Kanyon alışveriş merkezi çok acayip bir yer

Birbirinin kopyası alışveriş merkezlerinden sonra insanın dimağını açan bir yer. Kapıdan girince ilk izlenim muhteşem. Hayranlık ve panik hissediyorsunuz. Hayranlık yapının görülmemişliğinden, panik büyüklüğünden kaynaklanıyor. Burası Fethiye’deki Saklıkent’in doğal yollardan oluşmamış kopyası gibi.

"Falanca mağazayı Kanyon’da açacaklarmış, filanca marka da Kanyon’a geliyormuş" diye diye aylardır açılmasını bekliyorduk, nihayet geçen salı açıldı. Atladım gittim tabii. Hayatımda gördüğüm en havalı alışveriş merkezi açılışıydı. Yanlış anlamayın kurdeleyi Başbakan ve eşi kestiği için değil.

Bir defa elinde içki kadehiyle salınan ve mağaza vitrinlerinin önünde durup, uzun uzun vitrini seyredip, sohbet eden kalabalık daha ziyade bir sanat galerisi açılışına gelmiş gibi görünüyordu. Herkes son derece şıktı, hatta fazla şıktı. Ortalıkta Türkçe konuşan insan kadar İngilizce konuşan vardı. İstiridyeyi andıran sahnede gerçekten iyi şovlar yapılmaktaydı. Buz Bar’ın önünden geçerken bir alışveriş merkezinde olduğunuzu toptan unutuyordunuz ve binanın dört bir yanındaki ışık oyunları da gayet hoştu.

Yoldan bakınca yapının pek bir çarpıcılığı yok gibi görünüyor. Fakat kapıdan girince ilk izlenim muhteşem. Hayranlık ve panik hissediyorsunuz. Hayranlık yapının görülmemişliğinden, panik büyüklüğünden kaynaklanıyor. Ben ilk anda arkamı dönüp kaçayım diye düşündüm. Çünkü geze geze bir günde bitiremem gibi geldi. Ama siz korkmayın, başlayın bir ucundan. O kadar da büyük değil.

Kapıdan girdiğinizde alışveriş merkezinin ve tüm yapının adı neden Kanyon, şıp diye anlayacaksınız. Burası Fethiye’deki Saklıkent’in doğal yollardan oluşmamış kopyası gibi. Bir başından bakınca diğer ucunu göremiyorsunuz. Bir kavisin arkasında kayboluyor koridorun ucu. Zemine de orijinal bir kanyonda olması gerektiği gibi su yerleştirmişler. Mağazalar kanyonun iki yamacında, dört kat halinde sıralanıyor. Bir de ana koridoru kesen yan koridorlar var. Vee, alışveriş merkezinin damı yok. Gündüz güneşi ve bulutları, gece ayı ve yıldızları seyredebiliyorsunuz. Alışveriş merkezi ile sokak alışverişi konseptlerini birleştirdiklerini söylüyorlar. Bu mevsimde her şey hoş, her şey güzel de, kışın ne olacak? Katların yerden ısınması varmış, anlaşıldı ayaklar üşümeyecek. Ama yağmur ve kar yağdığında ne yapacağız bilmem.

Açılış için sıkı hazırlandıkları belli. Tek bir aksama gözüme çarpmadı. Gelenlere kapıda alışveriş merkezinin planı dağıtılıyor. 185 isimli bir dergi bile çıkarmaya başlamışlar. İçinde mağazalardan haberler, ünlü tasarımcılarla röportajlar, etkileyici fotoğraf kareleri var. Açılmayan mağazalar çürük diş gibi sırıtmıyor.

MASAYA SERVİS MCDONALD’S

Kanyon’da tanıdık pek çok markanın yanında yenilere de rastlayacaksınız. Tanıdık markalar, burada tanımadık şekle girmişler. Hepsinde bir tasarım patlaması yaşanmakta. Vitrinler, mağaza dekorasyonları bildiğiniz gibi değil. İnsan içeri girmeden önce ceketin önünü ilikleme ihtiyacı hissediyor. İş Bankası şubesinin önünden geçerken dumura uğradım, gece kulübünü andırıyordu. Asıl bomba haber ise şu: McDonald’s’ta masalara servis yapılıyor. Dünyanın tek fast food hizmet vermeyen fast food restoranı olmuşlar. Zaten dekorasyon da bildiğiniz Mc’lere benzemiyor. Gittiğinizde "Tüh ya, gelmeden önce rezervasyon mu yaptırsaydım acaba" diye düşünebilirsiniz.

Konyalı da buradaki restoranında füzyon mutfağı servis etmeye başlamış. Eski reçetelere yeni yorumlar getirmişler. Açık mutfak sistemi var. Alışveriş yaparken Konyalı’nın mutfağını vitrinden dikizleyebiliyorsunuz. Burası şimdiden belli ki, ağırlıklı olarak çevredeki gökdelenlerde çalışan işadamlarının, iş yemekleri için tercih ettiği bir yer olacak.

Kanyon’un buluşma noktası hiç kuşkusuz Wagamama olacak. Noodle’larıyla ünlü Wagamama’nın İngiltere, İrlanda, Hollanda, Avustralya, Dubai gibi ülkelerde restoranları bulunuyor. Sloganları "Pozitif yemek, pozitif hayat". İlk günden tıklım tıklımdı. Korkunç hızlı bir servisleri var. Masaya dört kişi oturun, sonuncusu daha siparişini vermeden ilkinin noodle’ı geliyor. Gerçekten... Canlı şahitler var. Diğer yeme-içme mekanları da çok iyi seçilmiş. Alışveriş kadar eğlence hizmetleriyle de iddialı bir yer burası. Belli ki A ve B grubu için tasarlanmış. Giyimi ele alacak olursak; Mango, Next, Vero Moda, Adidas gibi makul fiyatlı birkaç marka var o kadar. Ancak vitrin bakmak, iyi vakit geçirmek için mutlaka görülmeli. Tam mağaza listesini şimdiye kadar her yerde görmüşsünüzdür, tekrar sıralamıyorum. Ancak Kanyon, birbirinin kopyası alışveriş merkezlerinden sonra insanın dimağını açan bir yer. D&R’ın en büyük mağazası burada, 1500 metrekare. İstanbul Modern, ikinci mağazasını Kanyon’da açmış. Mega transfer Harvey Nichols ile Hakkasan sonbaharda açılacak.

Son bir tespit; bana kalırsa büyük çoğunluk Kanyon’da vitrin bakıp, ilham alıp sonra yan taraftaki Metrocity’de daha uygun fiyatlarla alışveriş yapacak.
Yazarın Tüm Yazıları