İç çamaşırı dünyası en az dış giyim dünyası kadar iddialı. Bu hafta işlerini tutkuyla yapan, kadınların iç güzelliğine tasarımlarıyla katkıda bulunan tasarımcılar Raquel Alhale Rodrig ve Melis Piroğlu’nu sizlerle buluşturuyorum. Raquel Alhale Rodrig ve Melis Piroğlu, “Her kadın güzeldir ve kendini güzel hissetmeyi hak eder” diyor. Giyinmenin birinci kuralının iç çamaşırıyla başladığını belirten,
Fifth Sense’nin kurucuları Rodrig ve Piroğlu, şunları söylüyor.
HER KADIN GÜZELDİR
“Kadınlara önce ‘ben’ demeyi hatırlatmayı amaçlıyoruz. Gün içinde birçok role giren kadın, her gün eşine, işine, çocuklarına vakit ayırırken kendini unutabiliyor. Aslında her sabah güne başlarken vücuduna ilk değen iç giyim, kadının modunu belirlenmesinde o kadar etkili ki. Gözünüze hitap eden ruhunuzu da okşar. Kendiniz için seçeceğiniz bir iç giyim, sizi gün içinde hem kadın hissettirir hem de öz güveninizi arttırır. Bu, duruşunuza ve güzelliğinize yansır. Her kadın güzeldir ve kendini güzel hissetmeyi hak eder.
DOĞRU SEÇİM YAPILMALI
Güzel ve zarif bir görünüm yaratmak istiyorsanız, iç çamaşırını da doğru seçmelisiniz. Giyinmenin birinci kuralı iç çamaşırıyla başlar. Bu sebeple takı, çanta, kıyafet alışverişinden çok Fransız kadınlarının alışveriş sepetinden en çok aldığı ürünlerin ilk sırasında iç çamaşırı gelir. Biz de tamamen kadınlardan oluşan ekibimizle, kadınlara güzelliğini içten yakalamalarına vesile olduğumuz için çok mutluyuz.
ŞIKLIK VE GÜNLÜK KONFOR
Özlem Avcıoğlu ile 5 Soru 5 Cevap
1-Özlem Avcıoğlu neler yapıyor? Tanıyabilir miyiz?
İstanbul’da doğdum, İstanbul Alman Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünü okudum. 15 sene üst düzey yönetici olarak Leo Burnett, Ogilvy gibi uluslararası reklam ajanslarında çalıştım ve aynı zamanda Galatasaray Üniversitesi’nde reklamcılık dersleri verdim. 2001’de New York’a taşınarak ‘34 Dergisi’nin Kuzey Amerika sorumlusu olarak da çalıştım ve New York University’de fotoğrafçılık okudum. Yazı ve fotoğraflarım uluslararası birçok dergi ve gazetede yayınlandı. Çocukluğumdan beri (4 yaşından itibaren) seyahat hep bir tutku oldu benim için ve dünyanın 80’den fazla ülkesine yaptığım seyahat deneyimlerini 2010’da kurduğum seyahat sitesi travelmodus.com ile herkesle paylaşmaya başladım. 2011’den beri Haaz Galeri’nin sahibiyim, aynı zamanda seyahat ve luxury life style deneyimlerimi sosyal medyada, çeşitli dergi ve gazetelerde yazarak paylaşıyorum.
2-Bir seyahat gurusu olarak bize bu aşkı anlatır mısınız?
Seyahati çok seven bir anne-babanın tek kızıyım. Babam benim doğumuma Los Angeles’ten son anda zar zor yetişmiş. Her buldukları fırsatta seyahate çıkarlardı. Ben, teyzem ve anneannem ile kalırken annem-babamdan gelen ‘New York, Paris, Roma kartpostallarına bakarak büyüdüm’ desem yalan olmaz. İlk seyahatimi 4 yaşında iken İsviçre’ye yaptım. Sonrasında da tüm yazları yurtdışında yaşayan dayım ve ailesiyle Avusturya, İsviçre ve Almanya’da geçirmeye başladık, ta ki ben 12 yaşında isyan edip arkadaşlarımla birlikte olmak istediğim zamana kadar. Yıllar içinde anladım ki seyahat etmek benim için kendini tanımak oldu. Seyahat ederek nelerden hoşlandığımı, neleri sevip sevmediğimi, nasıl bir hayat yaşamam, seçimlerimin ne olması gerektiğini hatta geçmişte kim olduğumu anladım. Kısaca bir yerleri keşfe yola çıkarak aslında kendimi keşfettim.
