Güncelleme Tarihi:
Windows 8, hepimizi şaşırtan birçok değişiklikle geliyor. Bu değişiklikler "Metro arayüzü" ile sınırlı değil ve entegre antivirüs koruması, Aero'nun kaldırılması gibi birçok önemli değişiklik bulunuyor. İşte daha önce duymamış olabileceğiniz 5 değişiklik.
SmartScreen
Internet Explorer'ı kullananlar, SmartScreen özelliğini önceden blirler. Windows 8 ile beraber SmartScreen, işletim sistemine entegre ediliyor ve hangi tarayıcıyı kullanırsanız kullanın indirdiğiniz dosyanın bilinen bir zararlı olup olmadığı kontrol ediliyor.
Daha sessiz Windows Update
Windows güncellemelerini ihmal etmeden onları yüklemek gerekiyor. Ancak Windows'un sizi periyodik olarak bilgisayarı yeniden başlatmanız için rahatsız etmesi hiç de hoş değil. Windows 8'deki Windows Update ise bilgisayarınızı sadece ayda bir yeniden başlatmaya çalışıyor (Microsoft'un Salı yamalarından sonra).
Entegre Antivirüs
Windows 8 ile beraber sonunda en başından bir antivirüs yazılımına sahip oluyoruz. Daha önceden Security Essentials'ı tanıyanlar, aracın Windows 8'de Windows Defender adını aldığını anlayacaklar.
DVD ve Blu-Ray çalmıyor
Windows 8 DVD ve Blu-Ray çalma desteğini içermiyor. Ultrabook gibi birçok yeni bilgisayar, bir DVD sürücüsüyle gelmiyor. Microsoft'un DVD yürütmek istediği her PC için bir lisans ücreti ödemesi gerekiyor. Dolayısıyla bu özellik sadece Windows 8 Pro ile yüklenebilen Media Center'da bulunuyor. Üçüncü parti bir yazılımla DVD ve Blu-Ray'leri tabi ki yürütebilirsiniz.
Aero'ya ve Flip 3D'ye güle güle
Windows Vista'da tanıştığımız Aero Glass, pencerelere ve görev çubuğuna saydamlık kazandırıyordu ve bir zamanlar geleceğe yönelik bir tasarım olarak tanıtılıyordu. Ancak Microsoft, Metro arayüzünün "düz" stiline uyum sağlaması için Aero Glass'ı kaldırdı. Microsoft'a göre yeni arayüz daha basit ve daha temiz - bunun yanında şirketin pil ömrünü uzatmayı düşünüyor olması da mümkün.
Windows 8'den kaldırılan diğer bir özellik ise Windows 7 ve Vista'da Win+Tab tuşlarıyla ulaşabildiğiniz Flip 3D özelliği. Flip 3D, daha çok Microsoft'un müşterilerini etkilemek için kullandığı bir özellik olarak kaldı ve hiçbir zaman yaygın olarak kabul edilmedi.