Güncelleme Tarihi:
Ağaoğlu, yaptığı açıklamada, GSM sektöründe rekabeti sağlamak amacıyla tüketicilere birkaç yıl önce numara taşıma imkanı getirildiğini hatırlattı.
Tüketicilerin uzun zamandır numaralarını dilediği operatöre taşıyabildiğini ifade eden Ağaoğlu, "Numaranın taşındığını anlayabilmesi için arayan kişiye uyarı sinyali geliyor. Bu uyarı tonunun kaldırılması gündemde. Cep telefonlarındaki uyarı tonunun kaldırılması, tüketiciler için kabul edilemez ve telafisi zor sonuçlara neden olabilir çünkü hala pek çok GSM operatörü, abonelerine şebeke içi konuşmayı ucuz fiyata, uzun süreli kullandırabiliyor" diye konuştu.
Ağaoğlu, GSM firmalarının farklı operatörlerle görüşmelerde farklı ücret politikaları ve konuşma paketleri uygulayabildiğini belirterek, şunları kaydetti: "Uyarı tonu sayesinde tüketici, aradığı kişinin başka operatöre geçtiğini anlayabiliyor. Görüşme süresini de ona göre ayarlıyor. Böylece, sürpriz paket aşımı faturalarla karşılaşmak durumunda kalmıyor. Uyarı tonunun kalkmasını, tüketiciler değil, GSM operatörleri istiyor. Görüşmenin bedeli aranan kişi değil, arayan kişi tarafından ödendiğinden ötürü uyarı tonuyla bilgilendirilmesi onun en temel hakkıdır."
Özellikle orta yaş üstü tüketicilerin her yöne tarife kullanmadığını ve kullanım alışkanlıklarını farklı operatörü arayıp aramadıklarına göre ayarladıklarına dikkat çeken Ağaoğlu, "Uyarı tonunun artık tüketici açısından öneminin kalmadığı söylemi asla gerçeği yansıtmamaktadır. Bilgilenme, evrensel tüketici hakkıdır. Bunu herkesin dikkate alması gerekmektedir" ifadesini kullandı.