"Web yok olacak"

Güncelleme Tarihi:

Web yok olacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2012 14:59

Dünyanın ünlü fütüristlerinden biri olan Mike Walsh, SAS Business Analytics Series 2012 kapsamında İstanbul'a geldi. "Web yok olacak" diyen Walsh, hurriyet.com.tr'ye web'in geleceğini ve iş yaşamına olan etkisini anlattı.

Haberin Devamı

Sosyal Medya'nın ana konu olarak belirlendiği SAS Business Analytics 2012 İstanbul etkinliği bilişim ve iş dünyasının önemli isimlerini bir araya getirirken, Mike Walsh da etkinlik kapsamında İstanbul'a geldi.

Her geçen gün büyüyen sosyal medya, yaşantımızın vazgeçilmezlerinden oldu. Sosyal medya bizlere neler sağlıyor sizce?

Son hızla ciddi anlamda kritik bir noktaya ulaşmak üzereyiz; günümüzde dünya nüfusunun büyük çoğunluğu sadece “online” yani çevirim içi olmakla kalmıyor; birbirleri ile bağlantı halinde yaşıyor. Bu da herşeyi, herşeyi değiştiriyor; iletişim şeklimizi, markaları keşfediş yollarımızı, kendimiz eğlendirme seçimleri, hükümet seçiş yöntemlerimizi ve son tahlilde diğer insanlar nezdinde kendimizi konumlandırma şeklimizi. CEO da olsanız, ülke lideri de olsanız şu gerçek değişmiyor; sosyal medya gerçek anlamda bir devrim.
 
Dijital gelecek yaşamımızı ve iş yaşamını nasıl değiştirecek?

Çok yakın gelecekte; petrol ve altının bile yerini  dünyadaki en önemli kaynak olarak “data” alacak. Bir çok şirket için data halen maliyet anlamına geliyor. Ama işler değişiyor süratle. Geleceğin iş yapış biçiminde; mutlaka tüketici datasını doğru analiz ederek, şahsa özel pazarlama teknikleri öne çıkacak.  Bugün özel hayatımıza midahale yönünde şikayetimiz varken; gelecekte nasıl olur da markaların ne istediğimizi kendilerine söylemeden bize getirecek kadar akıllı olamadıklarından yakınacağız.

WEB YOK OLACAK
 
Web’in geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Web yok olacak. Geleceğin çocukları “on line” olmak gibi bir terime aşina olmayacaklar, çünkü hiç “off line” olmayacaklar.  Browser'larla webe bağlanmak da tarih olacak. Kullandığımız el aletleri, ev aletleri, her şey her şey yer an yanı başımızda olacak bir networkun parçası olacaklar. O gün geldiğinde en başarılı şirketler listesinde belki Facebook, Google veya Apple markalarını göremeyebiliriz. Onlar da 90’larda AOL, Microsoft and IBM’in karşılaştıkları zorluklarla karşılaşacaklar.  Hayatta kalmaları tamamen tüketiciyi doğru anlamak, analiz etmek ve istediklerini yerine getiremelerine bağlı olacak. 

Walsh'un ardından SAS Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Asya Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu ile de kısa bir söyleşi yaptık. 
 
SAS Business Analytics Series 2012 İstanbul etkinliğinden bahseder misiniz?

İstanbul’da dördüncüsü gerçekleşecek olan  SAS Business Analytics Series  2012,   her sene bankacılık, sigorta, telekom ve perakende, kamu, enerji gibi farklı sektörlerden  hem müşterilerimizle  hem de SAS çözümleri ile ilgilenen misafirlerimizle ile  buluşup yeni çözümlerimizi paylaştığımız en büyük etkinliğimiz.
Bu sene Sosyal Medya’nın ana konu olarak belirlendiği etkinlikte ayrıca Büyük Veri, Yüksek Performanslı Analitik (High Performans Analytics) gibi konulara yer vereceğiz, Entegre Pazarlama Yönetimi, Veri Yönetimi, Risk Yönetimi ve İş Analitiği’nin kurumların performanslarını nasıl artırdığını göstereceğiz.21 Mart’ta Swissotel’de  olacak  etkinlikte konularında uzman SAS çalışanlarının  sunumları, demoları ile  20 paralel sunum gerçekleşecek. Keynote sunumunu ise dünyaca ünlü Fütürist Mike Walsh yapacak

/images/100/0x0/55ea41aaf018fbb8f8744f6d


SAS Business Analytics Series kaç ülkede yapılıyor?

Bu toplantı SAS’ın bir çok ofisinde ve hatta bölgesel ve global olarak her yıl gerçekleştiriliyor. Avrupa, Asya ve Amerika kıtası için yılda toplam 3, global toplantımız da yılda bir defa gerçekleştiriliyor.

Neden keynote bir Fütürist?

Bizim vermek istediğimiz mesajla örtüşen, geleceğe yönelik  yaklaşımı yüzünden Mike Walsh bizim için çok doğru bir konuşmacı.Bu seneki etkinliğimizin  ana teması Sosyal Medya.  Sosyal medya konusunda önemli bir fütürist olan Mike Walsh’dan büyük veri, analitik ve sosyal medya arasındaki bağlantının ne denli önemli olduğunu anlatan bir sunum dinleme fırsatı bulacağız.   Sürekli artan veriyle karmaşıklaşan dünyada en önemli konunun veri olduğunun altını çizen bir konuşma yapacak.

2012’de Türkiye’de yazılım dünyasının trendleri ne olacak?                                

Büyük Veri de etkin iş kararları almamınız için gerekli zamanı kısaltmak ... Pazarlama kaynaklarınızı daha verimli kullanarak geri dönüşü arttırmak ve hızlandırmak... kurum olarak karşılaşabileceğiniz risklere karşı daha hazırlıklı olabilmek... bütün bunları yapabilmek için veriyi çok daha iyi yönetebilmek yazılım dünyasının son trendleri arasında olacak: Sosyal medya, bulut bilişim ve mobil cihazların birlikte kullanımı yeni bir trendi doğurdu. Son yıllarda verilerin, boyut, çeşitlilik ve karmaşıklık anlamında sürekli büyümesi ve büyümeye devam edecek olması, büyük veri konusunu bir sorun olmaktan çıkarıp 21. yüzyıl teknoloji evriminin bir gerçeği haline getirdi.

seozturk@hurriyet.com.tr
twitter.com/selimozturk

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!