Paylaş
Kültürel misyon
Tam bir Kapalıçarşı tutkunu olduğunu gözlemlediğim Fatoş Altınbaş, geçtiğimiz yıllarda çıkardığı “Kapalıçarşı’nın Taşları” kitabının yansıması olan yerel taşlarla tasarlanan koleksiyonları Londra’ya taşıyarak Türk kültürüne ait yerel motifleri yabancılarla buluşturmuş. Hem de pandemiye rağmen.
Antropoloji dalındaki doktora eğitimini Kapalıçarşı’daki mücevher ustalığı üzerine tez yazarak tamamladığını öğrendiğim Altınbaş, şöyle dedi:
“Türk kültürünün yansıması olan tasarımları Londra’da sunmanın manevi değeri hiçbir şeyle kıyaslanamaz. Bayrağımızdan ve mimari kültürümüzden ilham alan mücevherlerin İngilizler ve Londra’yı ziyaret eden turistler tarafından ilgi görmesi gurur verici. Kapalıçarşı ustalarının yüzyıllara dayanan emeğini ve onların mücevher dünyasına katkılarını anlatmak ise başlı başına benim için bir misyon.”
Bu sefer olmadı
Londra caddelerinde dolaşırken eski İngiliz parfüm markalarından Penhaligons’un “Constantinople” isimli yeni kokusunun reklamına denk geldim.
Marka, geçmişte “Hammam” isimli bir erkek parfümü tasarlayarak, yakın dönemde ise Türk güllerinden ürettiği “Halfeti” isimli kokusunu çıkararak gönüllerimizi fethetmişti. Lakin “Constantinople” isimli parfümün hem ismini hem de Kapadokya balonlarının uçuştuğu reklam tasarımını ne yazık ki doğru bulmadım.
Constantinople özlemini taşıyanlara bu şehrin 500 yıldır İstanbul olarak adlandırıldığını ne yazık ki öğretemedik.
Bu ürünü tasarlayanlara söyleyebileceğim tek şey şu: İstanbul’un ismi de kokusu da birçok medeniyetin en güzel bütünlüğüne sahip.
Bence esas buna odaklanın.
Aradığınız ismi ve kokuyu tarihin tozlu sayfalarında değil, İstanbul Boğazı’nın rüzgârında arayın.
Bond tutkunlarına mücevher
Fatoş Altınbaş’la buluştuğumuz mağaza, 30 Eylül’de gösterime girecek James Bond filminin Londra’daki etkinlik sponsoru olan Burlington Arcade isimli tarihi pasajda yer alıyor.
Baştan aşağı James Bond konseptinde yeniden tasarlanan pasajdaki tüm markaların Bond tutkunu ziyaretçileri ağırladığı etkinlik gününde misafirlerin Türk mücevherlerine olan ilgisini bizzat gözlemledim.
İngilizlerin Türk tasarımlarına merakı ve Martini bardakları ile iskambil kartları arasına yerleştirilmiş mücevherlerden oluşan James Bond konseptli vitrin tasarımına karşı ilgisi yüksekti. Altınbaş, özellikle turuncunun İngilizler tarafından aranan bir renk olduğunu söyledi:
“Londra Moda Haftası’nda beğeniye sunduğumuz incili ve hilal şeklindeki tasarımlarımızın yanında turuncu ve turkuvaz renkteki modern tasarımların da ilgi çektiğini gözlemliyoruz. Türk kültürü, klasik mücevherlerin yanında çağdaş tasarımlarla da yabancıların ilgisini çekebilecek öğelere ve hikayelere sahip.”
İki mutfak bir arada
Bu yaz Bodrum’da İtalyan konseptli yeni şubesini açan Novikov’un Londra’daki lokasyonuna uğradım.
Yalıkavak Marina’da İtalyan ve Asya mutfaklarını iki farklı mekanda sunan marka, Londra’da bu iki konsepti tek bir çatı altında toplamış.
Açık bir pazar alanı görünümünde tasarlanan restorandaki dev tezgahlarda taze balıklar, meyve kasaları ve nostaljik görünümde eski tip teraziler mevcut.
İtalyan bölümünde dev zeytin ağaçları dikkat çekerken Asya bölümünde ise fırında pişen sıra sıra dizilmiş ördekler ilgi uyandırıyor.
Önerim ise Jalapeno biberli deniz taraklı suşi ile barbekü Wagyu eti.
Londra’da birçok ünlü mekan telefonla değil, sadece ön ödemeli olarak online rezervasyon kabul ediyor.
Novikov da bu ünlü mekanlardan biri.
En az 2 gün önceden rezervasyon şart.
Paylaş