Güncelleme Tarihi:
Araştırma şirketi Similar Web tarafından paylaşılan yeni veriler, küresel mesajlaşma trafiğinin yüzde 80'lik kısmının Facebook altyapısı üzerinden gerçekleştiğini ortaya koyuyor. 187 ülkeden Android işletim sistemi aracılığıyla toplanan verileri inceleyen şirket, bu ülkelerin her biri için en popüler mesajlaşma uygulamalarını bulmaya çalıştı.
Kuzey Amerika'da Facebook Messenger'ın diğer mesajlaşma uygulamalarına kıyasla daha fazla tercih edildiği görülüyor. Toplamda 49 ülkede en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması olan Facebook Messenger, buna rağmen dünyanın en popüler sohbet aracı olamadı.
WhatsApp 109 ülkede en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması olurken, liderliğini küresel ölçeğe yansıtmayı da başardı. Araştırma WhatsApp'ın özellikle Asya, Afrika ve Güney Amerika'da popüler olduğunu ortaya koyuyor. Facebook Messenger ise Kuzey Amerika dışında Avustralya ve Avrupa'nın belli ülkelerinde daha sık tercih ediliyor.
109 ülkede en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması olmak önemli bir başarı, ancak WhatsApp'ın aktif kullanıcı sayısının 1 milyarın üstüne çıktığı göz önüne alınınca bu durum kulağa pek şaşırtıcı gelmiyor. Araştırmada dikkat çeken bir diğer nokta ise küresel mesajlaşma pazarının Facebook'un sahibi olduğu uygulamaların etkisi altına girmesi oluyor.
Listede WhatsApp ve Facebook Messenger'ın arkasından üçüncü sıraya Viber yerleşiyor. Afrika, Asya ve Avrupa'da toplam 15 ülkede en popüler mesajlaşma uygulaması olan Viber, kullanıcılara sunduğu uçtan uca şifreleme gibi özellikler sayesinde özellikle gizlilik konusunda hassas olanların tercihleri arasına girmeyi başarmıştı. 2016'nın nisan ayı itibarıyla Ukrayna'da Android işletim sistemli cihazların yüzde 65'ine yüklenmiş olan Viber, her gün ortalama 16 dakika boyunca kullanılıyor. WeChat, KakaoTalk ve Imo gibi uygulamalar da birer ülkede en popüler mesajlaşma çözümü olmayı başarıyor.
Bir dönemin en sevilen mesajlaşma platformlarından biri olan BBM ise günümüzde eski popülaritesinden bir hayli uzakta gözüküyor. ABD, Avustralya ve Birleşik Krallık'taki indirme sayıları yatay bir seyir içine giren uygulama, Endonezya'daki kullanıcı sayısını artırmayı başardı. 2016'nın nisan ayı itibarıyla BBM, Endonezya'daki Android cihazların neredeyse yüzde 90'ında yüklü bulunuyor. ABD'de ise bu oran yüzde 0.42'ye kadar inmiş durumda. BlackBerry'nin anavatanı Kanada'daki BBM kullanım oranı ise araştırmanın kapsamı içinde yer almıyor.
Similar Web'in araştırması, Facebook'un mesajlaşma uygulamaları alanındaki hakimiyetini göstermesi açısından önem taşıyor. Viber, WeChat ve Line gibi uygulamalar ise özellikle kendi kuruldukları ülkelerde Facebook'un servisleriyle etkin biçimde rekabet ediyor.
Teknoblog tarafından hazırlanmıştır.