Ramazan’a iki tüyo

ANIMSARSANIZ iki hafta önce ‘aldığım en güzel e-posta’ diyerek Ramazan Sert’in mektubunu yayınlamıştım.

Ramazan Sert, bir otelde garsondu ve benden, otel yönetimin zorlamasıyla, turistlere daha fazla satış yapabilmek için ‘birkaç tüyo’ istiyordu. Özkan Kaymak, isimli yaratıcı okurum kendine iş edinmiş ve Ramazan Sert için iki tüyo göndermiş. Siz de okuyun belki lazım olur:

1- Otelin ahçısı ile planlayarak turistlerin ister yapımına katılacakları ister katılanları izleyecekleri ‘Uygulamalı Türk Yemekleri’ kursları düzenle.

2- Otelin barmeni ile planlayarak,
‘Türk İçkileri ve Türk Mezeleri Hazırlama Kursları’ düzenle!

Ramazan,
bu kadar tüyo yeter mi? Özkan Bey biraz daha çalışsın mı?


Pepsi daha cesur olmalı mı?

PEPSİ, ‘Cesur Ol Fark Yarat’
konsepti de ‘Sokağa Çıksana.. konsepti kadar güçlü bir konsept. Pepsi’nin Cola-Turka karşısında yerelleşmesi çok doğru bir karar. Yılmaz Erdoğan, samimi esprileri ile hedef kitlesine uzak duran Pepsi reklamlarına çok şey kazandırdı. Dünya futbol devleri yanında Yılmaz Erdoğan’ın varlığı hiç sırıtmıyor, Pepsi reklamları eskiye oranla daha izlenir hale geldi. Herşeye rağmen Pepsi niye Yılmaz Erdoğan gibi bir silahı böyle melez stratejiye kurban ediyor onu anlamakta güçlük çekiyorum. Sadece Yılmaz Erdoğan’ın oynayacağı ve Pepsi’ye bir bakıma ‘kefil’ olacağı reklamların Pepsi’ye kaybettiği pazarı daha hızlı getireceğini düşünüyorum. Düşündüğüm bir şey daha var, o da şu: Cesur Ol Fark Yarat’ın ne söylediğin anlıyorum da, niye şu andaki dönen kampanyada karşılığını bulamıyorum onu anlamıyorum. Cesur kim? Totti, Beckham, Yılmaz Erdoğan? Fark Yaratacak Kim? Ben?

(***)


Panda niye korkutur?

PANDA Macig
dondurma reklamında, yüzyıllar öncesinin Erovizyon şarkısı ‘Delisin’ eşliğinde dondurma yiyen kadın, önüne çıkan pandadan acayip korkuyor. Panda gibi ürüne adını veren bir karakter niye böyle korku üzerine konumlandırılıyor, anlamak oldukça zor.

Üstelik panda çok sevimli bir hayvan ve reklamdaki hali de hiç korkunç değil. Madem panda böyle korkutucu bir hayvandı, niye ürün karakteri olarak seçildi, değilse, niye insanların aklına bu karakteri görünce korkacakları getiriliyor? Panda ne yaptığının farkında mı acaba? Olsa, asla üzerine oynadığı karaketere böyle olumsuz çağrışımlar yüklemez. Buna bindiği dalı kesmek denir. Haksız mıyım?

(*)

Vestel’le Arçelik anımsanma ikilisi

VESTEL
ve Arçelik reklamları geçen hafta olduğu gibi bu haftada en çok anımsanan reklamlar. Cola Turka ikinci sırada, Ülker Golf ve Turkcell reklamları da üçüncü sırada. Genel olarak son üç haftadır reklam hatırlamalarında bir değişiklik yok. Yaz geldi böyle oldu...

SORU

Avea’nın promosyon kampanyası müziği Mahzar Alansonlu, Alo Garanti reklamının müziği değil mi? Yoksa bana mı öyle geliyor?..

Çekirgelik

Markalamanın üç kuralı vardır: farklılaştır, farklılaştır, farklılaştır! (Roberto Goizveto, Coca-Cola’nın eski CEO’su)
Yazarın Tüm Yazıları