Güncelleme Tarihi:
Cuma günü, Yahoo yöneticileri arasında Microsoft'un dışında bir alternatif bulmak için yoğun tartışmalar yaşandı. Yahoo üzerinde bir süredir yaşanan bu savaşın ana nedeni, aslında gün geçtikçe devleşen Google'ın, web arama ve reklam piyasasındaki büyümesinin önüne geçmekti.
Microsoft'un Yahoo'yu satın almak için yaptığı teklifinin dışında, Warner şirketinin AOL'yi Yahoo'nun %20 hissesine karşılık Yahoo'ya devretmesi de Yahoo'nun planlarından biri. Bunun yanında, diğer bir olasılık ise, Microsoft ve Rupert Murdoch'un News Corporation'ının birlikte hareket edip Yahoo'yu satın alması. Bu sayede MySpace, MSN ve Yahoo farklı bir şirket altında toplanabilir.
Yahoo'nun yöneticileri, aslında çok önemli kararlar almayı yakın zamanda beklemiyorlardı. Ancak ortalığın bir türlü durulmaması Yahoo'nun bu haftaya kadar bir karar vereceğini gösteriyordu.
eMarketer şirketinin tahminine göre, Yahoo, MSN ve AOL, 2004'den bu yana ABD'deki online reklam sektöründe kan kaybediyor ve Google, 2004 yılından geçtiğimiz seneye kadar, bu şirketlerin masrafını %13.1'den %28.4'e kadar çıkarmış durumda. Yani Google'ın bu sektörde büyümesi, Yahoo, MSN ve AOL için yıllardır ciddi bir tehdit oluşturdu.
Şimdi ise Google çıtayı biraz daha yükseltiyor ve görsel reklamcılığa giriyor. Geçtiğimiz aylarda bünyesine kattığı DoubleClick'ten sonra, Google özellikle YouTube'un popülaritesini artırmak için yoğun uğraş veriyor.
Yahoo, Google için çekici bir partner. Çünkü Yahoo, comScore'un yaptığı araştırmalara göre Şubat ayında 137 milyon ziyaretçi çekerek internet üzerinde ABD'de en çok ziyaretçisi olan şirket oldu. Google, AOL, Microsoft ve Fox Interactive Media Internet ise Yahoo'yu takip ettiler.
Bir hafta önce, Microsoft'un CEO'su Steve Ballmer, Yahoo'nun tekliflerini kabul etmemesi durumunda farklı çarelere başvuracaklarını ve ilk etapta Yahoo'ya teklif ettiği alım miktarını ciddi oranda indireceğini ifade etmişti. Yahoo'nun yatırımcıları ise, Microsoft'un 31 Dolar olarak belirlediği Yahoo hisse değerininin oldukça az olduğunu, bu rekabet ortamında hisse değerlerinin daha da arttığına inandıklarını dile getirmişlerdi.
Yahoo neden Google ile yakınlaşıyor?
Microsoft ve MySpace'in sahibi olan News Corporation'ın MSN, Yahoo ve MySpace'i tek çatı altında toplayarak Google'ın pazardaki hakimiyetine karşı bir güç oluşturmak istemesi oldukça anlaşılır bri durum. Ancak Microsoft'a yakın bazı kesimler, Microsoft'un bu alımı tek başına yapma niyetine olduğunu son günlerde sıkça dile getiriyordu.
News Corp.'a yakın kaynaklar ise, şirketin Yahoo konusunda kendine yer bulmak istemesinin önemli nedenlerinin olduğunu söylüyor. News Corp., şu aralar MySpace'i nasıl satabileceğinin planlarını yapıyor. MySpace gün geçtikçe daha fazla gelir getiriyor olsa da, MySpace'i elden çıkarmak istemelerinin ana nedeni MySpace'in artık büyüme konusunda zirveye ulaşması ve bundan sonra düşüşe geçme ihtimali.
Yahoo ise Google ile görüşmelerini bir süredir sürdürüyor. Daha önce de haberini verdiğimiz gibi, iki şirket tarafından yapılan açıklamaya göre, Yahoo, Google arama reklamlarını kendi arama sayfalarında ufak çapta yer vermeye başlayacak. Yahoo ve Google, reklam konusunda daha büyük bir antlaşma yapma niyetinde.
Aslında Yahoo'nun Google ile bu tür diyaloglara girmesinin sebebi Microsoft'un Yahoo'ya sunduğu teklifin ne kadar düşük olduğunu tüm dünyaya göstermekten başka bir şey değil.