Güncelleme Tarihi:
Toplam 56 milyon TL’lik yatırımla hayata geçen Şebeke Operasyon Merkezi, Akıllı Kapsama Teknolojisi'nin en önemli unsurlarından birini oluşturuyor. Müşteri deneyiminin ileri araç ve yöntemlerle ölçümlenerek, iletişimin kesintisiz devamlılığını sağlamak adına gerekli aksiyonların alındığı Şebeke Operasyon Merkezi’nde, 144’ü mühendis olmak üzere toplam 196 kişi istihdam ediliyor.
Tayfun Acarer: “Merkez, Türkiye’de kaliteyi yükseltecek”
Açılışta bir konuşma yapan BTK Başkanı Tayfun Acarrer, açılışı yapılan Vodafone Şebeke Operasyon Merkezi’nin, Türkiye’de kaliteyi yükselteceğini belirterek, Vodafone’un Türkiye için sosyal bir proje olan çağrı merkezlerinin açılması konusunda da çok önemli katkıları olduğunu söyledi.
Son bir yılda Türkiye’de data trafiğinin 15 kat arttığını anlatan Acarer, “Bu konuda dünyadaki trend nedir’ diye baktığımızda 5 yıl içinde data trafiğinin 65 kat artması bekleniyor. Türkiye’de de basit bir hesap yaptığımızda 5 yıl içinde 75 kat bir artış bekliyoruz. Bu sebeple ciddi bir yatırım yapılması gerekiyor. Türkiye’nin şu anki şebekesi, 3G ile birlikte Avrupa’daki pek çok ülkeden daha iyi durumda” dedi.
Elektromanyetik değerlerin ölçülmesi ile ilgili de açıklamalarda bulunan BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer, şunları söyledi: “BTK, telekom ekipmanları dediğimiz cihazların elektromanyetik değerlerini ölçmektedir. Uluslararası standartların üstünde standartlara uymayan cihazlar var ise bunları toplatmatmaktadır.”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, törende yaptığı konuşmada, Şebeke Operasyon Merkezi’nin, müşterilerine sundukları hizmetin beynini oluşturduğunu ifade ederken şöyle konuştu: “Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone, ülkemizde faaliyete geçtiği 2006 yılından bu yana 11 milyar TL’yi aşkın yatırım yaptı. Merkezimiz, Vodafone’un kriz yönetim merkezi olarak da çalışıyor. Örneğin, Van depreminde, sistemin bize anında verdiği alarm ile bölgede ilk mobilize olan operatör olduk. Van’daki durumu merkezimiz üzerinden sürekli olarak takip ederek mobil baz istasyonlarını hangi noktalara sevk edeceğimizi kararlaştırdık. Böylelikle anında en efektif müdahaleyi yaptık. Van’da kurduğumuz kriz masalarının koordinasyonu buradan sağlandı. Merkezden anında elde ettiğimiz bilgiler doğrultusunda yaptığımız yerinde planlamalar ve aldığımız acil önlemlerle depremden etkilenen tüketicilerimizin herhangi bir sıkıntı yaşamadan iletişim kurmalarını sağladık.”
Şebeke Operasyon Merkezi’nin, teknik anlamda sağladığı güçlü altyapının yanında, bölgedeki sinerjiyi de insan kaynağı anlamında olumlu yönde etkilediğini belirten Fernandes, burada yaratılan tasarruf ile başka firmalardan alınan hizmetlerin bir kısmının artık Vodafone’un kendi insan kaynağı ile sağlanabileceğini ifade etti.