Paylaş
İNGİLİZLERDEN TÜRK MODASINA BÜYÜK İLGİ
Londra Moda Haftası’nda katıldığım en heyecan verici etkinlik Türk tasarımcı Neslişah Yılmaz Hidayetoğlu’nun kreatif direktörü olduğu Barrus markasının kreasyonlarını sergilediği defile oldu.
Sıfır atık ilkesiyle, okyanuslardan toplanan pet şişelerden dönüştürülmüş Türk kumaşlarıyla tasarlanan koleksiyonlar hem çağdaş hem de yerel çizgiler taşıyordu.
Defilede en etkilendiğim şey ise binanın dışına taşan kuyrukta bir Türk markası ve tasarımcısı için böylesine bir kalabalığın beklediğini görmek oldu.
Ünlü İngiliz oyuncular Stefanie Martini, Khali Best ile TV yıldızı Naomi Isted gibi yabancı isimlerin yanında Türkiye’den Şebnem Bozoklu ve Enes Arıkan da davetliler arasındaydı.
Gerek Türkiye’den gerekse Hollywood’tan birçok yıldızı giydiren Neslişah Yılmaz Hidayetoğlu’nun Londra Moda Haftası’ndaki tasarımlarına Anadolu’nun tel kırma sanatı örneği olan ve Anatolian Craft tarafından hazırlanan ayakkabı tasarımları eşlik etti.
Özellikle zeytin dalı temalı ayakkabıları yerel kültürümüzün şık bir temsili olarak gördüm. Hidayetoğlu’na böylesine seçkin bir İngiliz kitleye Türk modasını tanıttığı için tebrikler.
TÜRKİYE BİR MODA DESTİNASYONU
Londra Moda Haftası kapsamındaki en iddialı defilelerden bir diğeri ise kuşkusuz köklü İngiliz markası Burberry’ninkiydi.
Defile öncesi bu sene 175. yılını kutlayan şehrin meşhur alışveriş merkezi Harrods’ta markanın Türkiye distribütörü Eren Holding’in Burberry’den sorumlu yöneticisi Elif Eren ile buluştuk.
Ünlü oyuncu Hazar Ergüçlü de markanın Türkiye’den özel davetlisi olarak keza bizlerleydi.
Marka, Harrods’ın 175. yıl dönümüne özel AVM ile bir işbirliğine giderek binanın dış cephesini mavi ışıklarla donattı, AVM girişindeki görevlilere mavi tasarımda özel ceketler hazırladı ve yeni bir kapsül koleksiyonu modaseverlere sundu.
Tüm bunların ötesinde Elif Eren’in Türkiye’nin global markalar için bir moda destinasyonu haline geldiğini anlatması ise gecenin en heyecan verici sohbeti oldu.
Eren “Global moda markalarının Türkiye’de mağazalar açması ve distribütörlerin bu anlamdaki desteği, bu lüks markaları tercih edenlerin gözünde ülkemizi hem yatırım yapılabilir, hem de modaya değer veren, çağdaş, global bir ülke konumuna getiriyor. Yabancı moda markalarının Türkiye’yi tercih etmesi ülkemizdeki alışveriş turizmine ve özellikle İstanbul’un moda destinasyonu olarak benimsenmesine katkıda bulunuyor. İstanbul’a ne kadar çok yabancı marka gelir ve ne kadar uzun süre kalırsa bu durum ülkemizin marka değerine ve turizmine o derece katkı sağlayacaktır” dedi.
SANAT İLE KOKU BULUŞMASI
Moda haftasında ünlü çağdaş sanatçı Cengiz Yatağan ile buluştuk. Sanatçının ilk kez tasarladığı ve ünlü eseri Puzzle’ın koku ile buluştuğu parfümü 6-9 Mart’ta dünyanın en prestijli parfüm fuarlarından Esxense Milano’da görücüye çıkacakmış.
Kokulardan bazılarını denedim. Anadolu baharatları ve çiçeklerinden izler taşıyan, hat sanatını şisesinde yansıtan, siyah orkide ve paçuli gibi kıtalar ötesi koku notalarını da barındıran hem yerel hem global bir parfüm serisi olmuş. Bakalım sanat dünyası kokuları nasıl bulacak?
Paylaş