Paylaş
Ankara’nın dev rekreasyon alanlarına haksızlık etmemek lazım. Harikalar Diyarı, Göksupark, 50. Yıl Parkı bulunduğu bölgeler için çok büyük şans ve büyük yatırımlar.
Ama bahsettiğim başka bir şey.
Gençlik Parkı, kentin en önemli kent bahçelerinden biri olabilecekken bugün kaçımız yeni düzenlemesinden sonra -geçmişte Ankara’nın sembollerinden olan- bu parkı ziyaret etti?
* * *
Şimdi Ankara’nın önünde kentin kalbinde -her ne kadar büyüklük olarak central park ya da hide park’la karşılaştrılamayacak olsa da- dev bir kent bahçesi yapılabilecek bir alan var. Ankara Şehirler Arası Otobüs Terminali(AŞTİ) iki yıl içerisinde taşınıyor. 250 bin metrekare üzerine kurulmuş bu alanın beton yapılaşmanın, büfelerin olmadığı, ağaçlar-yeşiller arasında bir park olmasının kente kazandıracaklarını hayal edin.
Metro ulaşımının olması, kent trafiğine yük olmadan ulaşılacak bağlantı yoluyla kuşkusuz...
Ankara’nın gözbebeği olur.
ULUS ESNAFI TAŞINACAK MI
Ulus Tarih Kent Merkezi çalışmaları kapsamında bölge esnafının AŞTİ’den boşalacak alana taşınması gündemde. Bu durum kent parkının önünde engel değil. Yer altı kullanılabilir ya da küçük bir bölümünde toplanabilir.
O bölgenin alışveriş merkezi potansiyelini göz önünde bulundurduğumuzda Ulus esnafı ancak böyle bir parka komşu olarak AVM’lerle rekabete girebilir.
MONORAY’SIZ OLMAZ
AŞTİ’nin taşınmasını yazmışken, Mamak’ta yeni yapılacak terminalle ilgili olası ulaşım sorununa değinmeden olmaz.
Yeni terminalin iki yıl sonra bitirilmesi hedefleniyor. 2 yıl, 3 yıl çok fark etmez. Mühim olan kent merkeziyle bağlantısı. Monoray fikri gündemde. Büyükşehir’in yatırım bütçesinde öncelikler arasına girer mi bilinmez. Eğer raylı sistem olmadan Mamak’taki terminal işletilmeye başlanırsa vatandaşa büyük zorluk kent içi trafiğine büyük yük olur. İstanbul’da Marmaray’ı yapan merkezi hükümet, kent merkezi ile yeni terminal arasına monoray yapsa şık olmaz mı?
Paylaş