Hollandalı bayan atletlerin, maddi kaynak yaratarak kariyerlerini geliştirmek amacıyla çıplak fotoğraflarını paralı internet sitesinde yayınlamaları, aslında sponsor-sporcu ilişkisinin en güzel örneği.
HOLLANDA Kraliyet Atletizm Birliği'nin sporcuların ödeneklerini kısmasıyla birlikte, ülkenin 6 bayan sporcusu ilginç bir yönteme başvurdu. Gelecekte olimpiyatta kürsüye çıkmak yolunda kendilerine maddi olanak yaratmak isteyen bu öğrenci atletler, önce çıplak olarak objektiflerin karşısına geçti. Ardından çektirdikleri bu fotoğrafları bir internet sitesinde ücretli olarak yayına koydu.
Yani, aylık 19.95 dolar karşılığında abone olunduğunda, bu bayan atletlerin atletizm pistlerinde çekilmiş çıplak fotoğraflarına ulaşılabiliniyor. Sitede yayınlanan fotoğraflara her hafta yenilerinin eklendiği belirtiliyor. 20'li yaşların başındaki bu atletler, siteden elde edecekleri gelirle kendilerine yeni antrenör ve fizyoterapistler tutacaklarını ifade ediyor. Bu internet sitesine abone olmak isteyenler şu sözlerle baştan uyarılıyor: 'Estetik bir çıplaklıktan fazlasını bekliyorsanız, lütfen siteden ayrılın.'
Hollandalı bayan atletler, soyunan ilk sporcular değil, son da olmayacaklar. Ancak bu son örnek bizleri bir kez daha sponsor-sporcu ilişkisi üzerinde yoğunlaştırıyor. Hollandalıların çıplaklığa bakış açısı bizim geleneksel değerlerimize ters gelebilir. Ne var ki, onların da web sitesinde dile getirdikleri gibi soyunma amaçları (İnandırıcılığı tartışılabilir), gönül verdikleri spor dalını yapmak için maddi imkanı sağlamak.
Her sporcu daha 18 yaşında 12.5 milyon dolara Cleveland ile sözleşme imzalayan ve profesyonel olmadan 7 yıl için Nike ile anlaşıp, 90 milyon dolar alan LeBron James kadar şanslı olmuyor. Gerçi James de kısa bir süre sonra başlayacak NBA'deki ilk sezonu öncesi hazırlık maçlarında beklenilen çizgide değil. Ama coachu Paul Silas, onun çaylak olmanın sıkıntısını yaşadığını söylüyor.
Bizdeki sponsorluk anlayışının temelinde parlayan yıldızları cilalamak yattığının en güzel örnekleri Süreyya Ayhan, Milli Futbol Takımımız ve Erkek Basketbol Milli Takımı'ydı. Yani, önce başarı sonra sponsor ilkesi vardı. Son dönemde bu anlayış yavaş yavaş değişmeye başladı. Bayan Voleybol Milli Takımımız’a Avrupa Şampiyonası'ndan kısa süre önce Orkid, ana sponsorluğunda 12 sponsordan destek gördü. Sonuçta da Avrupa Şampiyonası'nda ikincilik geldi.
Daha önce soyunanlar
* Aralarında olimpiyat madalyası sahibi Beckie Scott'un da yer aldığı Kanada Bayan Kayak Kros Takımı bir takvim için yarı çıplak pozlar verdi.
* Avustralya Bayan Futbol Takımı (The Matildas) 2000 yılı takvimi için çıplak olarak objektiflerin karşısına geçti. Takvim çok sattı ancak ağır eleştirilere hedef oldular.
* Lavinia Milosovici, Claudia Presecan, Corina Ungureanu adındaki 3 ünlü olimpiyat ve dünya şampiyonu Rumen cimnastikci, bir kitap için çıplak pozlar verdi. Erotik bir filmde de çıplak cimnastik yaptılar.