Güncelleme Tarihi:
Zoom uygulaması gerek iş hayatında gerek eğitim hayatında aktif olarak kullanılmaktadır. Zaman zaman farklı cihazlardan hesaplara girmeye ihtiyaç duyulduğunda şifreler unutulabiliyor. Bu gibi durumlara Zoom uygulamasında da rastlamak mümkündür.
Zoom Şİfremi Unuttum Ne Yapmalıyım?
Zoom uygulaması milyonlarca aktif kullanıcıya sahiptir. Kullanıcılar bazen şifrelerini unutabilmekte veya şifre problemi yaşayabilmektedirler. Bu durumda hesaplara erişim saplamak için tekrar şifre oluşturma işlemi yapılmalıdır. Zoom hesaplarının şifrelerini tekrar oluşturmak için iki farklı durum ortaya çıkmaktadır. Bunlardan ilki hesaba erişimi olanlar için diğeri ise hesaba erişimi olmayanlar içindir. Ayrıca şifre sıfırlama işlemi yapıldığında bazı sorunlar ile de karşılaşılmaktadır. Bu yüzden hesaplarına erişemeyen kişiler “Zoom şifremi unuttum nasıl sıfırlarım?” veya “Zoom hesabım kitlendi ne yapmalıyım?” gibi soruların cevaplarını araştırmaktadır.
Sıfırlama Adımları Hesaplarına Erişim Olanlar İçin
Öncelikle Kullanıcı bilgilerini girerek oturum açmak için cihazda Zoom.us adresine gidin.
Ekranda profil alanları görülmüyorsa “My Account” kısmı seçin.
Sonrasında sayfanın sol tarafındaki “Profil” kısmına girin.
Sayfanın alt kısmındaki “Sign In Password” butonunun sağında bulunan “Edit” seçeneğinden şifre değiştirilebilir.
Hesaplarına Erişim Olmayanlar İçin
Cihazınızdan Zoom’un web sitesine girin.
“Sign In” seçeneğine tıklayın.
Şİfre girilen kısımda bulunan “Forgot” seçeneğine tıklayın.
Şifrenizi sıfırlamak için kayıtlı e-mail adresinizi karşınıza çıkan kısma girin.
“Send” seçeneğine tıklayın ve sıfırlama bağlantısını e-mail adresinize gönderin
E-mail adresine gelen sıfırlama bağlantısına tıklayarak yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.
Sıfırlama Bağlantısı E-mail Adresine Ulaşmayanlar İçin
Bazı durumlarda yukarıda sıralanmış adımların yapılmasına rağmen şifre sıfırlama işlemi başarılı olamıyor. Böyle bir durum ile karşılaşıldığı zamanlarda aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.
Girilen parolanın tüm gereksinimleri karşıladığından emin olun.
Eskiden kullanılan bir parolanın tekrar kullanılmadığından emin olun.
Çok sık deneme yapılması gibi bir durum varsa Zoom tarafında IP kısıtlaması yaşanmış olabilir.
IP kısıtlamasının önüne geçmek için modeminizi kapatıp tekrar açın.
Bu durum ile birlikte birkaç saat kısıtlama ile karşılaşılmış olabilir. İlerleyen saatlerde tekrar girmeye çalışın.
Kontrol etmek amacıyla başka bir hesaptan girmeye çalışın. Cihaz ile ilgili veya internetten kaynaklanan bir problem yaşanıyor olabilir.
Bu adımların yapılmasının ardından halâ işlem gerçekleşmiyorsa cep telefonundan şifre sıfırlama işlemini deneyin
Bu adımda başarılı olmuyorsa, sitede bulunan “Support” kısmından site yetililerinden destek isteyin.