Kokulu CD, kokulu battaniye, kokulu mendil, kokulu terlik, kokulu cep telefonundan sonra bu hafta nihayet kokulu kredi kartı da çıktı. Hepimize hayırlı uğurlu olsun.
HSBC Advantage, Türkiye’nin ilk parfümlü kartlarını piyasaya çıkardı: Advantage Rouge ve Advantage Black. Anlayacağınız üzere Rouge kadınlar, Black erkekler için.
Her ikisinde de ikişer koku alternatifi var. Kadınsanız tercihinizi vanilya ile hindistancevizi, erkekseniz lavanta ile tütün kokusu arasında kullanacaksınız. Vanilya kokusundan da, hindistancevizi kokusundan da nefret ederim. İkisi de başağrısı yapıyor bende. Lavanta iyi olurdu ama yeterince kadınsı bulunmamış demek.
Zaten bir kredi kartı niye koksun ki?
Kokulu kartın ödemeleri daha mı kolay oluyor, ekstresi de kokulu mu geliyor?
Ben bu karttan alıp alışverişe gitsem, kasadaki görevli buram buram vanilya kokan kartımın cazibesine kapılıp, "Kartınızın güzel hatrı için iki taksit de benden" der mi, ya da derhal koku indirimi yapar mı?
Kokunun bu kartı kullanana bir faydası olacak da ben henüz anlamadım galiba.
Parfümlü kartların tek marifeti kokması değil ama. Kadın ve erkeklere ilgi alanlarına göre farklı hizmetler ve indirim avantajları sağlıyor.
Advantage Rouge; astroloji danışmanlığı, New York / Milano outlet turu, stil danışmanlığı, diyestisyen ve yemek kursu hizmetlerini indirim ve rezervasyon önceliğiyle sunuyor. Kozmetik, mücevher ve giyim alışverişlerinde özel indirimler veriyor.
İşte bir kadının eksiksiz tarifi: Astroloji merakı, ucuza alışveriş telaşı, kilo vermek için bitmek bilmeyen rejimler, bugün ne pişireceğim çilesi...
Erkekler için tasarlanan Advantage Black ise yelken, dalgıçlık, fotoğraf kursu, stil danışmanlığı hizmetleriyle birlikte, bazı mağaza ve parfümerilerde özel indirimler sağlıyor.
Dünya kadar kredi kartı var, hepsinin bir marifeti var. Aralarından sıyrılmak, öne çıkmak, farklı olmak lazım. Lazım da, kokarak fark yaratmak bir işe yarar mı acaba? Gerçi bir yandan düşünüyorum, denenmedik bir tek bu kalmıştı, bunu da deneyiveririz olur biter. Bakarsınız tutar, koku çeşidi artar. Aslında herkes kendi kullandığı parfüm gibi kokan kart siparişi verebilseydi, bu gerçekten ilginç olurdu.
HSBC Kart Yönetimi’nden Sorumlu Grup Başkanı Mehmet Sindel, kartın tanıtım toplantısında, "Advantage Rouge ve Advantage Black, seçkin restoran, spor salonu ve mağazalarda özel indirimler sunacak. Ayrıca yurtiçi seyahat, ev yardım hizmetleri ve yurtdışında sağladığı asistanlık hizmetlerinin dışında İstanbul, Ankara, İzmir, Çeşme ve Bodrum’daki havaalanlarında geçerli olan Havaalanı Transfer Hizmetleri ile de kullanıcılarının hayatını kolaylaştıracak" demiş.
Belli ki gelir düzeyi ortanın üzerinde, sık seyahat eden, hobileri olan, gece hayatını, şık giyinmeyi, dışarıda yaşamayı sevenler için yeni bir kart çıktı. Üstelik kokuyor.