Paylaş
14 ay içinde tamamlanması planlanan terminalin devreye girmesi ile birlikte İzmir’in yolcu kapasitesi yıllık 25 milyona ulaşacak. 25 milyon yolcunun açılımını, günde ortalama 70 bin yolcu ve yaklaşık 400 uçak olarak da tanımlayabiliriz. Günümüzde 8.5-9 milyon iç ve dış hat yolcusu Adnan Menderes’i kullanıyor. Bu sene yolcu sayısı 10 milyona dayanacak.
Havalimanının bugün için ulaşım bakımından kayda değer bir sorunu yok gibi görülüyor. Fakat 25 milyon yolcuya ulaşılması planlanan önümüzdeki 10 yıla baktığımızda, mevcut Gaziemir-Havalimanı yolunun bu trafiği taşıması imkansız. Çevre yolundan havaalanına ulaşabilecek çok şeritli alternatif bir otoyolun daha yapılması, ancak ileride oluşabilecek trafik probleminin çözümü olacaktır. Kaldı ki, Gaziemir yolu üzerinde her gün yeni bir alışveriş merkezi veya farklı bir yapılaşmanın da şahidi oluyoruz.
Bakan Binali Yıldırım, temel atma töreninde, İzmir’in 2. Aktarma Merkezi olacağı müjdesini de verdi. Bu kararın uygulanmasıyla havalimanı yolu üzerinde yeni konaklama tesislerinin birbiri arkasına inşaa edileceğini de öngörmemiz gerekir. Bölgeye yakın ‘Yeni İzmir Fuar Alanı’nı da hizmet edecek bu konaklama tesisleri, bu aksın trafiğini daha da yoğunlaştırırken, alternatif yaratma zorunluğumuzu fazlasıyla ortaya çıkaracaktır. Hala yapılaşmanın olmadığı arazilerin bulunduğu bölgeye alternatif yol için yetkililerin elini çabuk tutmasını tavsiye ederim.
Karşıyaka Lojman Fidanlığı
Karşıyaka Orman Fidanlığı, Karşıyaka’nın ortasında kalan tek geniş yeşil alan konumundaydı. 100. yılını kutlayan Karşıyaka Spor Kulübü’nün tesislerinin arkasında bulunan stada bitişik konumdaki bu geniş alan Cumhuriyet tarihimizin en eski fidanlıklarından biri. Bataklık arazinin kurutulması sonucunda ortaya çıkarılmış nadide bir alan.
Geçtiğimiz günlerde fidanlıkta yeni bir lojman temeli daha atıldı. 1960’lı yıllarda fidanlık içinde sadece bir lojman binası bulunmaktaydı. 1970’li yılların sonuna doğru önce Orman Bölge Müdürlüğü binası yapıldı. Arkasından sırasıyla her 10 sende bir yeni bir lojman binası ile fidanlık küçüldükçe küçüldü. Tabii bir de yapılan helikopter iniş alanını unutmamamız gerekir. Karşıyaka’nın yeşile hasret yapılaşması içindeki en yeşil alan, metrekare metrekare betona yenik düşüyor.
Orman Bakanlığı’nın lojman veya bölge müdürlüğü yapacak başka bir arazi bulamamasını hayretle karşılıyorum. Bakanlığa bağlı birimlerin şehir merkezinden taşınarak bu arazinin tekrar yeşile kavuşturulması en büyük dileğim. Böyle giderse 10 sene sonra Karşıyaka Orman Fidanlığı’nın tabelasını “Karşıyaka Lojman Fidanlığı” ile değiştirmek zorunda kalacağız.
Sunset Plaza ve İzmir’in değişen silueti
Bayraklı-Salhane-Manavkuyu üçgeninde gelişmesi beklenen yeni şehir merkezine yeni bir yüksek yapı da Barkan-Gürel-Akçiçek girişiminden geliyor. Bölgedeki Sunucu Plaza’nın tamamlanması sonrasında, inşaatı başlayan Megapol, Folkart ve Kavuklar’ın yüksek binalarına bir de 28 katlı Sunset Plaza’a ekleniyor. Bu yüksek yapılar ileride İzmir’in ekonomik gelişimideki yapı taşlarını oluşturacak girişimler. Ekonomik aktiviteyi canlandırarak yeni bir dinamizm getiren bu öncüler, şehrimizin silueti ile birlikte geleceğini de değiştiriyor.
Paylaş