Güncelleme Tarihi:
Öncelikle bir Türk markasının, muhafazakâr modayı uluslararası platforma taşıması ve dünyaca ünlü isimleri bir araya getirmesinden onur duydum, tebrik ediyorum sizi. Nereden çıktı bu organizasyon fikri? Muhafazakâr Moda Haftası bir ilk midir?
Geçtiğimiz yıl Modanisa Istanbul Modest Fashion Week ile Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdik. Sadece Türkiye'de değil, dünyada da muhafazakâr giyim endüstrisini, Müslüman tasarımcıları bir araya getiren bu denli büyük ve uluslararası bir organizasyon hiç yapılmamıştı. İngiltere, Amerika, Endonezya, Malezya, Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere; dünyanın 30 farklı ülkesinden muhafazakâr giyim sektörü liderleri ve tasarımcılar bir araya gelip nasıl işbirlikleri geliştireceklerini konuştular. Tasarımcılar farklı giyim kodlarına göre sundukları koleksiyonlar ile global muhafazakâr giyim trendlerini sergileyerek sektöre ilham kaynağı oldular.
Bu yıl rotamızı Londra'ya çevirdik. 15-16 Nisan 2017 tarihlerinde Londra’nın ikonik mekanlarından Olympia’da gerçekleştireceğiz. Organizasyon tamamen uluslararası bir zeminde kurgulandığı için dünyanın önemli başkentlerine rahatlıkla taşınabilir. Londra, Avrupa'da Müslümanların en yoğunlukta yaşadığı şehirlerden ve dünya trendlerine de yön veren başkentlerden biri. Çok genç ve kozmopolit bir Müslüman nüfusa sahip olan Londra'da, Modanisa London Modest Fashion Week ile muhafazakâr giyim trendleri konuşulacak, farklı Müslüman kültürlerin giyim zenginliklerinden global bir harmoni yakalanacak.
İlk başörtülü model Halima Aden başta olmak üzere kitlelere ilham veren özel konukların, moda bloggerlarının da katılımıyla renklenecek London Modest Fashion Week 15-16 Nisan'da dolu dolu bir program olacak. Defilelerden marka stantlarına, özel söyleşilerden atölye çalışmalarına herkese hitap edecek bir başlık mutlaka olacak.
Tesettürle ilgili defilelere alışkınız ama siz “Modanisa London Modest Fashion Week” ile çıtayı bir hayli yükseğe çıkartıyorsunuz. Nedir sizi bu denli büyük organizasyon yapmaya iten sebep?
Modanisa Modest Fashion Week organizasyonlarından önce, daha küçük çapta ve daha yerel organizasyonlar yapılmaktaydı. Global bir marka olmak isteyen, yurt dışında farklı pazarlarda işbirlikleri geliştirmek isteyen tasarımcı ve markalar, girişimciler için ihtiyaçları olan uluslararası platform ve network ortamını sunabilmek temel motivasyon kaynağımı oldu.
London Modest Fashion Week ile İstanbul'da oluşturduğumuz standartların da bir adım ötesine geçmek istiyoruz. Organizasyon detaylarından katılımcılara kadar her ayrıntısını özenle düşünmeye çalışıyoruz ve daha güzel işbirliklerinin zemini olmak istiyoruz. Örneğin, Anniesa Hassibuan ilk hazır giyim koleksiyonunu Istanbul Modest Fashion Week'te sergilemişti. Bir sonraki adım olarak New York Fashion Week'te geliştirdiği koleksiyonu ile dünyada bir ilki gerçekleştirdi. İlk defa bir Müslüman bir tasarımcı, New York Fashion Week'te muhafazakâr giyim koleksiyonu ile podyuma çıktı. Sağladığımız geniş uluslararası ağ ile böyle ilklerin zemini olmak ve muhafazakâr giyim endüstrisinin gelişmesine katkıda bulunmak için her yıl çıtayı daha da yükseğe çıkartmak temel hedefimiz.
Gerek ülkemizde, gerekse dünyada ekonomik krizlere kafa tutan bir moda sektörü var. Nasıl açıklarsınız bunu?
Evet, giyinmek insana kendini iyi hissettiren ve ihtiyacın ötesinde bir ruh hâli. Ekonomik kriz döneminde hammadde, üretim, satış gibi gider kalemlerinde tasarrufa gidiliyor mutlaka. Belki kâr payları düşüyor fakat sonuçta bir denge sağlanıyor. Çünkü kriz döneminde de insanların kendilerini iyi hissetmeye ihtiyacı var. Ayrıca farklı pazarlara hitap edebilen ve riski dağıtabilen markalar da nispeten daha şanslı.
Muhafazakâr giyim odağında ise global anlamda talebin hâlâ yüksek olduğunu görüyoruz. Talebi hızla karşılayan dünyadaki muhafazakâr giyim markaları ve muhafazakâr giyinen kadınlara da hitap etmek isteyen Dolce Gabbana'dan Nike'a tüm global markalar Müslüman kadınların ihtiyaçlarına en doğru şekilde cevap vermek istiyorlar. Talebin yüksek olması da krizden daha az etkilenmek için anahtar değerinde.
Muhafazakâr moda etkinliğinizin ülkemize getirisi ne olacak?
Ana sponsorumuz Modanisa, global muhafazakâr giyim sektörünün zirvesindeki isimlerden. Global anlamda sektöre yön verecek Modanisa London Modest Fashion Week aslında Türkiye'nin bir markası. Türkiye'nin tekstil sektöründeki gücünü, üretim ve hammadde imkânlarını, dünya standartlarında başarılı ve vizyoner markalarını dünyaya tanıtacak olan Modanisa London Modest Fashion Week yeni işbirlikleri için eşsiz bir platform olmayı hedefliyor. Yaklaşık 500'e yakın global markanın üretim kaynaklarının Türkiye'ye aktarması da organizasyonun önemli konu başlıklarından. Hedefimiz tekstil odağında Türkiye'de yapılan ihracat oranını arttırmak. Yine Modanisa gibi global marka olma yolunda ilerlemek isteyen Müslüman tasarımcı ve markalarımız için yeni ve büyük uluslararası pazarların da kapıları aralamayı, tekstil sektörüne katkı sağlamayı amaçlıyoruz.
(Bu haftaki Ayşe Baykal'ın Renkleri köşesini okumak için tıklayın)