Paylaş
Herkesin bildiği gibi uygulamalar, internet ortamında bıraktığımız izleri kullanarak bize dijital pazarlama yapabiliyordu. Bu gelişme ile dijital izimizin takip edilerek bize reklam gösterilmesinin yarattığı rahatsızlığın, Google tarafından da dikkate alındığını anladık.
İlk başta, cihazların yalnızca küçük bir yüzdesinin bu teknolojiyi test etmesine izin verilecek, ardından kademeli bir şekilde tüm kullanıcıların bu teknolojiye geçişi sağlanacak.
2023 yılının başından itibaren Android platformu için uygulama geliştirenler, yeni çözümlerini ilk başta Privacy Sandbox Beta ile Android 13 mobil cihazlarda çalıştırabilecekler.
Uygulama geliştiriciler Google’ın yayınladığı ön izleme ile Sandbox SDK ve Topics API kullanabilecekler. Ön izleme ile geliştiriciler, yeni reklam sistemi hakkında bilgi edinecek ve sistemin kendi programları ile nasıl çalışacağını anlayacak.
Topics API, kullanıcıların gizliliğine önem vererek kişiye özel reklam sunmayı kolaylaştırıyor. Android için uygulama geliştiren firmalar, Topics API ile kullanıcının Chrome tarayıcısının arama ve göz atma geçmişine göre o hafta en çok ilgi duyduğu 5 alanı kullanıcının özel verilerine erişmeden belirleyebiliyor.
Ben yine de Android kullanıcılarına güvenlik tarafında özellikle yeni kullandıkları uygulamaların erişim ayarlarını yaparken daha dikkatli olmalarını öneriyorum. Ayrıca Chrome kullanarak ziyaret ettiğimiz web sitelerinin çerez ayarlarını yaparken titizliğin elden bırakılmamasını tavsiye ediyorum.
Paylaş