Paylaş
Fakat artık arabalar kadar insanların da yer aldığı bir NFS’ye ihtiyaç var gibi gözüküyor. Zira yeni çıkan NFS serileri oyun içinde ‘sağlam’ bir senaryo olmamasından dolayı sürekli birbirinin kopyası gibi olmaya başladı. NFS The Run’daki gibi insan figürü oyundan biraz daha uzak kalırsa serinin sonu geçen günlerde aşırı hız yüzünden hayatını kaybeden da Hızlı ve Öfkeli serisinin başrol oyuncusu Walker gibi olacağa benziyor…
GÖKDELENLERİN YERİNİ KASABALAR ALDI
Need For Speed Rivals önceki oyun Most Wanted’tan çok daha heyecanlı bir oyun. Fakat seriye bir yenilik getirdiğini söylemek güç. Rivals’ta önceki oyun Most Wanted’da olduğu gibi devasa bir haritada dolaşıyorsunuz. Fakat harita bu kez daha çok şehir dışında geçiyor. Yani devasa gökdelenlerin arasında değil küçük kasabaların arasında yarışıyorsunuz. Oyunun haritası 160 kilometrelik olarak tasarlanmış. Bu Most Wanted’dan daha geniş bir haritada oynandığı izlenimini veriyor. Harita genişliği Criterion’un Need For Speed’in dağıtıcısı EA için hazırladığı 2010 yapımı Hot Pursuit’in genişliği ile aynı.
Oyuna otomatik olarak başlanan Porsche 911’le birlikte yapım içinde Aston Martin’den BMW’ye Dodge’dan Mercedes’e kadar pek çok araç modelini kullanabiliyorsunuz. Yapım içinde yarış tipleri önceki oyunlara göre biraz makyajlanarak yeniden sunulmuş. Polis kariyeri veya yarışçı kariyerinden hangisini seçtiğinize göre yarışlarınınız tipi değişiyor.
MODİFİYE KONUSU YİNE SIKINTILI
Yarışçı kariyerinde ‘polisten kurtulma’, ‘klasik yarış’, ‘zamanlı yarış’ gibi opsiyonlar önünüzde açık. Bu yarış tiplerini kadar başarılı şekilde tamamlarsanız (Başarıdan kasıt ne kadar hızlı olarak yarışları tamamladığınız.) kazandığınız ödül puanları o kadar yüksek oluyor. Ödül puanları ile yeni bir araba alabiliyor aynı zamanda da mevcut arabanızı modifiye edebiliyorsunuz. Modifiyeden kasıt Underground serisinde olduğu gibi aracın komple tampon, kaput gibi bölgelerini değiştirmek değil. Sadece renk değişimi ve desen uygulamaları yapabilmek.
HEYECAN HİÇ EKSİLMİYOR
Tabiki bu aracın dış kısmıyla ilgili. Öte yandan yarışlarda topladığınız ödül puanlarıyla arabanın motorunu ve süspansiyonlarını da geliştirebiliyorsunuz. Yarış sonraları toplanan ödül puanları yarış hemen bittikten sonra oyuncunun hesabına geçmiyor. Bu oyunun heyecanını diri tutmak için çok güzel bir hamle olmuş. Yarış sonrasında aracınızı sürmeye devam ediyorsunuz ve büyük ihtimalle polisler hep peşinizde oluyor. Ancak polislerden kurtulup bir garaja arabanızı sürdükten sonra yarış puanları aktif olarak hesabınıza geçiyor. Yoksa garaja gidene kadar polisten kurtulamaz ve yakalanırsanız bütün ödül puanlarınız kayboluyor. Yani kazandığınız yarış o andan sonra bir şey ifade etmiyor.
ARA VERMEK YOK
Need For Speed Rivals’ın en radikal özelliği ise yarış boyunca ‘pause’ tuşuna basılamıyor olması. Bu gerçekten oyunun heyecanını hep diri tutan bir etken. Yani yapımcılar oyuncuya ‘bir kez yarışa başladıysan artık geri dönüş yok’ mesajını veriyor. Pause menüsünü için ‘start’ tuşuna bastığınız zaman ise sadece oyunun haritası açılıyor ve yarış bir yandan akmaya devam ediyor. Need for Speed Rivals’ı oynamak isteyenler oyundan çok radikal değişiklikler beklememeli. Fakat önceki oyun Most Wanted’a göre yapımın daha iyi ve heyecanlı bir yarış oyunu olduğu söylenebilir.
20 YILIN HATRI VAR
1993 yılından beri çıkan Need For Speed serisinin 20. Yılı böyle bir oyunla mı kutlanmalıydı dersek… Serinin geçmişi bu yıl mükemmele yakın bir oyun adına daha umut vericiydi diyebiliriz. Fakat yine de serinin sıkı bir hayranıysanız Need For Speed Rivals deneyimlemeniz gereken bir NFS oyunu.
Aral İthalat’ın Türkiye’ye getirdiği Need For Speed Rivals Xbox 360 ve Playstation 3 için 161,99 TL’den satışa sunuluyor. PC için ise oyun 134 TL’den satılıyor. Oyunun global olarak satış rakamları ise çok tatmin edici değil. NFS Rivals’ın tüm konsollar için satışları 700 bin adetin biraz altında. Oyun 29 Kasım’dan bu yana dünya çapında satışa sunulmuş durumda.
Paylaş