3-Sizin hayalinizdeki rota neresi?
Benim hayalimdeki rota her zaman, henüz gitmediğim ve gitmek istediğim yerdir. Mesela şu anda kasım ayında yapacağım Florida Keys ve ocak ayında gideceğim Mexico City seyahatleri. Sonrasında çok sevdiğim ve 4 kere gittiğim Japonya’nın henüz görmediğim yerleri.
4-Sizi en çok etkileyen şehir nereler oldu?
DFW, Özlem Süer kreatif direktörlüğünde geçen hafta Laodikeia Antik Şehri’nin büyüleyici atmosferinde, dev bir gala ile gerçekleşti. Ben de bu galaya davetli olarak katıldım, şehrin dokusu, Denizli halkının ilgisi görülmeye değerdi. Sevgili Burcu Esmersoy’un sunduğu, Metin Hara’nın koleksiyon hikâyelerinden ilham alarak yaptığı konuşma sonrası, markaların dijital sunumları tüm moda severlerin beğenisine sunuldu. Gala öncesi, Özlem Süer ev sahipliğinde özel konuklar ile gerçekleşen Long Table davetine; Burcu Esmersoy, Metin Hara, Damla Aslanalp, Akasya Asıltürkmen, Beliz Baran, Ümit Temurçin, Nazmiye Saral, Alexandra Ceylan ve DETGİS Başkanı Mukaddes Başkaya ile yönetim kurulu üyeleri katıldı.
DETGİS Başkanı Mukaddes Başkaya, bu özel projelerinde, koleksiyonlarla birlikte dijital sunumlar yapmanın verdiği avantajı; Denizli’nin tarihi, kültürel ve coğrafi zenginliklerini de ön plana çıkartarak çekimlerle çok yönlü fayda sağlamaya çalıştıklarını ifade etti.
DFW marka danışmanlığını 5 yıldır üstlenen moda yazarı Ümit Temurçin, Türkiye’nin ikinci en büyük moda projesini hayata geçirmekten, sürdürülebilir bir moda ve tasarım platformu yaratmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade etti. DFW’in bu yılki proje ekibinde Rönesans Fashion Management kurucusu Akif Örük koreografileri ve tüm organizasyonun yönetimini gerçekleştirdi. Fotoğraf ve video çekim ekiplerine ise Oktay Bingöl liderlik etti.
Fulya Sarman ile 5 Soru 5 Cevap
1-Sizi tanıyabilir miyiz?
İstanbulluyum, uzun yıllardır Antalya’da reklamcılık yapıyorum. Antalya Face dergisinin de imtiyaz sahibiyim. Hayatı üç boyutlu kucaklamayı seviyorum. Katıldığım eğitimlerin yansıması olarak aromaterapi beni çok etkiledi. Doğanın şifalı etkilerini önce yakın arkadaşlarımla tanıştırdım sonra taleplerin artmasıyla Redolence Home’u kurdum. Ortam kokusu sektöründe Türkiye ve dünyada tercih edilen Redolence Home’un beni en mutlu eden yönü, sevilen bir marka olması.
2-Kokuların da modası var mı?
Kokuların modası diyemesek de dönemsel olarak daha fazla tercih edilenler var. Evinin her odasına farklı koku tercih edenler, haftalık olarak koku değişimi isteyenler bir de hep aynı kokuyu benimseyenler olarak ayırabiliriz bu yönde koku severleri. Biz müşterilerimizi ‘tüketici’ olarak değil ‘doğal yaşam ustaları’ olarak görüyoruz. Zira tüm ürünlerimiz organik. Dolayısıyla hem doğayı koruyoruz hem kullanıcılarımızın sağlığını. Yani moda olabilirler ancak modalarının geçmesi mümkün değil.
