Güncelleme Tarihi:
Vodafone Türkiye'nin birinci çeyrek sonuçlarına göre şirketin servis gelirleri çift haneli olarak büyümesini sürdürerek, 2,2 milyar liraya ulaştı. Vodafone Türkiye yaptığı yazılı açıklama ile Nisan-Haziran 2017 dönemini kapsayan 2017-18 mali yılı birinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Birinci çeyrek sonuçlarına göre, Vodafone Türkiye'nin 2,2 milyar liraya ulaşan servis gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 büyüdü. Mobil abone sayısı geçen yılın aynı dönemine göre 0,5 milyon net artış ile 22,8 milyona ulaşırken , şirketin faturalı abone sayısı toplam bazın yüzde 48,5'ine çıktı.
Vodafone'un 4.5G abone sayısı da birinci çeyrek sonu itibarıyla yaklaşık 10 milyona ulaştı. Türkiye'nin 81 ilinde 11 bini aşkın 4,5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye'nin, akıllı telefon penetrasyonu birinci çeyrek sonunda geçen yılın aynı dönemine göre 7 puan artarak yüzde 72'ye yükseldi. Vodafone Türkiye abonelerinin veri kullanımı, 2017-18 mali yılı ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 85 artış ile 145 petabyte'a ulaştı.
Şirketin sabit genişbantta da büyümesi devam ederken, birinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre 169 bin net abone artışı sağlayan Vodafone Türkiye'nin sabit hizmetler abone sayısı 593 bine ulaştı, sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise aynı dönemde yüzde 39 arttı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye CEO'su Colman Deegan, "2017-18 mali yılının birinci çeyreği, şirket performansımız açısından güçlü ve istikrarlı büyümemizi sürdürdüğümüz bir dönem oldu. Diğer yandan servis gelirlerimizde devam eden çift haneli büyüme de Türkiye telekom pazarının sağlıklı gelişimini sürdürdüğünün, özellikle mobil internet kullanımında ürün ve hizmetlerimize olan güçlü talebin devam ettiğinin göstergesi.
4.5G’nin olumlu katkıları da müşterilerimizin dijital hayatları için bir kaldıraç etkisi yarattı ve veri kullanımları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 85 artış kaydetti. Ülkenin en büyük uluslararası doğrudan yatırımcılarından biri olarak, Türkiye pazarında, ülkeyi dijitalleşmeye taşıyacak uzun vadeli büyüme vizyonumuz doğrultusunda önemli yatırımlar yapmaya devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.