Güncelleme Tarihi:
Şu sıralar yeni Surface tableti ile teknoloji dünyasını meşgul eden Microsoft'un geçtiğimiz günlerde Yammer'ı 1 milyar dolar karşılığında satın alma işini tamamladığı söylentilerini okumuştuk. Peki Microsoft Yammer ile ne yapacak ve onun için bu denli büyük bir parayı cebinden çıkarmasına gerçekten değebilir mi?
Yammer, iş kullanımına yönelik Facebook benzeri bir sosyal ağ. İnternetten ayrılmış bir yapısı olan Yammer, IT yöneticilerine belirli ilkeler uygulama ve bilgiyi koruma izni veriyor. Microsoft'un ise Yammer'ı SharePoint platformunu güçlü tutmakta kullanacağı düşünülüyor. Enderle Group'dan analist Rob Enderle, özellikle müşteri ilişkileri yönetiminde veya birlikte çalışma araçlarında sosyal bağlantıların önemli olduğunu söylüyor. IDC analisti Al Hilwa da Yammer satın almasının SharePoint ile ilgisi olduğunu düşünüyor: "Kurumsal alanda sosyal ağlar önemli ve burada Salesforce ve IBM'in önceden gelen liderlikleri bulunuyor. SharePoint çok güçlü bir iş ve birlikte çalışma alanında çok sayıda kuruma yardımcı oldu. Ancak sosyal ağ işine de girmesi gerekiyordu."
Yammer ve SharePoint'i birleştirmek, Microsoft'a birlikte çalışabilmeye izin veren çok daha güçlü bir platform şansı tanıyacak. Bu sayede Microsoft, Salesforce gibi rakipleriyle rekabet edebilecek. Yammer'ın mobil uygulamalarının da bulunması bir avantaj. Dolayısıyla oldukça geniş bir kullanıcı kitlesine sahip SharePoint, bu satın alma ile durgunlaşma riskini başından savabilir.