Ama bir türlü olmadı. Mayıs 2015’te temeli atıldı, öylece kaldı.
TOBB, Büyükşehir Belediyesi, Ankara Sanayi Odası ve Ankara Ticaret Borsası bir olup fuar alanını yapamadılar.
Gökçek, geçtiğimiz Mayıs’ta, projenin paydaşlarını ‘Yan çizdiler, kaçtılar’ diyerek eleştirmişti, son açıklamasında, ‘Para veremeyeceklerini söyleyip caydılar, şu anda çözülebilecek gibi gözükmüyor’ dedi.
Diğer 3 kurumdan ses yok. Eğer Gökçek’in söylediği gibiyse, nedenini başka bir sorun varsa o kamuoyuna açıklanmalı.
Fuar alanına bir türlü kavuşamayan Ankaralının bunun sebebini öğrenmek hakkı değil mi?

Haberin Devamı

DARISI SİNCAN'A

Çayyolu Metrosu’nun tren setlerindeki vagon sayısı 3’ten 6’ya çıkarıldı. 2014’ten bu yana eklenen otobüs ringleriyle 3 vagonla hizmet veren metronun 6 vagona çıkarılması olumlu bir gelişme. Eskişehir Yolu’nda bu hafta içi pik saatlerde bile ciddi bir trafik çilesi yaşanmaması sevindirici. Kış şartları yüzünden bazı kentliler araçlarını çıkarmadı. Trafikteki sakinliğin sebebi vagonlar mı kış şartları mı önümüzdeki günlerde anlayacağız. Vagon sayısındaki eksiklik Sincan’ın da büyük sıkıntısı. Çayyolu’ndan sonra Sincan’da da vagon setlerinin tamamlanması bekleniyor.

Haberin Devamı

GEÇ KALDIN HOCAM

Rıdvan Dilmen futbol dünyasının en önemli fenomenlerinden. Taraflı tarafsız sporseverlerin sevdiği ve saygı duyduğu bir isim. Tespitleri Türk futbolu açısından çok değerli.
“Osmanlı isminin bir spor kulübüne verilmesine karşıyım. Bu isme karşı küfür edilebilir” açıklaması, Dilmen’le Melih Gökçek arasında polemiğe yol açtı.
* * *
Osmanlıspor, Ankaraspor’un devamı. İsmi değişeli 2 seneyi geçti. Yani bu konu, o dönem tartışılabilirdi.
‘Osmanlı ismi bir futbol takımına verilmemeli’ düşüncesine katılacak pek çok isim çıkabilirdi.
Hem Avrupa’da hem Türkiye’de başarılı bir sezon geçiren Osmanlıspor’un ismini tartışmak için çok geç be hocam.

Yazarın Tüm Yazıları