Cem Özer’den ikinci bir e-mektup geldi. Eleştirilerime yanıt veriyor. Ancak bir hatayı tekrarlıyor. Özer, ısrarla gazete yazarı kimliğimle, üniversite hocalığı kimliğimi birbirine karıştırırıyor.
Ben de hata yaptığı bölümleri ısrarla kapsama alanınızın dışına çıkarıyorum. Diğer yanıtların ise kılına dokunmuyorum.
Konunun iyice uzadığını biliyorum ama Özer’in ‘cevap hakkı’ var ve bu hak çok kutsal bir hak. Uzatmamak için hiçbir yorum yapmıyorum. İşte Cem Özer’in yanıtı. Okuyun yorumunuzu siz yapın.
‘Bizim her programa, her röportaja birlikte katılma gibi bir talebimiz yok. Tam tersi bundan mümkün olduğunca kaçıyoruz. Bazen dostlarımızın ısrarlarına dayanamayıp kabul ediyoruz.
Okan’la programdan üç gün önce karşılıklı konuştuk. Ayrı ayrı çıkmak istedik. Ya da hiç çıkmayalım dedik. Ayrıca seninle ve Antalya’yla ilgili konuşulmamasını da rica ettik.
Nurgül’e yaptığın saldırılara benim cevap vermeme takılmışsın. O benim eşim. Yolda biri elle tacizde bulunsa ‘Bana ne, beni değil onu taciz etti, o halletsin’ deyip susacak mıyım? Belki sen öyle yapardın. Üstelik Nurgül benim eşim. Adına konuşup, Nurgül’e saldırarak savundukların senin neyin olur?
Üstüne basa basa saldırı diyorum. Eleştiriyle saldırı arasındaki farkı bilecek kadar izana sahibiz merak etme. Ama sen aradaki farkı ya bilmiyorsun, ya da kasıtlı yapıyorsun. Bilmiyorsan vay haline.’
Biletix: Biz acentayız sorumluluğumuz yok
Biletix Genel Müdürü Ali Abhary’denPhil Collins konserinde yaşadığım rezaletten yola çıkarak yazdığım ‘Biletix’te ikinci fiyasko’ başlıklı yazıma yanıt geldi. Önce e-mektubu paylaşalım:
‘Etkinliklere ilişkin her türlü detay Biletix olarak bizlerin değil, organizasyon şirketlerinin sorumluluk kapsamındadır. Yazınızda sözü geçen Phil Collins konserinin organizasyonu Sultan Dans ve Organizasyon Tic. Ltd. Şti.’nce gerçekleştirilmişti.
Yine Phil Collins konseri özelinde; hemen her etkinlikte olduğu üzere, organizasyon şirketi Abdi İpekçi Spor Salonu’nun detaylı oturma planını, Biletix’in ilgili bölümüne teslim ederek, konserde oturumun 2004 Eurovision Şarkı Yarışması’nın aynı olacağı yönünde bir ek bilgi sağladı.
Ancak organizasyon şirketi tarafından bize iletilen oturma planı, gerçekte olduğundan daha fazla sıra içeriyordu. Bu sorun fark edilir edilmez, 22. sırada biletleri bulunan tüm izleyiciler, sahneye daha yakın olmaları gözönünde bulundurularak, 16. sıraya alındı. Ayrıca Biletix’in organizasyon şirketine bulunduğu talep üzerine, mağdur olan tüm bilet sahiplerine bilet paralarının organizasyon şirketi tarafından Biletix kanalı ile iade edilmesi kararlaştırıldı.
Mekandaki görevli sayısına gelince... Bu da Biletix’in sorumluluk kapsamında olan bir konu değil. Herhangi bir THY uçuşunda hostes azsa, ya da THY’nin uçaktaki bir sıra koltuğunu THY iptal ederse bileti satan acenta sorumlu tutulabilir mi?
Saygılarımla,
Ali Abhary, Genel Müdür.’
Ali Abhary’nin yanıtı çok ilginç. Abhary ‘Biz sadece bileti satarız, tabii ki organizasyonu yapanın ciddi firma olmasına dikkat ederiz ama, sorun çıkarsa biz sorumluluk almayız’ diyor. Ben bu düşünceye kısmen katılıyorum, kısmen de katılamıyorum.
Acenta örneğinde THY’nin kim olduğu, hesap sorulması gereken olduğu çok belli. Sultan Dans ve Organizasyon’u ise belirli çevre dışında kim tanır? Phil Collins konserini onların düzenlediğini kim bilir? Zaten bilse Sultan Dans ve Organizasyon bu kadar hata yapar mı!
Biletix’te böyle tanınmayan bir organizasyon şirketinin bir etkinliğinin bileti varsa ben önce Biletix’e güvenirim. Bu Biletix’in başarısı... Kısa sürede internetin en güvenilir ticaret sitelerinden biri haline gelmek az buz bir şey mi? Eğer Biletix ‘Bana güvenmeyin diyorsa o başka!’ Bir daha güvenmem... Desem de siz inanmayın. Güven duygusu bu! Ha deyince nasıl vazgeçeyim? Güveniyorum ne yapayım?