Güncelleme Tarihi:
Üçüncü parti analiz şirketi SocialBlade'de yer alan rapora göre 2016'nın ilk yarısından itibaren Youtube izlemelerinin daha önceki dönemlere göre yüzde 5-7 oranında düşüş var. Temmuz ve Eylül ayı arasındaki düşüş ise yüzde 10.
SocialBlade'in bu konuda yayınladıklarına güvenilir gözle bakılıyor. Çünkü firma söz konusu istatistikleri doğrudan YouTube'un API'sından alıyor. Dijital video platformunun görüntülenme algoritmasının nasıl çalıştığını sadece çalışanları biliyor. SocialBlade'in açıklamalarına göre bu görüntülenme algoritmasında, bir videonun ne kadar uzun izlendiği önemli bir rol oynuyor.
YouTube yetkilileri resmi Twitter hesabından geçtiğimiz günlerde bir açıklama yaparak doğrudan SocialBlade'i hedef aldı. YouTube attığı tweette bazı üçüncü parti uygulamalarının platformdaki üyelerin aktivitelerini yanlış bir biçimde yansıttığını ifade etti. SocialBlade ise bu tweet'e verdiği yanıtta bu verileri uydurmadıklarını, bunları doğrudan YouTube üzerinden aldıklarını aktardı.