Paylaş
Türkiye kadar tanıtım yapan yok
Londra’da geçen hafta gerçekleşen World Travel Market turizm fuarında Türkiye standını ziyaret ettim. Amerika’dan Afrika’ya dünyanın 5 kıtasından ülkenin katıldığı fuarda Türkiye standı yine göz kamaştırıcıydı.
Fuar alanında Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile bir araya gelerek sohbet ettik.
Fuardaki birçok ülke standına ziyarette bulunan Ersoy aynen Türkiye gibi ilgi odağıydı. İngiliz basınıyla da bir araya gelen Ersoy özellikle İngiltere pazarına dair ümit verici haberler paylaştı.
Bakan Ersoy şu ifadeleri kullandı:
“İngilizler için artık sadece Antalya ve Ege sahilleri değil İstanbul da favori bir destinasyon. Ürün, deneyim ve destinasyon çeşitliliği stratejimizin karşılığını aldık. İngiltere dışında İrlanda’daki hava trafiğini artırmamız da ciddi fayda verdi. Türkiye turizmi için genel olarak tüm dünyada pazar çeşitliliği yapmak stratejimiz arasında. Ülkemiz dünyada en yoğun tanıtım yapan ülke. 200 farklı pazarda tanıtım yapıyoruz. Özellikle İngiltere’de başta BBC International olmak üzere birçok medya mecrasında ciddi bir Türkiye iletişimi yaptık. Ülkenin en büyük turizm birliği ABTA (Association of British Travel Agencies – İngiliz Seyahat Acentaları Derneği) yıllık toplantısını tarihinde ilk kez ülkemizde Bodrum’da gerçekleştirdik. Tüm bu emeğin karşılığını Türkiye’nin ana turizm pazarlarından olan İngiltere’de fazlasıyla toplamaya başladık. Hem turist sayımız, hem turist başına düşen harcama miktarı hem de geceleme sayısında ciddi artış var. Hedefimiz 2024’te bu sayıyı 4 milyona çıkarmak.”
Kış turizminde de bu yıl artış olacağını belirten Ersoy “Normalde yurtdışı tur operatörleri kış uçuşlarını Türkiye için durdururken bu kış devam ettirme kararı aldı. Kış aylarında genelde daha çok golf turizmi için misafir alırken bu kış kayak turizmi misafirlerinde de artış olacak” diye konuştu.
REKOR SAYIDA KAZI
Yaza kadar kültür turlarına da her yıl olduğu gibi ağırlık vereceklerini aktaran Mehmet Nuri Ersoy özellikle Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ören yerlerindeki kazı çalışmalarına verdiği emeğin meyvelerini topladıklarını belirtti:
“Side’de ören yerlerine ziyaret geçen yıla oranla yüzde 65 artmış. Demek ki biz kazı alanlarını ayağa kaldırıp tarihi mirası turistlerle buluşturdukça buna karşı olan ilgi de artıyor. Ülkemizin tüm bölgelerini ayrı ayrı çalışıyoruz. Ciddi bir bütçe ayırdık. Keşfet, kaz, ayağa kaldır ve tanıt adımlarını takip ediyoruz. Son 60 yılda yaptığımız kazıyı önümüzdeki 4 yılda yapmayı amaçlıyoruz. Geçen sene 730 noktada kazı yaptık. Bu dünyada rekordur. Bu yıl da 650’yi geçtik. Amacımız bu yıl da 700’ün üzerine çıkarak dünya mirası kültürleri Türkiye ev sahipliğinde tüm uluslara tanıtmak.”
YELKENLER BİR TÜRK’E EMANET
WTM fuarında ayrıca İngiltere’de kurulan dünyanın en geniş portföyüne sahip tekne kiralama aplikasyonu Boatsy’nin CEO’su Alp Öcal ile tanıştım. İngiliz yatırımcıların yanında Türkiye’den Otelz.com’un da hissedarı olduğu dev yapının başında Türk bir CEO’nun olduğunu görmek gurur verdi.
Teknesini kiraya vermek isteyenlerle tekne kiralamak isteyenlerin buluştuğu aplikasyonda, kişisel seyahat rotası oluşturma, teknede Michelin şeflerle akşam yemekleri düzenleme, parti organizasyonu gibi birçok butik hizmet de sunuluyor.
Bireysel taleplerin yanında acentalarla beraber büyümek istediklerini söyleyen Öcal “Amacımız tekne kiralama süreçlerini hem bireylerin hem de acentaların daha verim alacağı, kalite ve butik yaklaşımdan emin olacakları bir seviyeye çıkarmak. Global marka elçilerimiz ve Monaco’da düzenleyeceğimiz lansman ile 2024 yılında sektöre ciddi katkılarda bulunmayı amaçlıyoruz” dedi.
Paylaş