Güncelleme Tarihi:
Dünyanın ikinci en çok trafik alan internet sitesi YouTube, nefret söylemi, ırkçılık ve anti-Semitik söylem içeren videolar nedeniyle reklam nedeniyle giderek büyüyen bir reklam boykotuyla karşı karşıya. Şirketin özür dileyip otomatik olarak yönetilen reklam politikalarını gözden geçirdiğini açıklamasına rağmen, son olarak Pepsi, Starbucks, General Motors ve Walmart da video paylaşım sitesine reklam vermeyi durdurdu.
Reklam krizi, en büyük markaların reklamlarının, nefret söylemi ve ırkçılık içeren videolarda yayınlandığının Wall Street Journal gazetesi tarafından ortaya çıkarılmasıyla patlak verdi. Haberin yayımlanmasının ardından, ilk olarak Volkswagen, Verizon, Johnson & Johnson, AT&T, McDonald’s, Marks & Spencer, L’Oreal, Audi, BBC, The Guardian ve İngiliz hükümeti YouTube’a reklam vermeyeceklerini açıkladı. Boykota son olarak katılan şirketlerden Walmart “Bizi ilişkilendirdikleri içerik şaşırtıcı ve şirket değerlerimize tümden aykırı” açıklaması yaparken, Pepsico da “Şirketimizin çoğulculuğu kucaklayan bir tarihe sahip ve bu tür içerikler temel değerlerimizi ihlal ediyor” ifadelerini kullandı.
YouTube’un reklam verenleri yeniden çekmekte başarısız olması halinde yüz milyonlarca dolar gelir kaybına uğraması bekleniyor.