3-Evlerimizin de özel kokuları olmalı mıdır? Her eve özel bir koku hazırlıyor musunuz? Neleri baz alıyorsunuz?
Evlerimizde kokularımızı değiştirsek de profesyonel alanlarda koku sadakati tercih ediliyor. Çünkü biliyorsunuz koku duygulara giden en önemli damarlardan biri. Bir yeri, bir dönemi hatta bir şehri en çok kokusuyla hatırlarız. Büyük markalar ve çok sayıda otel misafirlerini kendilerine özel geliştirdiğimiz kokularımızla ağırlıyor. Kokularımızın ortak özellikleri organik, benzersiz ve kişilikli oluşları. Kurumsal müşterilerimiz için ve kişiye özel tonlarda kokular hazırlıyoruz ve çok geniş bir skalamız mevcut bu yönde. Evlere özel kokularda ise kişilere iyi gelecek frekanslarda aromatik esanslar kullanıyoruz, böylelikle aromaterapinin tedavi ediciliğinden faydalanmış oluyoruz. Örneğin konsantrasyon arttırıcı, uyumayı kolaylaştırıcı ve hatta istek arttırıcı gibi farklı kokular yapıyoruz.
4-Siz modayı nasıl yorumlarsınız?
Ödül Turan ile 5 Soru 5 Cevap
1-Ödül Turan neler yapıyor? Sizi tanıyabilir miyiz?
Evliyim, beş yaşında bir oğlum var, minik ışığım, Arden. 22 yıldır sahnedeyim. Grubumun adı Funk Alaturka, popüler dünya müziği ile kendi kültürümüzün nadide parçası alaturka eserleri harmanlıyoruz. Diğer yandan da kendi şarkılarımı yapıp yayınlıyorum. 8 Ekim’de yeni şarkım ‘Düşünecektin’ çıktı, yepyeni bir heyecan içindeyim şu günlerde. Üç sene önce, ustam Okan Bayülgen’in teşviki ve eğitimiyle tiyatroya başladım, tiyatro sahnesinde olmaya bayıldım. Üç sezondur Harem Kabare adlı müzikli oyunda rol alıyorum. Gülüyorum, eğleniyorum, hayatın, ışığımı söndürmemesi için elimden gelen her şeyi yapıyorum. Bir sanatçı olarak doğduğumu fark ettiğim günden beri sanatçı olmaya çalışıyorum.
2-Duygusal mısınız? Duygularınızla mı hareket edersiniz?
Türkiye’nin kadın modasında öncü perakende markası adL ile doğallıkla şık, feminen ve özgün görünmek isteyen kadın için tasarlayan Raisa Vanessa, kadın ruhunu modanın kışkırtıcılığında bir koleksiyonla buluşturuyor. Raisa Vanessa’nın güçlü kadın ruhunun feminen çizgileriyle adL’nin renkli ve canlı dünyasının yeniden yorumlandığı adL x Raisa Vanessa koleksiyonu ile sezonun enerjisi yeniden yükseliyor. adL x Raisa Vanessa, 90’ların ışıltısını, geçmişten ilham alan renk paletleri, geleceğin formlarına aktaran tasarımlarıyla zamansız bir yolculuğa çıkarıyor.
HAYATA IŞILTI KATIYOR
Yaşanan monotonluğu, enerjik, parıltılı ve umut dolu bir sezonu müjdeleyen renkli tasarımlarıyla yıkan adL x Raisa Vanessa koleksiyonu; çizgili ve ekoselerde yer alan gösterişli düğme detaylar, feminen, aynı zamanda güçlü bir tarz sunan pantolon ve bluzlar, neon renkli parçaların birleşimi ve fırfırların gücüyle birleşen elbise ve alt üst parçalar, sade tasarımların parlak kumaşların kullanımıyla canlılık katıyor. Her kadının, dans ederken içinde ışıl ışıl parlayacağı tasarımlar ise koleksiyonun hayata ışıltı katan parçaları arasında yerini alıyor.
