BUGÜN AB ülkelerinde Türkiye’nin AB üyeliğine kabulü hakkında bir referandum yapılsa Türkiye reddedilir. Neden?Türkiye Batı kamuoyunda tanınmıyor da ondan! Avrupalı bizi aralarına katılmamak üzere adeta yemin etmiş işçiler vasıtası ile ve tarihin getirdiği önyargılar ile tanıyor.Değişen, farklılaşan, modernleşen yönü ile Türkiye hemen hemen hiç tanınmıyor, Türkiye de bu konuda anlamlı bir çaba göstermiyor.Türkiye kendini tanımadığı, kendi kimliğini tarif edemediği için kendisini tanıtmakta büyük güçlük çekiyor.Biz tanıtımı; mutlaka devletin yapması gereken ve özü itibarıyla Batılılardan farkımız olmadığını ispat edecek bir eylem olarak anlıyoruz.Yarım yamalak tanıtım gayretimiz, tanıtımın hedefinin tam tersini savunuyor.Tanıtım ile bizden beklenen; diğerleri ile aramızdaki farkı anlatmak, farkımız nedeni ile dünyaya nasıl bir katkıda bulunacağımızı dünyaya göstermek iken, biz farksız ve dolayısıyla renksiz olduğumuzu dünyaya haykırıyoruz. Hal böyle olunca da ne yutuyorlar, ne de bizimle ilgili bir heyecan yakalıyorlar.* * *Tanıtımı devlet değil, özel kuruluşlar, bireyler yaparsa, devlet sadece destek verirse; tanıtım doğrudan tanıtım amaçlı değil eylem amaçlı olursa faydalı olur.Buna bir örnek Şule Kılıçaslan ve arkadaşlarının çıkardığı ve Türk-Ermeni kadınlarının ortak özelliklerinden yola çıkarak, iki ülke kadınlarının ortak çalışmalarıyla hazırlanan WM Women’s Magazine adlı dergi. WM Women’s Magazine okuyucuları ile Türkçe, İngilizce, Ermenice olmak uzere 3 dilde ve 4 ayda bir buluşuyor. Türkiye ve Ermenistan’ın yanı sıra ABD’de ve Avrupa ülkelerinde dağıtılan dergi toplam 15.000 adet basılıyor.Derginin iki ana hedefi var: 1) Türk kadınını modern ve çağdaş yönleri ile dünyaya tanıtmak. 2) Ayrıca dünyaya; Türkiye ve Ermenistan’ın diyalog içinde olduğunu göstermek.* * *WM Women’s Magazine, TC Dişişleri Bakan Abdullah Gül tarafından, yapılan ikili görüşmeler sırasında, Ermenistan Dişişleri Bakanı Vartan Oskanian’a takdim edilmiş ve takdirini kazanmış.* * *Bir dergi Türk ve Ermeni kadınlarının ortak çabası ile çıkıyorsa, bu eylem kendi kendine bir tanıtımdır ve içerisinde Türk kadınları çeşitli yönleri ile tanıtılıyorsa, bu da ilave bir tanıtım katkısıdır.Önümüzdeki yıllarda dünya standartlarında yapılacak ve dünyada gösterim değeri kazanacak Türk filmlerinin, TV dizilerinin, romanların, sergi, yarışma vb. türü kültürel etkinliklerin ülkenin tanıtımına büyük katkıda bulunacağına inanıyorum.Tıpkı artık dünyaya üretilen Arçelik, Beko, Vestel vb. markalarının yarattığı dolaylı tanıtım gibi, kaliteli eserler de aynı pozitif görevi yapacaklardır. Görevimiz; farkımız nedeni ile AB’ye katkıda bulunabileceğimizi Avrupa insanına anlatmaktır.