ÖNCE birkaç gözlem: 1) TCK’da yapılan düzenlemeler bütünü ile ele alındığında hazırlanan metin özgürlükçü bir atılımdır.
2) ‘İnsanın kendine ettiğini başkası edemez’ sözünü AKP bir kez daha doğrulamıştır. Böyle bir kazığı muhalefet kırk yıl düşünse, AKP’ye atamazdı.
3) Avrupa ülkelerinin tepkileri doğaldır ama AB’nin sadece olası zinaya suç maddesi nedeni ile Türkiye’ye sırt çevirmesini mantık kabul etmez. Kimse AKP’nin AB konusundaki samimiyetinden şüphe etmemelidir.
Bir de tahmin:
Tıpkı YÖK, meslek okulları (imam hatipler), türban, YAŞ vb. konularında olduğu gibi bu konuda da hükümet son anda orta yolu bulacaktır. * * *
Ben hukukçu değilim ama bence hükümet, kucağında bulduğu bu tartışma çerçevesinde hukuk devleti adına vahim hatalar yapmak üzeredir:
1) Allah’ın müeyyidesi (günah), hatta toplumsal müeyyideler (ahlak) ile suç (hukuk) müeyyidesi iç içe girerse laik tek hukukluluk prensibi derin yara alır. Örn: Dine inanmayan bir ateiste, genel kabul gören ahlak anlayışı dışında yaşamak isteyen bir marjinale zinayı suç olarak nasıl uygulayacaksınız? Bu bir dayatma olmaz mı?
* * *
2) Deniyor ki; zinaya ceza sadece mağdur(e) 2 ay içinde şikayet ederse uygulansın. Ancak:
Suç kavramı kamu düzeninin korunması için hukukta yer alır.
Kamu düzeni adına hareket eden hukuk tüm vatandaşlara eşit uzaklıkta ve objektif olmak zorundadır.
Evinize giren hırsızı siz affetseniz dahi, kamu yargılar ve cezalandırır. Zira, hırsız sadece size zarar vermemiş, aynı zamanda kamu düzenini ihlal etmiştir. Hırsızlık sadece bir kişinin evi soyulmuş olsa bile, kamusal düzeni bozan bir eylemdir.
Düşünün; ikisi de evli çift zina yapıyorlar, erkeğin eşi şikayet etmiyor, hanımın eşi ediyor.
Bu durumda ortak suç işleyen iki kişiden birisinin hapis yatması, diğerinin ise elini kolunu sallayarak gezmesi gerekiyor!
Suç subjektif olamaz, subjektif olursa suç olamaz!
* * *
3) İki ay içinde şikayet şartı; Medeni Kanun’a göre zina sayılan; salt imam nikáhı ile kurulan evlilikleri ise hukuki hale getirecektir.
İmam nikáhını kabul eden zavallı kadınların sonradan şikáyet edebileceklerini kimse hayal dahi etmesin.
İmam nikáhsız zina suç, imam nikáhlı zina serbest!
O zaman; imam nikáhsız zinaya da, iyice zırvalayarak, tıpkı İran’ın yaptığı gibi; muta nikáhını hak saymak gerekir!
* * *
4) Özgürlük, ruhu itibari ile, kamunun bireye mümkün olduğunca az müdahale etmesidir.
Yeni ceza kanununu da kamusal alanı küçültmesi, bireysel hakları artırması nedeni ile alkışlıyoruz.
Zinaya suç, özgürlük kavramına indirilen bir darbedir!
* * *
5) Yapılması gereken; zinayı sadece boşanma gerekçesi olarak kabul ettikten sonra mağdur(e)nin istemeden sona erdirdiği evlilik akti nedeni ile karşılaşacağı ‘maddi kayıpları’ayıplı taraftan tazmin etme hakkını tanımaktır.