Cizre’deki bodrum kat hakkında neden sessizim

-SESSİZİM çünkü...

Haberin Devamı

O bodrum kat hakkında gelen hiçbir bilgiye güvenmiyorum... Hiçbir bilgiye...

 

*

 

-Sessizim çünkü... İki taraflı büyük bir propaganda makinesinin dişlileri arasında sıkışıp kalmak istemiyorum.

 

*

 

-Sessizim çünkü... Ambulanslar, yaralılar, olası ölümler üzerinden yürütülen bir kampanyanın parçası olmak istemiyorum.

 

*

 

-Sessizim çünkü... Murat Yetkin’in Radikal’de hatırlattığı gibi... “Savaşta önce gerçekler kaybeder.”

 

 

Haberin Devamı

Ertan Yülek’in anıları

 

Cizre’deki bodrum kat hakkında neden sessizim

 


ERTAN Yülek kimdir?
-İmanlı mühendisler kuşağındandır.
-Türk Cumhuriyetleri’ni ilk keşfeden isimdir.
-Turgut Özal’ın has isimlerindendir.
-Süleyman Demirel’in danıştığı bir isimdir.
-Necmettin Erbakan’ın talebesidir.
-Recai Kutan’ın gözdesidir.
-Refah Partisi’nden milletvekili olmuştur.
-HAS Parti’den aday olmuştur.
-Çalışkandır, imanlıdır, kendini memleketine adamıştır...

 

*

 

İşte bu Ertan Yülek, “Ömürdür Gelir Geçer” isimli koskoca bir hatırat yayınladı.
Kitap Ertan Yülek’in hayat hikâyesi ama bir yanıyla da Türkiye’nin hikâyesi...
Ben su gibi okudum, siz de okuyun.

 

*

 

ERTAN YÜLEK–Ömürdür Gelir Geçer–Yaşadıklarım, Gördüklerim, Duyduklarım–Cümle Yayınları.

 

 

 

Haberin Devamı

En çok sevdiğim 10 Barış Manço şarkısı

 


VEFATININ 17. yıldönümü vesilesiyle...

 

*

 

SARI ÇİZMELİ MEHMET AĞA: Deyimler, kıssalar, söylenceler, atasözleri, Barış Manço için bitmek tükenmek bilmeyen bir hazineydi. O hazineden yaptığı şarkıların en güzeli hiç şüphesiz budur.

 

*

 

HALİL İBRAHİM SOFRASI: Rahmetli babam pek severdi bu şarkıyı. İçindeki dini motiflerden dolayı...

 

*

 

KOL DÜĞMELERİ: Barış Manço’nun atasözlü, yerli, esprili şarkılarının içine sızmış bir alafranga salon erkeği haykırışıdır bu. Kol düğmesini yeniden moda yapmışlığı bile vardır.

 

*

 

DOMATES BİBER PATLICAN: Bu şarkıyı ilk dinlediğim günü hatırlıyorum. Şarkı gayet ciddi bir aşk şarkısı gibi başlamıştı. “Acaba konu nasıl domatese, patlıcana gelecek” diye bekliyordum. Meğer seyyar manavın çıkardığı sesin bir aşk itirafını yerle yeksan edebileceği meselesine eğiliyormuş şarkı... Âlem adamdı şu Barış Manço.

 

*

 

Haberin Devamı

GÜLPEMBE: Anneannesi için mi, babaannesi için mi yazmış bu şarkıyı, tam hatırlamıyorum. Ama hatırladığım bir şey var: Şarkının kimin için yazıldığını öğrendiğim andan itibaren benim için her şey değişti.

 

*

 

HAL HAL: Nazan Şoray söylesin diye yapmış bu şarkıyı. Nazan Şoray da amma söylemiş ha!

 

*

 

DAĞLAR DAĞLAR: Bir ara o kadar çok çalındı ki... Bıktırmışlardı güzelim şarkıdan. Dün şöyle bir dinleyince fark ettim ki: Hakiki başyapıtlar, bıktırmalara karşı da direnebilirlermiş.

 

*

 

NAZAR EYLE: Çok eski devirlerin masalsı türküsüdür bu ve kulağa pek güzel gelmektedir.

 

*

 

ALLA BENİ PULLA BENİ: Bir sanatçı, sadece bu şarkıyı yapsa bile “büyük sanatçı” olmayı hak eder. Düşünün artık.

 

*

 

Haberin Devamı

KARA SEVDA: İçi içine sığmayan bir şarkı. Tıpkı Neşet Ertaş’ın oyun havaları gibi: İçinde hüzün var ama yine de kıpırdatıyor!

 

Cizre’deki bodrum kat hakkında neden sessizim
 

 

 

‘Ora’ ve ‘Onlar’

 

BURSASPOR–Amedspor maçını anlatan spiker, “Amedspor” yerine “Onlar” demeyi tercih etmiş.
Sırf “Amed” kelimesini telaffuz etmemek için.

 

*

 

Her şeyin nasıl da 90’lara benzemeye başladığının her gün yeni örneklerle pekiştirildiği bir dönemde alın size bir örnek daha:

 

*

 

90’larda mizah dergilerinde dönemin yasaklarına yönelik bir ironi olsun diye Güneydoğu için “ORA” denirdi.
Bugünse...
İroni falan bir tarafa bırakılmış, resmen “ONLAR” deniliyor.
Vah ki vah!

 


Tahran Taksi

 


EY sinemaseverler, günde en az üç filmi devirenler, senaristler, yönetmenler, “Ben kamera arkasını istiyorum” diye gezinenler, elindeki senaryo üzerinde çalışanlar, yeni bir film için kolları sıvayanlar!
Sizlere sesleniyorum.
“Tahran Taksi” adlı filmi izlemediyseniz, sinema sanatında gerçekleşen büyük sadelik ve basitlik devriminden haberiniz yok demektir.

 

*

 

Haberin Devamı

İran’ın yasaklı yönetmeni Cafer Penahi’nin çektiği büyük, çok büyük bir filmden söz ediyorum.
Bir taksi, beş oyuncu ve iki sabit kamerayla çekilen bu film, son dönemlerde izlediğim en sersemletici, en çarpıcı, en etkileyici filmdi.
Ve sinema denilen sanata dair bildiğim ne varsa hepsini sorgulattı bana.

 

 

Kemal Burkay Çarşamba Sohbetleri’nde

 

Cizre’deki bodrum kat hakkında neden sessizim


-KÜRT sorununa adanmış bir ömür...
-Tutuklanmalar, sürgünlerle geçmiş bir mücadele...
-Şiddetin en yoğun olduğu günlerde bile şiddete bulaşmamış bir kararlılık...
Kürt siyasi hareketinin önemli isimlerinden KEMAL BURKAY, Çarşamba Sohbetleri’nde.

 

*

 

-PKK’nın “Devrimci Halk Savaşı” için ne diyor?
-Sur’da, Cizre’de yaşananlara yaklaşımı ne?
-Çözüm süreci için umutlu muydu?
-Devleti neden eleştiriyor?
Hepsi ve daha fazlası yarın HÜRRİYET’te...

Yazarın Tüm Yazıları