Güncelleme Tarihi:
Analytics Center tarafından düzenlenen “Smartcon 2015 İstanbul Big Data Big Ideas” konferansı, iş ve teknoloji dünyasının önde gelen isimlerini bir araya getirdi. İki gün sürecek “Büyük veri, büyük fikirler” temalı konferansın medya sponsorlarından biri olan Hürriyet Gazetesi’nin Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı açılışta “Dijital Medyada Okurlarla Bağı Güçlendirerek İnovatif Gelir Modelleri Yaratma” başlıklı bir konuşma yaptı.
ÇOK İYİ MEDYA YÖNETİCİLERİNE İHTİYACIMIZ VAR
Zorlu Center Performans Sanatları Merkezi Drama Sahnesi’nde gerçekleştirilen konferansta konuşan Hürriyet Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, “Biraz evvel duydum, inanamadım. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin 7 tane yöneticisini toplamış ve dün geceden beri toplantı halindelermiş. Garsonu bile içeriye servis için sokmuyorlarmış ama benim kaynaklarım var öğrendim. Konu Smartcom konferansı için gelen Big Data liderleriymiş. Katılımcıların bile tek tek bütün bilgilerine bakıyorlarmış. Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin ‘Ben bu işten şüpheliyim’ diyormuş. Big Data hem ülkemize hem şirketimize hızlı bir şekilde yayılıyor. Bu işi incelemeye almalıyız diyormuş. Big Data aslında, bu şaka değil gezegenimize hızlı bir şekilde girdi ve yayılıyor.
MESLEĞİMİZDE 'KOKU ALMAK' DENİR
Bizim mesleğimiz yayıncılığı da ciddi bir şekilde değiştiriyor. Yayıncılığı 3 aşamada sıralayabilirim. Bir tanesi ilgi çekici, önemli içeriği bulma, hangi içeriğin ilgi çekici ve önemli olduğunu belirlemek. Diğeri tabii ki bunu iyi işleme ve üçüncü aşama da iyi sunma. Peki bu kadar iyiyi yapabilmek için neye ihtiyacımız var? Bu kadar iyiyi yapabilmek için çok iyi medya yöneticilerine ihtiyacımız var. O sezi, içgüdü, içgüdüsel karar vermek her şeyin başlangıç noktası ve bunun için de çok kıymetli çok önemli. Bizim mesleğimizde ‘koku almak’ denir. Haberin kokusunu almak, iyi içeriğin kokusunu almak. Hangi dizi patlayacak onu iyi hissedebilmek. Bunlar aslında hep içgüdüsel tahminler, içgüdüsel zenginlikler ve güçlerdir. Buradan başlar yolculuk” dedi.
1 MİLYON ERİŞİMDEN AYDA 15 MİLYON ERİŞİME ULAŞTIK
Sabancı konuşmasında, “Bundan 20 yıl evvel internet, hayatımıza gelince genel yayın yönetmenlerimizin yanına bir de trafik editörleri oturttuk. Çünkü artık trafiğimizi çok daha farklı ölçebilmeye başladık. Ondan sonra cevaplarını tirajımızda ya da reytingimizde görmek yerine o an gerçek zamanlı değişimler yapabilmeye başladık. Bu öncelikle şöyle geldi hayatımıza; birden bire abartı bile olmasa bile sabahtan akşama o kadar arttı ki erişimimiz, biz bile inanamadık. Tamam doğru şeyleri yaptık, ilk başta internet geldiğinde oradaydık. Her şeye doğru bir yatırım yaptık. 2000’lerde anormal yatırımlar yapan, patlayan, şirketlerden de olmadık. İstikrarlı bir şekilde devam ettik. Bizim doğamıza uygun olduğunu biliyorum. Yine de 1 milyon erişimden ayda 15 milyon erişime ulaştık. Ayda ‘Page view’ gösterimimiz 1 milyara ulaştık, müthiş bir trafik, Türkiye’nin en büyük internet gruplarından biri olduk. Ama bir yarış var herkes koşuyor, biz de ön taraflarda bir yerlerde gidiyoruz. İyi güzel de gittik, hala da gitmekteyiz. Burada tabii ki bir takım şeyler oldu. Sezginin yanına hızı koyduk. Bunlarla birlikte biraz kırıp döktük. Ne demek kırıp döktük? Okurlarımızın, kullanıcılarımızın, neyi, neden, nasıl ve nerede yaptığını gerçekten analiz etmedik” dedi.
YATIRIM KARARI
Çünkü Big Data’ya, sonuçlarına ikna gerçekten çok zorlu bir iş. Hem çok uzun çalışmalar, hem de nerede ne getirecek, neyin ucunu tutacağız gerçekten önemli bir çaba. Dolayısıyla Big Data’nın bu kadar somut bir getirisinin olması Hürriyet Dünyası açısından büyük bir şans. Bunu görünce biz şu kararı verdik ‘Çok ciddi bir yatırım yapmalıyız Big Data’ya’. Bugün geldiğimiz noktada neredeyiz. Bugün geldiğimiz noktada iki türlü yatırım yapıyoruz, iki şekilde bakıyoruz Big Data’ya; bir tanesi tabii ki okur tatminimizi arttırmak, diğeri reklam verene daha iyi bir odaklama, daha iyi hedeflenmiş reklam envanteri verebilmek için.. Okurlarımız için ne yapıyoruz. Okurlarımız bir mevcut okurlarımız yani biz hız ve Page view yarışında giderken okurlarımızın tatminini nasıl daha yukarı çıkarırız. Nasıl ilgilendikleri haberleri daha çok gösteririz ve ilgilenmediklerini geri plana alırız. Nerede yani akşam yatakta İPAD’in de bizimle angaje olmuşken mi, yoksa sabah mı ya da aralarında bakarken bunları planlayarak en doğru yerde, en doğru zamanda, en doğru içeriği vermeye çalışmak.”
“BÜYÜK VERİ, BÜYÜK FİKİRLER”
Sağladığı avantajlarla iş dünyasında ve e-ticarette köklü değişikliklere neden olan büyük veri, tüm yönleriyle “Smartcon 2015 İstanbul Big Data Big Ideas” konferansında değerlendirilecek. İki gün sürecek etkinlik, en yeni iş uygulamaları ile büyük verinin iş dünyasına sunduğu fırsatları ele almak için, alanlarında dünyanın önde gelen isimlerini bir araya getirecek. Zengin içeriği ile öne çıkan “Büyük veri, büyük fikirler” (“Big Data, Big Ideas”) temalı organizasyonda, büyük veri teknolojisi 360 derece değerlendirilecek, nesnelerin interneti ve optimizasyondaki trendler, dijital, mobil ve pazarlamada büyük fikirler, veri bilim ve analitik, veri güvenliği ve gizlilik, yapay zeka ve yeni iş modelleri gibi birçok farklı başlıkta çeşitli oturumlar düzenlenecek. Etkinlik katılımcıları, farklı sektörlerden önde gelen kuruluşların yöneticilerinin yanı sıra önemli akademisyenlerle de tanışma ve birebir iletişim kurma fırsatı bulacak. Smartcon 2015 İstanbul’un konuşmacıları arasında, Ekonomi yayınları tarafından yüzyılı şekillendiren 100 Amerikalıdan biri ve en güçlü 7 veri bilimci arasında gösterilenDr.Alex Sandy Pentland, Öneri motorunun (recommendation engine) baş mimarlarından olduğu Amazon’un eski Baş Veri Bilimcisi (Chief Data Scientist) ve Social Data Lab. Kurucusu olan Dr. Andreas Weigend da yer alıyor.