Acil servis ne zaman nasıl aranmalı

Evde, işyerinde, sokakta veya herhangi bir yerde acil sağlık sorunuyla karşılaşıldığında sabit, ankesörlü, araç veya cep telefonundan doğrudan 112 aranabilir.

Haberin Devamı

İzmir’de 112’lerden Sorumlu Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. Turan Sofuoğlu, hangi durumlarda bu hattın aranacağıyla ilgili bilgi verdi. Sofuoğlu, “Evde, işyerinde, sokakta veya herhangi bir yerde acil sağlık sorunuyla karşılaşıldığında sabit, ankesörlü, araç veya cep telefonundan doğrudan 112 aranabilir. Bunun için bulunduğunuz ilin alan kodunun yazmaya gerek yok. Çağrı, bulunan yere göre o ilin 112 Ambulans Servisi’ne yönlendiriliyor. Bu arama ücretsizdir. Ancak bunu kötüye kullanmamak gerekiyor. Zaman geçirmek, acil sağlıkla ilgisi olmayan konularla ilgili görüşmek veya rahatsız etmek amacıyla bu telefonu kullanmak gerçekten ihtiyacı olan bir kişinin hakkını kullanmak veya hayatını tehlikeye atmakla eşdeğer” dedi.

BUNLARA DİKKAT

- Trafik kazası, kalp krizi, yüksekten düşme, ciddi yaralanmalar, bilinç kaybı, yanık, elektrik çarpması, suda boğulma, şeker koması, felçler, yüksek tansiyon, kanamalar, zehirlenmeler ve çocukların yüksek ateşe bağlı havaleleri gibi zamanında tıbbi müdahaleler yapılmazsa hayati tehlike ve sakatlanmalara yol açacak acil sağlık sorunlarında zaman geçirilmeden 112 aranmalıdır.
- 112 Ambulans Servisi’ni aradığınızda ekipler gelene kadar hastanın yanından ayrılmayın. Şehir merkezlerinde en geç 10, kırsalda 30 dakika içinde en yakın 112 ambulansı ulaştırılacaktır.
- Sakin olun, anlaşılır ifadelerle konuşun ve istenirse aradığınız telefon numaranızı bildirin.
- 112’yi arama nedeninizi açıkça iletin.
- 112 merkezi tarafından sorulan sorulara net cevaplar verin.
- Hasta ve yaralı sayısı, sağlık durumu hakkında kısa ve net bilgiler verin. Geçirilmiş hastalığı veya önemli bir bilgi varsa görevliye mutlaka bildirin.
- Olay yerinin mektup adresini verin. Unutulması ihtimali göz önüne alınarak açık adresinizi telefonunuzun yanında görünür bir yerde bulundurun. 
- Ambulans ekibinin size daha kolay ulaşabilmesi için herkesin bilebileceği cami, okul, karakol, durak gibi yerleri bildirin.
- Tekrar aranılması ihtimaline karşı aradığınız numarayı kesinlikle meşgul etmeyin. Ambulans size ulaşana kadar telefondaki sağlık görevlisinin önerileri doğrultusunda eğer eğitim aldıysanız ilkyardım uygulamalarını başlatın veya önerilenleri uygulayın.

Haberin Devamı

Başhemşirelerden teşekkür plaketi

Haberin Devamı

DÖRT yıldır her cumartesi Hürriyet Ege okurlarıyla buluşan ‘Sağlık Dünyası’ yazarı Bülent Katarcı’ya, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu 1980 mezunu başhemşireleri teşekkür plaketi verdi. Katarcı, sağlık sektörüne desteği nedeniyle sunulan plaketi, Plastik Cerrahi Başhemşiresi Rabia Örün’den aldı. Törene; Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Göz Kliniği Başhemşiresi Canan Öztürk, Nöroloji Kliniği Başhemşiresi Perihan Akman, Anestezi Kliniği Başhemşiresi Gülin Dinçaslan, emekli başhemşire Handan Hepgünay, Zuhal Ertan, yüksek hemşireler Zehra Sürücü, Fatma Kavas, Zeynep Karaca, Şahide  Eke, Ayşe Karaman, Leyla Çam, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’ndan Prof. Dr. Ayfer Karadakovan ve Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu eski Müdürü Prof. Dr. İnci Erefe katıldı. Bülent Katarcı bugüne kadar birçok ödül aldığını ama bunun kendisi açısından çok özel anlamı olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

EMOT 20’nci yaşını kutluyor

EL Mikrocerrahi Ortopedi Travmatoloji Hastanesi’nin (EMOT) kurucularından Dr. Sait Ada, sağlıkta kalite ve etik değerlerin tedavide fark yarattığını söyledi. EMOT’un 20’nci yılını doldurduğunu belirten Dr. Ada, acile dayalı özel bir dal hastanesi için bu sürenin çok önemli olduğunu kaydetti. Dr. Sait Ada, “Geriye dönüp baktığımda Kahramanlar’da oto tamircileri arasında bir hastane açmak ve burayı 20 yılda Türkiye’de kendi dalında bir referans hastanesine dönüştürmek masal gibi geliyor” dedi. “İanesi iştir kişinin lafa bakılmaz” sözünün kendilerine çok yakıştığını ifade eden Dr. Ada, “İşimizle ilgilendik ve yatırım yaptık. Genç meslektaşlarımıza hastanemizi açtık. Onlar geliştikçe biz mutlu olduk, hastalarımıza elimizden gelenin en iyisini vermeye çalıştık” diye konuştu.

Yazarın Tüm Yazıları