Paylaş
Gazetemizin öğrenci servisleri sorunuyla ilgili olarak eylül ayında yaptığı yayın sırasında, velilerden sayısız şikayet aldık. O kadar çoktu ki, bu şikayetleri tek tek araştırmak bir gazetenin olanaklarını aşıyordu.
Erenköy İlköğretim Okulu'ndan gelen şikayetler de bunlar arasındaydı. Aralarından özellikle üçü, somut olaylar ve rakamlar verildiği için dikkatimizi çekti. Bunlardan anlaşıldığına göre, servis ücreti okul açıldıktan sonra sürekli arttırılmıştı. Ayrıca veliler, okul yönetiminin istediği parasal destekten de şikayetçiydi.
Erenköy İlköğretim Okulu maalesef üzerinde durduğumuz okullar arasında değildi. Bu benim vicdanımı fena halde rahatsız ediyor. Acaba bir ay önce bu okulu mercek altına alsaydık, geçen haftaki facia engellenebilir miydi, diye düşünüyorum.
Fakat biliyoruz ki, İstanbul'da böyle saatli bomba gibi birçok okul var. Velilerden gelen şikayetler sayesinde bu okullarda önceden önlem alınabilir. Bu da Milli Eğitim Müdürlüğü'nün görevidir.
Topkapı-Sarıgazi halk otobüsü
Pazartesi günü Topkapı-Sarıgazi hattında bir halk otobüsü şoföründen dayak yiyen bir kadın yolcuyla ilgili yazdığım yazıya, Anadolu Yakası halk otobüsü işleticilerinin şirketi Özulaş'tan bir cevap geldi.
Şirketin genel müdürü Onur Orhon, olayda asıl suçun, dayak yiyen yolcunun bulunduğu diğer otobüs şoförüne ait olduğunu söylüyor. Doğrusu bu beni çok ilgilendirmiyor. Çünkü şiddetin, bir kadına vurmanın gerekçesi olabilir mi?
Ancak Onur Orhon şunları ekliyor: ‘‘Bu tür yanlışlıkların gazete köşelerinde yer almasından rahatsız duyulmamakta, aksine yanlışlıklarımızın tespit edilmesine yardımcı olduğuna inanılmaktadır. Yazınıza neden olan yolcularımızdan intikam alınması, göz korkutulması diye bir endişe duymanıza gerek yoktur. Buna Özulaş kefildir.''
FAKS: (212) 677 04 21 E-MAIL: agur@hurriyet.com.tr
Paylaş