Vodafone'dan 3G açıklaması

Güncelleme Tarihi:

Vodafonedan 3G açıklaması
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 28, 2009 10:32

Vodafone, 3G teknolojisini 3G+ markasıyla Türkiye’nin 81 ilinde aynı anda başlatıyor.

Haberin Devamı

Vodafone, 5 kıtada, 16 ülkede sunduğu  3G teknolojisini, 30 Temmuz’dan itibaren, Vodafone 3G+ markasıyla Türkiye’nin 81 ilinde aynı anda başlatıyor.Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray,  Vodafone’un 3G’de dünya lideri olduğunu belirterek,  Vodafone’un  uluslararası tecrübesi ve birikiminin Türkiye altyapısının oluşturulmasına aktarıldığını ve bu sayede Vodafone 3G+ ile abonelerine yüksek kalitede hizmet vererek fark yaratacaklarını söyledi. Timuray, Vodafone’un 3G konusunda büyük bir deneyimine ve bilgi birikimine sahip olduğunu belirterek “ 3G’yi Türkiye’de kendimizi göstermek açısından büyük bir fırsat olarak görüyoruz.3G ile hem Vodafone  hem de toplam pazar büyüyecek” dedi.

Vodafone, 30 Temmuz’dan itibaren Türkiye’de vermeye başlayacağı 3G hizmetlerini, düzenlediği bir basın toplantısıyla tanıttı. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Timuray, toplantıda yaptığı konuşmada, Vodafone 3G+ hizmetlerinin, hem teknolojik altyapı, hem de abonelere sunulan hizmetler ve cihazlar bakımından fark taşıdığını söyledi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’YE BAĞLIYIZ, BAĞLI KALACAĞIZ

Basın toplantısına 3G ile görüntülü olarak bağlanan Vodafone Group CEO’su Vittorio Colao da Türkiye’nin 17’inci  ülke olarak Vodafone 3G şebekesine katıldığını belirterek “Türkiye’ye bağlıyız ve bağlılığımız da sürecek. Sürekli geliştirdiğimiz şebekemizle ve hizmetlerimizle daha uzun süre Türkiye’de olacağız, Türkiye’ de işlerimiz iyileşiyor, son dönemdeki olumlu performans sonuçlarından memnunuz” görüşünü aktardı.

Vodafone İcra Kurulu Başkanı Timuray, basın toplantısında yaptığı değerlendirmede müşteri odaklı, yenilik peşinde, başarıya tutkun ve yerel köklerle bir dünya şirketi olma prensibiyle,  tüm iş ortakları ve çalışanlarıyla birlikte “müşterileri tarafından takdir edilen iletişim uzmanı olma” misyonuyla çalıştıkları görüşünü dile getirerek şunları söyledi: “ Nisan 2009’da başlattığımız uzun vadeli stratejik programın olumlu sonuçlarını almaya başladık. Bu süreçte güçlü bir marka yaratmaya odaklandık ve reklam temamızı “Vodafone’da fark var” olarak yeniledik. Son 4 ayda 56 yeni mağaza açtık. Mağazalarımızın sayısı 826’ya, dağıtım kanallarımızın sayısı 34’e, toplam alt bayilerimizin sayısı ise 14 bin 600’e ulaştı. 3G de dahil toplam 13 bin baz istasyonuna sahibiz. 2009 - 2010 birinci çeyrek (Nisan- Haziran 2009) finansal sonuçlarımızla abone başına gelirimizde (ARPU) son çeyreğe göre yüzde 23, ciromuzda ise yüzde 15,5’lik artış sağladık. Gerek abone pazar payı, gerekse ciro pazar payında 2. operatör konumumuzu ileriki dönemde daha da güçlendireceğiz”. Timuray, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11’lik ciro kaybı olmasına karşın Nisan-Haziran 2009 dönemindeki yüzde 15.5’lik ciro artışının  yılın ilk çeyreğindeki yüzde 18’lik azalmayı durdurarak artıya geçmesi yönünden önemli olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

“NİSAN-TEMMUZ’DA NET KAZANIMA GEÇTİK”

Numara taşınabilirliğinin operatörlere etkisi konusunda da çeşitli yorumların yapılmakta olduğunu söyleyen Timuray sözlerini şöyle sürdürdü:

“2008 Kasım - 2009 Mart ayları arasında net abone kaybı 404 bin oldu. Ancak bu eğilim Nisan 2009’dan itibaren tamamen tersine döndü ve Nisan-Temmuz arasında 335 bin abone ile en fazla net abone kazanan operatör Vodafone oldu. Ayrıca aktif aboneye odaklanma stratejimizle abone başına gelirde de artış sağladık Ağustos ayında net abone kazanımında pozitif rakama geçeceğiz”.

Serpil Timuray, 3G ile internete erişimin önündeki kısıtlamaların kalkacağını, dünyadaki kullanım trendlerine ve Vodafone dünya tecrübelerine paralel olarak, Türkiye’de de mobil genişbant ve mobil internet kullanımında büyük bir potansiyel olduğunu, Vodafone 3G+ hizmetlerini bu potansiyeli göz önünde bulundurarak tasarladıklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

Timuray, Vodafone 3G+ ile abonelerine süper hızlı mobil internet kullanımlarında üstün müşteri memnuniyeti sunacaklarını ve abonelerin ihtiyaçlarına göre; multimedya içerik, multimedya iletişim, kullanım kolaylığı ve lokasyon bazlı olarak kategorilenmiş hizmetler sunacaklarını iletti. Her kategoride Vodafone’a özgün bu hizmetleri, kullanışlı hale getirecek en uygun cihazlarla birlikte sunacaklarını ifade etti.