AYSUN KABA’YA SOR
Kızım 11 yaşında. Benim gibi giyinmek istiyor (Biraz gösterişli giyinmeyi seven biriyim.) Makyaj yapmak, topuklu giyinmek hep isteği. 11, 12 yaş grupları nasıl giyinmeli? Kızım da sizi takip ediyor, sizden fikir almak istiyorum? (Sezin Zorlu)
Sezin hanım bu yaş grupları aslında yaşları gibi giyinmeli, renkli, spor...
BERNA ATAMAN İLE 5 SORU 5 CEVAP
1- Berna Ataman neler yapıyor? Tanıyabilir miyiz?
İzmirliyim ama 19 yıldır İstanbul’da yaşıyorum. 12 yıllık evliyim ve 11 yaşında bir oğlum var. Güzel Sanatlar Fakültesi Moda ve Aksesuar bölümü mezunuyum. Okul sonrası moda alanında bir çalışmam olmadı. Bir dönem yaptığım modelliği saymazsak. Uzun seneler spor sektöründe yöneticilik yaptım. Sonrasında eşimin yoğun temposu dolayısıyla işi bırakmayı tercih ettim. Bir senelik bir mola sonrası içimdeki çalışan kadın duramadı ve planlar yapmaya başladı.
2- Neden Ayakizi sandalet? Hikâyesi nasıl başladı?
Bir sabah evimin yakınındaki ormanda yürüyüş yapıyordum. ‘Ne güzel yakında yaz gelecek’ diye geçirdim içimden. ‘Yazın kesin Çeşme’ye, Bodrum’a gideriz, belki Kaleiçi’ne gider sandalet bakarım kendime’ diye düşündüm. ‘İstediğim gibi bir sandalete ulaşmak bu kadar zor olamamalı’ diye düşünürken aydınlanma yaşadım. Dedem ve babam ayakkabıcıdır, onların izinden yürümek istedim. Kaldı ki kendi giyim tarzımda sandalet yazın tek tercihim. Ama istediğim gibisini de bulmak epey zordu. ‘Acaba yapar mıyız, olur mu, babamın atölyesi çıkarabilir mi’ diye düşünürken ilk modeller, ilk numuneler derken 10 modelden birer seri, yani toplamda 80 sandalet üretimiyle 2016 yazında ilk kez vitrinlere çıktık. Bugün tek bir satış noktasına 500 çift veriyoruz. Yüzde 100 doğal deriden ve tamamı elde üretilen bir üründe bu adetler oldukça iddialı.
Zamansız tasarım anlayışı, üretim kalitesi, fark yaratan marka dünyası ile kadınlara sadece moda alanında değil, yaşam felsefesi olarak da ilham veren, Rivus, yeni koleksiyonuyla yine iddiasını ortaya koyuyor. Sadelikten ve özgünlükten ilhamını alan tasarımlarıyla gayet kimlikli bir marka olarak kendini gösterdiği andan itibaren moda dünyasında farkını belli eden Rivus, yeni koleksiyonunda da zamansız, mevsimsiz, çabasız ve tamamlayıcı parçalara yer veriyor. Dış giyimden bir kadının dolabında ihtiyaç duyduğu gömleğe, eteğe, elbiseye, spor giyime, pantolona ve hatta aksesuarlara kadar oldukça geniş bir yelpaze sunan Rivus, kumaş kalitesinden, işçiliğine, kalıplarından renklerine kadar asla modası geçmeyen tasarımlar yaratıyor.
İLHAM VEREN RENKLER
Koleksiyondaki ana teması New Reset olan Rivus, ilhamını pandemi dönemiyle birlikte yaşadığımız tüm değişimlerden, hayatımızdaki etkisi daha da çok artan sosyal dijitalizmden ve değişen alışkanlıklarımızdan alıyor. COVID-19 ile birlikte gündelik yaşantımızdaki yeni değişimleri, yeni tasarımlarında resmeden koleksiyonda, deri montlar, deri pantolonlar, şortlar ve etekler, baskılı supersize vatkalı tracksuitler, deri tulumlar, renkli oversize trikolarla kombinli pantolonlar, triksuitler, tshirtler ve bodyler olmak üzere toplam 60 parça yer alıyor.