Paylaş
MÜZİĞİN GÜCÜ
ABD’de şu an hiç şüphesiz halkı aşı olmaya teşvik eden en popüler etkinlik VAX LIVE performansları.
Selena Gomez’den Los Angeles’ta yaşayan Prens Harry’e kadar birçok ünlü ismin şarkıcı veya konuşmacı olarak katıldığı online performanslar serisi, milyonlarca kişiyi VAX LIVE web sitesine çekiyor.
Aynı platform altında pandemi ve aşı özelinde birçok faydalı bilgi yer aldığı için kitlelere bu yolla aşı olmaya teşvik edecek anlık paylaşımlar yapılıyor.
Bu amaçla yapılan etkinlik serisinin sonuncusuna ise geçtiğimiz hafta sürpriz bir kararla Alex Rodriguez’den ayrılan ve eski erkek arkadaşı Ben Affleck’le tekrar ilişkiye başlayan Jennifer Lopez katıldı.
51 yaşındaki sanatçı, sahnede annesi Guadalupe Rodríguez’le şarkı söyledi. İnternette www.globalcitizen.org adresi üzerinden takip edeceğiniz performanslara özel tasarlanmış VAX LIVE logolu kıyafetler de aynı web sitesi üzerinden inceleyebilirsiniz.
Restorandan hediye çeki
Geçen yıl Time dergisine kapak olan Michelin yıldızlı şef Jose Andres ise aşı olmayı teşvik amacıyla Twitter hesabında ses getiren bir açıklama yaptı.
Washington DC’deki tüm restoranlarında halkı aşı olmaya teşvik eden bir kampanya başlattığını duyurdu. Attığı Tweet’e göre şef Andres ve ekibi, ABD nüfusunun yüzde 70’i aşılanana kadar Think Food Group bünyesindeki tüm restoranlarında aşı olup gelenlere yemekleri sonrası 50 dolarlık hediye çeki verecek.
Şefin Washington’da işlettiği restoranlardan Oyamel kişisel favorim. Jaleo ve Zaytinya gibi şehrin diğer meşhur restoranlarına da sahip olan Andres’in başlattığı bu kampanyayı ülkenin diğer ünlü şeflerinin çok daha büyük meblağlarla takip etmesi bekleniyor.
ÜCRETSİZ TAKSİ
Bir diğer ilgi çekici kampanya ise geçtiğimiz hafta online taksi uygulamaları özelinde açıklandı.
Uber ve Lyft, aşı olmaya gitmek için araç çağıran kişilerden gidiş-dönüş taksi ücreti almayacak. Bu sayede hem ihtiyaç sahiplerinin ulaşımının ücretsiz karşılanacağı hem de halkta aşı için bir motivasyon oluşturulması amaçlandığı belirtildi.
“Amerika’yı Yakınlaştırıyoruz” adını verdikleri ve 4 Haziran’a kadar sürecek bu kampanyanın bir benzeri ise Türkiye’de yapıldı.
Pandemi boyunca Uber Medikal Taksi uygulaması hizmete sokularak ülkemizdeki sağlık çalışanlarına ticari sarı taksileri 5 bin defa ücretsiz kullanım imkanı sunuldu. Geçen hafta Uber Türkiye Genel Müdürü Neyran Bahadırlı tarafından 12 Mayıs Dünya Hemşireler Günü’nde tüm hemşirelere ücretsiz taksi hizmeti sağlanacağı duyurulmuştu.
Ambalajlar değişti
ABD’deki aşı sürecine gastronomi alanında destek veren bir diğer marka ise McDonalds. Marka, New York’un ünlü Times Meydanı’ndaki reklam alanlarına aşı bilinci yaratmak amacıyla kampanya duyurularına başladı.
Bu projeye “We Can Do This” (Bunu Başarabiliriz) ismini verdi. Beyaz Saray ile koordineli düzenlenen kampanyada paket servislerindeki ambalaj ve reklam görselleri halkın aşı konusunda bilgi alıp talepte bulunacağı vaccines.gov web sitesine yönlendiriyor. Kampanya kapsamında bardak tasarımları da yenilendi...
McDonalds’ın ABD’deki 14 bin restoranıyla halka en çok paket servisi sunan gastronomi markalarından biri olduğunu düşündüğümüzde tüm bu çalışma kulağa gayet mantıklı geliyor.
Paylaş