“AKTİF ABONEYE ODAKLANDIK”

Basın toplantısında soruları yanıtlayan ve tarifeler hakkında da genel bilgiler veren Timuray, numara taşınabilirliği sonrasında toplam 4 milyon abonenin operatör değiştirdiğini ve 1.4 milyon abonenin Vodafone’a geçtiğini belirterek, son rakamlarla Vodafone’un abone sayısının da 14.9 milyon olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

Bir soru üzerine numara taşınabilirliği sonrasında oluşan rekabet ve limitsiz tarifeler dolayısıyla Türkiye’de her üç operatör de dahil  toplam SIM kartı sayısında bir azalma olduğunu kaydeden Timuray “Birden fazla sayıda SIM kartı olan çok fazla kişi vardı. Rekabet, uygun tarifeler ve numara taşınabilirliği ortamında abonelerde tek SIM kartına doğru bir yöneliş oldu. Telefon kullanıcılarının değere ve maliyete odaklanmaları bu eğilimi güçlendirdi” dedi. Timuray, birden fazla SIM kartı dolayısıyla  abone enflasyonu yaşandığını vurgulayarak “ Vodafone’da aktif olmayan SIM kartları vardı. Bizim için önemli olan konuşan, yani aktif olan SIM kartı sayısı. Aktif abone performansına odaklandık biz de. 3G ile birlikte bilgisayardan da mobil internete bağlanma şansı ortaya çıkacağı için  abone sayımızın artacağını öngörüyoruz. Çünkü laptoplar sayesinde ikinci bir SIM kartı alışkanlığı ortaya çıkacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

“3 G PAZARI BÜYÜTECEK”

3 G’nin pazarı büyüteceği görüşünde olduğunu belirten Timuray, Türkiye’de 6 milyon civarında sabit internet-ADSL abonesi bulunduğunu ve bu rakamın toplam abone sayısının sadece yüzde 8.4’ünü oluşturduğuna, AB’de ise bu rakamın yüzde 25 olduğunu işaret ederek  “ AB ile Türkiye arasındaki bu oran farkı mobil internet için pazarda önemli bir fırsat olduğunu gösteriyor. Data bazlı SIM kartı kullanımı sayesinde mobil internet pazarının büyümesini bekliyoruz” görüşünü ifade etti. Timuray, ADSL’in Türkiye’de yavaş bir gelişme gösterdiğini, gelecek dönemde telefon kullanıcılarının tercihinin mobil internetten yana olacağına inandığını ve bu tercihte de fiyatlandırmanın önem taşıdığını ifade etti.

“MAKUL FİYATLANDIRMA YAPACAĞIZ”

3G teknolojisinin kullanımına ilişkin maliyetler hakkında bilgi veren Serpil Timuray, herkes açısından erişilebilir bir fiyat politikası uygulayacakları, ayrıca günlük, aylık gibi seçenekler olacağını, sabit ve yoğun kullanım alternatifleri de bulunduğunu belirterek “ Makul fiyatlandırma politikası uyarınca görüntülü ve sesli konuşma fiyatları aynı olacak. Ayrıca mobil internette mevcut ADSL hızının üzerinde bir hız sunacağız. Tüm abonelerimizin eşit hızda internete girebilmeleri için yoğun trafik saatlerinde aşırı kullanım söz konusu olduğunda o aboneyi yavaşlatıcı etki yapacak programlarımız da mevcuttur.Tüm dünyada da aşırı kullanım durumunda yavaşlatıcı uygulamalar var. Bizim için abonelerimizin mobil internetten eşit şekilde faydalanmaları önemli” dedi.  Timuray, 81 ilde aynı anda 3 G teknolojisinin uygulamaya başlanacağını, ancak her ilde mobil internet kullanım sıklığının aynı olmayacağını dikkate alarak özellikle yoğun kullanımın olacağı merkezler için daha derinlemesine bir altyapı oluşturulduğunu vurguladı. Timuray, 2G’de olduğu gibi 3G’de de abonelerin paket tarifeler alabileceklerini hatırlatarak, detaylı fiyatları 30 Temmuz sonrasında duyuracaklarını söyledi.

“2 G VE 3G BİRLİKTE ENTEGRE OLACAK”

Mevcut Vodafone aboneleri içinde yaklaşık 6 milyon abonenin mobil data kullandığını kaydeden Timuray “ Burada önemli olan yılda bir kez de olsa mobil interneti kullanan abone değil. Yoğun kullanan abone sayısını arttırmak daha belirleyici. Edge teknolojisi ve connect kart ile mobil internetten yararlanan aktif abone sayısını 3G ile iki misli büyütmeyi öngörüyoruz” dedi.

Bir soru üzerine, Vodafone’un 2 G teknolojisini de kullanmaya devam edeceğini ve 2G’ye de çok önem verdiklerini dile getiren Serpil Timuray “ Biz 2G ve 3G’nin birlikte entegre bir iletişim modeli oluştaracağı şekilde bir yapı kuruyoruz.1.3 milyar TL’lik toplam yatırım içinde 2 G yatırımları da önemli bir yer tutuyor. 2G için son olarak 200 milyon TL ‘lik bir yatırım bütçesi ayırdık” karşılığını verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!